|
Garmin support
|
Garmin support
#1749421
25/02/2014 23:09
|
Registrert: Feb 2007
Innlegg: 434
thomand
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Feb 2007
Innlegg: 434 |
Må bare skryte litt av garmin support. Ringte de grunnet pulsbelte til min edge 810 som ikke virket helt som det skulle. Nytt pulsbelte ble sendt samme dag uten at det kostet meg en krone. Dette er kundeservice som det står respekt av. Meget fornøyd.
If in doubt, flat out
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1749514
26/02/2014 09:22
|
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 564
Christpa
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 564 |
Har samme erfaring. Reim på 2 år gammel 310XT røk, fikk ny uten spørsmål og helt gratis. Thumbs up for Garmin!
Redigert av Christpa; 26/02/2014 09:22.
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1749673
26/02/2014 16:32
|
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 1,344
Boas
Fiseufin
|
Fiseufin
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 1,344 |
+1
Til min FR610 fikk jeg først tilsendt nytt reimsett når jeg påpekte at det første var dårlig (de hadde endret designet i mellomtiden) og fikk helt ny klokke når skjermen ble sprø og sprakk. Har opplevd det samme når jeg har hatt trøbbel med hundepeiler og tur-GPS. For min del gjør dette at jeg mer enn gjerne kjøper Garmin neste gang og ikke er redd for å kjøpe et nytt produkt med barnesykdommer.
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1749688
26/02/2014 17:53
|
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 1,140
cannondalist
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 1,140 |
Men min edge 800 som av/på knappen plutselig har sluttet å virke på vil de ikke ta på garantien.Begrunnelsen var at "fysiske feil" ikke ble rammet av garantibetingelsene...
Merkelig
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: cannondalist]
#1749692
26/02/2014 17:58
|
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585 |
Om ikke garantien dekker, så gjør forbrukerkjøpsloven det.
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1749884
27/02/2014 06:59
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,498
neistein
Veteran
|
Veteran
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,498 |
Min erfaring er at det ikke er så lett som mange skriver. Har hatt en 800 og en 910 hvor premium pulsbeltene har sluttet å fungere etter kort tid. Beskjeden jeg fikk var å sende inn beltene med al tilhørende dokumentasjon som kjøpskviteringer og device id. Enden på visa var at jeg kjøpte et nytt polar belte som mange andre også har gjort istedefor å rote fram kviteringer skanne/kopiere disse, gå på posten mm. Jeg har full forståelse for at de ønsker kvitering men mange av de inleggene her på forumet går på at det kun er å ringe eller sende inn og vips så får man ny i posten.
Et annet eksempel er at datteren min kjøpte en garmin klokke på elkjøp som etter en kort stund begynte å hikke. Vi leverte denne inn på elkjøp i orginaleske med alt tilbehør (lader, pulsbelte) som sendte denne videre til garmin. Etter en stund fikk vi beskjed om at klokken kunne hentes igjen på elkjøp. De hadde fått returnert kun klokken. Resten av innholdet hadde de ikke fått returnert og ba oss da kontakte garmin og etterlyse det resterende. Vi ringer så kundeservice og får prate med en lite hyggelig dame som sier at vi kun skulle ha levert inn klokken og det får bli opp til elkjøp om de vil hjelpe oss med dette eller ikke. Hun ville ikke ha noe med saken å gjøre selv om resten av utstyret til klokken lå på deres verksted. Elkjøp på sin side ville heller ikke gjøre noe med saken. Vi satt da med en nyreparert klokke uten lader og pulsbelte. Løsningen ble da Facebook. Sende inn en melding på sidene til de to firmaene hvor elkjøp ila noen timer responderte med å ta kontakt med garmin fikk returnert resten av stasjet og ga min datter et gavekort på 250,-. Elkjøp har her gjort en feil ved å sende inn klokke med alt utstyr, men det vi sitter igjen med av erfaring er at garmin (hvertfall denne kundebehandleren) er svært lite fleksible og behjelplige.
Stokk og stein sykkelklubb
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1749889
27/02/2014 07:15
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 2,978
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 2,978 |
Min Edge 800 kunne ikke overføre aktiviteter til mac/pc. Jeg løste dette med å lagre aktivitetene på micro sd-kortet, også bruke en adapter for å overføre de. Men siden dette var litt kjedelig, så sendte jeg de en mail og hørte hvordan om dette kunne fikses på noen måte. Jeg fikk beskjed om å sende inn kun Edge-en (UTEN pulsbelte, micro sd og lader jmf posten over). Jeg tenkte at de aldri kom til å sende meg ny Edge når feilen var såpass liten, men de gjorde de! Under en uke senere fikk jeg en ny i posten med nytt belte og lader.
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1750062
27/02/2014 13:13
|
Registrert: Nov 2013
Innlegg: 24
Scale29
Fersking
|
Fersking
Registrert: Nov 2013
Innlegg: 24 |
Har bare positive ting å si om Garmin Support jeg også. Pulsbeltet som fulgte med min 310XT begynte å registrere feil verdier på puls o.l. etter ca. 1 år. Sendte inn beltet og fikk et nytt belte (siste skrik) i retur et par dager etterpå. Faren min fikk problemer med GPS-mottakeren på samme type klokke etter ca. 1,5 år, sendte inn klokka og fikk en helt ny klokke i retur. Kommer aldri til å vurdere noe annet enn Garmin-produkter siden servicen er så god!
Redigert av Scale29; 27/02/2014 13:14.
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1750245
27/02/2014 20:21
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 321
titanlars
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 321 |
Fikk også tilsendt helt nytt pulsbelte etter at det som fulgte med klokken ble ødelagt. Ikke behov å sende hverken kvittering eller gammelt belte. Veldig bra service!
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1750642
28/02/2014 22:09
|
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 1,140
cannondalist
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 1,140 |
Etter en del mailkorrespondanse og litt krangling og vrangvilje fra min side inrømmer de at det går under garantien. Jeg skal jeg sende den til service avdelingen, så får vi se hva det blir som utfall...
|
|
|
Re: Garmin support
[Re: thomand]
#1750950
01/03/2014 20:58
|
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321 |
Med tanke på at de antakelig har 90%++ avanse på produktene de selger i forhold til produksjonspris, bør de kunne ta seg råd til god service.
Create the problem and sell the solution
|
|
|
|
|
|