|
Umoralsk (?) helserevolusjon
|
Umoralsk (?) helserevolusjon
07/02/2014 14:06
|
Lektoren
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hva mener folket om denne? Burde norske helsemyndigheter tenke helt annerledes i anti-røykearbeidet? (Ikke filmklipp, men lydfil.) BBC
|
|
|
Re: Umoralsk (?) helserevolusjon
[Re: Lektoren]
07/02/2014 14:57
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Nei, så rosenrødt er det ikke. Det fins forskning som viser at nikotinet i seg selv er en del av årsaken til at røykere har så utrolig mye dårligere sårtilheling etter operasjon. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23802681http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24201082Og det er veldig godt dokumentert at røyking påvirker tilheling ved operasjon i så elendig retning at mange steder nekter man folk som røyker å bli operert, kirurgene ønsker ikke ta risikoen. Men mtp kreft, kols og alle de andre langt mer forferdelige virkningene, så er dette veldig bra, det. Du beholder det sosiale, du beholder sigaretten, du beholder tilfredsstillelsen det gir å ta en blås - alt det som gjør det vanskeligst å komme seg vekk fra røyk utover suget i seg selv som man kan behandle. Så veldig bra - definitivt - men endelig løsning - sorry.
|
|
|
07/02/2014 18:19
|
Ole
More than words
|
More than words
Det dør like mange av hjerteinfarkt pga nikotinens innsnevring av blodårene som av kreft forårsaket av røyking, og dette hjelper Teslasigaretter ingenting mot.
Dessuten er det ubehagelig lukt fra Teslasigaretter, ikke koselig å ha dette i ansiktet.
|
|
|
[Re: Ole]
07/02/2014 18:36
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Det dør like mange av hjerteinfarkt pga nikotinens innsnevring av blodårene som av kreft forårsaket av røyking, og dette hjelper Teslasigaretter ingenting mot.
Dessuten er det ubehagelig lukt fra Teslasigaretter, ikke koselig å ha dette i ansiktet. Akkurat der kan du like gjerne putte inn: like mange av.... mangel på trening.. Hilsen stornikotinnisse Denne nissen liker heller ikke all fedmen han får servert og blåst midt i trynet. Jeg orker ikke lengre gå ut på vanlige strender en sommersdag. Det er bare nudiststrender som går an, for der går blikket naturlig nok bort fra flesket  For øvrig har omtalte nikotinnisse ingen problemer med sår som ikke vil gro
Redigert av Abit; 07/02/2014 18:40.
|
|
|
[Re: Abit]
07/02/2014 21:56
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
For øvrig har omtalte nikotinnisse ingen problemer med sår som ikke vil gro
Det er greit, og jeg har også vært et halvt år nå på et sted hvor vi har operert røykere. De har allikevel en sterk overhyppighet av sårtilhelingsproblemer. Er litt skeptisk til Oles påstand. Noe sier meg at det ikke er så mye forskning på hjerteinfarkt og ren nikotintyggis. Kan det tenkes at du blander sammentrekning av blodårene, rent muskulært, med ateromdannelse med skumceller, lipider og bindevev som skaper innsnevringer?
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
07/02/2014 22:39
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
For øvrig har omtalte nikotinnisse ingen problemer med sår som ikke vil gro
Det er greit, og jeg har også vært et halvt år nå på et sted hvor vi har operert røykere. De har allikevel en sterk overhyppighet av sårtilhelingsproblemer. Er litt skeptisk til Oles påstand. Noe sier meg at det ikke er så mye forskning på hjerteinfarkt og ren nikotintyggis. Kan det tenkes at du blander sammentrekning av blodårene, rent muskulært, med ateromdannelse med skumceller, lipider og bindevev som skaper innsnevringer? Jeg har ingen tro på at det er direkte bra. Kan likevel være indirekte bra, om alternativet er verre. Tror uansett at fysisk aktivitet er av langt større betydning for helsen enn, røyker/ikke-røyker, nikotin/ikke-nikotin. Da jeg var aktiv, så var det ikke siggen som ødela....direkte.. Men ganske mye indirekte, da pausene ble lengre, det ble mer kaffe og rævvasitting. Jeg er veldig mye mer aktiv i perioder hvor jeg nikotin-faster. Som igjen pirker borti et annet av mine gylne poeng. Det at disse data fra undersøkelser "røyker Vs løk", tvilsomt klarer å filtrere bort røykingens økte passivisering i hverdagens effekt på restitusjon av lunger og flere deler av kroppen
|
|
|
07/02/2014 22:42
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Gjennomsnittsrøykeren er også en latsabb. Gjerne både fet, bilist, storeter og røyker.. Røyking, tror jeg er meget høgt korrelert med latskap. Årsak-virkning i nevnte sammenheng, irrelevant. Klarer undersøkelser virkelig å korrigere for denne personlighetsforskjell og hva den forskjellen i seg selv gir av negativ utslag på den generelle (folke)helse ? Enda større spørsmålstegn omkring, gitt at den kan justeres, vil Øvrigheta egentlig opplyse folk om dette ? Blir det ikke verre å holde avgifspolitikken fredet m.m. ? Er det ikke skremselspropaganda per se som er statens livsløgn da ?
Og der kom jeg på hva en eks-dame fortalte fra medisin-forelesningene. Foreleser hadde fortalt klassen om reelle sannsynligheter for å bli smitta av HIV. Var litt andre tall enn hva Øvrigheta påvirka media til å gi inntrykk av. Det var den kvelden kondomet gikk i søpla..
Peace is selling.... but who's buying + Killing is my buisness... and buisness is good
Redigert av Abit; 07/02/2014 22:51.
|
|
|
07/02/2014 22:55
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Noe annet jeg har ventet på siden Høybråthen og 2004... Når skal det kartlegges for helsefarene av å bo i en bykjerne (smogen jeg tenker på)... Også andre skader og ulykker kunne vært inkludert. Sikker på at man raskt ville funnet ut at man forlenger livet 20 år på å flytta ut fra bykjerner. Men vil det bli opplyst. Noen må jo bo der også. Dessuten sitter mange rike kakser med gode venner på tinget, og har plassert enorme deler av sine formuer på sentrumsbygg
Nei passer å påminne om det offentliges leveregler for ekte, gode nordmenn
#1. Unngå fysisk aktivitet (du vil med dette være inkapabel fysisk eller psykisk til å gidde å flykte fra Norge) #2. Unngå å bruk huet (du vil med dette letteregjøre det kontinuerlige bedrageriet, da man sparer energi, mentalt sett, på å ta alt det offentlige for god fisk)
Redigert av Abit; 07/02/2014 23:02.
|
|
|
07/02/2014 23:06
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Hva mener folket om denne? Burde norske helsemyndigheter tenke helt annerledes i anti-røykearbeidet? (Ikke filmklipp, men lydfil.) BBC I et utopisk Norge, litt som svenske sportskommentatorer før i tiden, så samler det offentlige inn data og kunnskap, som det så opplyser folket om, for så vente på en eventuell reaksjon fra folket. Det skal være vitenskaplige presentasjoner av tallene og INGEN moralske antydninger eller hint om veivalg. Denne beslutning skal det offentlige kun vente på, i passivt modus, fra folket. Kommer den ikke, så betyr det at folket driter i de aktuelle tall for et gitt emne. Og motstatt (FEKS EØS OG NEI-TIL-FUCKINGS-EU).. Men i lys av ikke-handlingsreglene for gode nordmenn, nevnt tidligere, så blir det jo litt meningsløst. Som å vente på at lørdagsfylla skal avta.
Redigert av Abit; 07/02/2014 23:08.
|
|
|
|
|