Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til hjulretting - ZTR Podium

Tips til hjulretting - ZTR Podium #1747489 20/02/2014 13:11
CyberTrack Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Da den lokale sportsbutikken ikke har annet enn skiftenøkkel og øyemål, fant jeg det for godt å bestille meg rettestativ og eikespeningsmåler. Jeg har kun grovrettet commuterhjul etc tidligere, men nå må det gjøres litt mer ordentlig.

Det første hjulet som skal på benken er ZTR Podium, med DT og AM Classic nav. Det har ca 3 mm sidekast og muligens en millimeter eller to høydekast. Podium er kjent for at ringen ryker rundt nipplene hvis eikespennet blir ujevnt, og jeg frykter det kan være tilfelle på dette hjulet nå.

Edit:
Har funnet at eikespenningen skal være 95kgf, men ser også i diverse lektyre at det er vanlig med redusert eikespenn på non-drive-side ift drive-side. Dette står det ingenting om i oversikten hos Fulcrum.

Noen som vet?

Redigert av CyberTrack; 20/02/2014 17:52.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Tips til hjulretting - ZTR Podium [Re: CyberTrack] #1750517 28/02/2014 15:28
CyberTrack Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Da står hjulet i stativet. Dette blir nybrottsarbeid for min del, så fortsett gjerne med å fylle på med ting jeg kan ha nytte av å vite.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå