Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Policy karusellrenn - resultatlister på internett

Policy karusellrenn - resultatlister på internett #1739304 30/01/2014 00:21
A
acn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Hei,

jeg lurer på, hva finnes av lokale policyer vedrørende karusellrenn og publisering av resultater fra disse på internett?

Man kunne tenke seg:
1. Resultatene henges opp i målområdet men publiseres ikke på nett.
2. Bare de x beste pr klasse publiseres på nett
3. Alt publiseres på nett ihht gjeldende normer for skirenn, dvs opp til en viss alder så publiseres ikke tidene, videre opp til en viss alder så publiseres alle tider men urangert, og videre etter en viss alder publiseres alle tider i rangert rekkefølge

Jeg skulle selv ønske at karusellrenn kunne være litt 'konkurranse light' og ihht punkt 1 og 2 over.
Det er ikke alle som er glad for publiseringen på nett.
Noen av de gode vil jo også kunne bygge seg opp et visst ubehagelig prestasjonspress i tidlig alder (sikkert bra for noen men ikke for alle).
Jeg synes også det er betenkelig at det vrir fokuset mer mot prestasjonene. Dette synes jeg deltagelse i andre renn evt kan ta seg av for de som ønsker det.

Min mening er altså at det er greit at resultatlister ihht punkt 3 over henges opp umiddelbart på stedet, men at det ikke er greit at de legges ut på nettet.
De jeg har snakket med i miljøet har ikke reflektert særlig over dette og ser ikke helt problemet, og ser ikke forskjellen på resultatlister på nettet og resultatlister stiftet opp på stedet.
Selv synes jeg det er stor forskjell.

Derfor:
Er det noen som har hatt en grundig gjennomgang av dette, og hva er konklusjonene?

Njål

Re: Policy karusellrenn - resultatlister på internett [Re: acn] #1739320 30/01/2014 07:06
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Hei du, dette er nok et tema som vil splitte folk i to leire.

Barna selv er fullstendig klar over at dette er konkurranse. De er også fullstendig klar over hvem som vant eller ei. Dog kan man godt hevde, og det med rette at publisering på nett introduserer en helt ny dimensjon og form for eksponering som trolig fungerer mer på vondt enn godt OM der først finnes muligheter for "mobbing", både innenfor og ikke minst utenfor miljøet. Fort gjort at klassens "tøffinger" leser dette og finner det for godt at de skal henge ut taperne og evt. latterliggjøre de.

Punkt 1 er derfor mer enn godt nok etter mitt syn.

Hva er de positive sidene ved publisering på nett? -dette er vel et godt spørsmål å stille seg. Hva ønsker man, og ikke minst hva oppnår man ved å publisere? Om man belyser alle sidene ved å kunngjøre på nett så sitter man ofte på svaret selv.

Re: Policy karusellrenn - resultatlister på internett [Re: acn] #1739694 31/01/2014 00:17
A
acn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Hei, og takk for svar.
Punkt 1 burde dekke alle praktiske behov rundt karusellrenn synes jeg også, og veldig artige spørsmål du stiller på slutten. Hva er de positive sidene, hva ønsker man å oppnå og hva oppnår man.

Virker litt som internett-publisering er teknisk greit å få til, og er tildels imponerende, så da gjør man det, uten å reflektere over evt uheldige effekter rundt det.

(Minner om at temaet mitt her er karusellrenn, som jeg ser som noe som er litt i særstilling og som jeg synes man bør behandle litt ekstra varsomt.)

Hilsen Njål

Moderator  support