Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dieselfilterholder, originalt eller uoriginalt?

Dieselfilterholder, originalt eller uoriginalt? #1749094 25/02/2014 08:57
DeepFu Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Har en Jeep Grand Cherokee 2,5td -97, som er blitt stadig mer tungstartet. Har kommet fram til at det nok er filterholderen som drar luft, så dieselen må pumpes fram manuelt for å få start. Når den er startet er alt nice and dandy. Kan jeg bare gå til hoggeren å få tak i et hvilket som helst filterhus og bytte med, eller MÅ det være originalt? Dette begynner å bli en gammel bil, og de har som regel gått langt, så "nytt-brukt" er egentlig ikke et alternativ. Jeg har alltid hatt gamle biler, og en aversjon mot å bruke mer penger enn jeg må, så "ghetto-mekk" er jeg vant med. Men akkurat dette problemet har jeg ikke hatt før.

PS.
Vet at dette kanskje ikke er det optimale forumet for dette spørsmålet, men har likevel inntrykk av at man kan få svar på de merkeligste ting. ICON_WINK

Re: Dieselfilterholder, originalt eller uoriginalt? [Re: DeepFu] #1749285 25/02/2014 17:50
R
rubraadl Offline
Entusiast
Entusiast
R
Jeg ville prøvd en bypass rett forbi filteret først.. Starter den fin da kan du jo bytte filterholderen slik du skisserer.
Antar du kan bruke det meste av filter så lenge det har nok kapasitet. Vi er jo ikke veldig utsatt for møkk i dieselen her til lands, men greit å ha et filter med vannutskiller for kondens.
Sikkert noen med mer mekke-kunnskap enn meg her på forumet som vet sikkert ICON_SMILE

-Rune-
Re: Dieselfilterholder, originalt eller uoriginalt? [Re: DeepFu] #1749318 25/02/2014 19:36
DeepFu Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Løsningen ble et filterhus + slange/pumpe fra min lokale marina. Ut med det gamle og inn med det nye. Pumpa til blæra ble hard akkurat som på en påhengsmotor, bilen startet med en gang. Suksess!! Spent på om den holder trykket til i morgen. Disse motorene er jo i utgangspunktet båtmotorer så det er vel bare rett og rimelig at man går på marinaen og finner reservedeler. ICON_SMILE

Moderator  support