Bygger sykkel til jentungen. Fant en fin ramme på opphørssalget til Sarpsborg sykkelsport men mangler girøre. Er ei wheeler pro 39-ramme. Hvilket girøre trenger jeg? Og om noen skulle ha et liggende så kjøper jeg det.
Den ser prikk lik ut som på min titaniumramme. Klarte ikke å finne riktig girøre til rammen så jeg moddet en som lignet. Men med Wheeler som utgangspunkt fant jeg denne så det ser ut til at jeg kan skaffe meg riktig girøre selv og.
Ser ut som noe midt mellom tange sitt forslag og løsningen på HR-rammene. Jeg sitter med en eldre,6-7 år, HR-ramme foran nesa og den ser grusomt lik ut. Bortsett fra at den er festet på innsiden. Må vel nesten speilvendes da.
Enig. Syntes hullene så vel lite parallelle ut før jeg mentalt dreiet øre litt rundt. Du får jo sikkert filt den til da forskjellene må være minimale, så bortkasta neppe.
Redigert av Abit; 13/02/201402:16.
Re: Hvilket girøre skal jeg ha?
[Re: Abit]
#174470313/02/201408:27
Ser ut som noe midt mellom tange sitt forslag og løsningen på HR-rammene. Jeg sitter med en eldre,6-7 år, HR-ramme foran nesa og den ser grusomt lik ut. Bortsett fra at den er festet på innsiden. Må vel nesten speilvendes da.
Wheeler har vel produsert en del hard Rocx-rammer, så det er vel ikke umulig.
Nå har jeg kjøpt og betalt for det som Tange linket til lenger opp. Så får vi bare håpe på tysk effektivitet i forsendelsen slik at vi får bygget ferdig sykkelen i vinterferien. Hun klør etter å teste den.
Men ikke riktig. Den er (ganske) lik den jeg moddet til min sykkel. Hvis din, Raskall, mot all formodning ikke passer så vil jeg gjerne prøve den på min. Moddet girøret har funket i flere år, men kan jeg få originalen så foretrekker jeg den.
Men ikke riktig. Den er (ganske) lik den jeg moddet til min sykkel. Hvis din, Raskall, mot all formodning ikke passer så vil jeg gjerne prøve den på min. Moddet girøret har funket i flere år, men kan jeg få originalen så foretrekker jeg den.
Om den ikke passer er jeg redd jeg må modde den om det er mulig. Vesla har bestilt piggdekk og er klar for å begynne å sykle det sekundet siste pund med luft er pumpet inn i dekkene.
Men jeg kan lage en pappmal av øret og sende til deg så får du sjekket om det passer.
Vesla har bestilt piggdekk og er klar for å begynne å sykle det sekundet siste pund med luft er pumpet inn i dekkene.
Sånt skal det være.
Er egentlig 99,9% sikker på at det er riktig girøre til min sykkel, er ikke mange slike som er utfrest i midten. Er vel 99% sikker på at den er riktig til din ramme, men hvis det ikke passer rett frem så holder det med bilde og noe centimetergreie ved siden av. Da kan jeg skalere bilde i riktig størrelse og legge det ødelagte girøret opp på.
Takk.. Egen byggetråd startet i Ymse nå. Som vanlig startes tråden "for sent" og når sykkelen er nesten ferdig.
Håper inderlig girøret passer. Synes girører er unødvendig komplisert og alt for dyrt. Må minne meg selv å alltid sjekke etter girøre når jeg shopper etter rammer. Dette er andre gang jeg sliter med å finne girøre.