|
|
På ski med med hund i Oslo, anbefalte løyper?
|
Re: På ski med med hund i Oslo, anbefalte løyper?
[Re: Asterix]
30/01/2014 18:22
|
olechr
More than words
|
More than words
Har i tillegg sett nok av tilfeller av hunder i løypa, som har vært fullstendig ute av kontroll. Jeg har sett flere folk jeg vil kalle ute av kontroll i løypene enn hunder. Vil hvertfall tippe det forholdet er 10-1. Skal vi be de holde seg hjemme også?
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Asterix]
30/01/2014 18:23
|
Goggen
Medlem
|
Medlem
Ikke dra med hunden i skiløypa. Vær så snill. Hvorfor ikke? Har også et tosifret antall ganger renset ski, bindinger og skisko etter å ha kjørt i hundemøkk. Den jobben må du gjerne ta for meg i fremtiden. Problemet er at ingen vil vedkjenne seg at SIN hund kan gjøre noe dumt. Alle har stålkontroll. Faktum er at hunder er dyr, med instinkter, som kan reagere uforutsigbart. I mitt hode hører ikke uforutsigbare unger og uforutsigbare dyr sammen, men det er jo dette som skjer i skiløypene. Som ansvarlig hundeier som ferdes utenfor de mest trafikkerte løypene og plukker opp møkka ser jeg ikke problemet her. I sporet finnes det vel like mange uansvarlige foreldre med tilhørende drittunger, som det finne uansvarlige hundeeiere?
Redigert av Goggen; 30/01/2014 18:27.
|
|
|
[Re: olechr]
31/01/2014 10:11
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har sett flere folk jeg vil kalle ute av kontroll i løypene enn hunder. Vil hvertfall tippe det forholdet er 10-1. Skal vi be de holde seg hjemme også? +1 Enklere kan det ikke sies. I bunn og grunn er det folk i løypene som er problemet. En hunds (og barns for den saks skyld) atferd er ene og alene eiers ansvar, ikke hundens.
|
|
|
[Re: RuneStrandli]
31/01/2014 11:36
|
HaraldW
Besatt
|
Besatt
...hunder, unger og annet rask som går i venstre skispor når det kommer folk imot er et problem. PUNKTUM! Jeg vil gjerne vite hvem som ikke havner i kategorien «rask». Subsidiært hvilke kvalifikasjoner man må inneha for å unnslippe å være det som tydeligvis er et definert sekkebegrep på mennesker (og dyr) som ikke er velkomne i marka. Harald
NOTS
|
|
|
[Re: HaraldW]
31/01/2014 11:50
|
Lenny
Veteran
|
Veteran
Meld deg på kurs og finn det ut! Skiforeningen arrangerer "Rask i marka"-kurs.
Øhh, vent litt ...
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
|
|
|
[Re: HaraldW]
31/01/2014 16:24
|
olechr
More than words
|
More than words
...hunder, unger og annet rask som går i venstre skispor når det kommer folk imot er et problem. PUNKTUM! Jeg vil gjerne vite hvem som ikke havner i kategorien «rask». Subsidiært hvilke kvalifikasjoner man må inneha for å unnslippe å være det som tydeligvis er et definert sekkebegrep på mennesker (og dyr) som ikke er velkomne i marka. Harald Ifølge en del folk er vel alle uten om de selv rask. Selv gikk jeg bak en kar på sjusjøen i jula. Det var fint vær, sola skinte men enkelte er sure som faen. Da tok jeg igjen en fyr og da jeg hadde med meg en til så gikk jeg bare bak han og ventet. Når jeg gikk forbi han så fikk jeg slengt etter meg at jeg fikk ikke lov å gå bak han å lære meg teknikk. Når han jeg gikk sammen med gikk forbi fikk han slengt etter seg at jeg måtte lære meg å gå på ski. Jeg orket ikke å svare da jeg går fortere enn de fleste. Skjønner ikke hvordan folk i løypa eller her inne klarer å irritere seg så fælt. Hva er det dere skal rekke? Hva brenner? Hvorfor ikke bare roe ned de få gangene det er unger eller hunder i løypa. Selv velger jeg å stresse i renn og heller ta livet litt med ro og prøve og nyte naturen i mellom alt opgulpet folk slenger fra seg fordi alle gjør som de selv.
|
|
|
31/01/2014 16:38
|
GeirW
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
+1 til olechr :-) Prøvde meg på liten tur inne ved elveli idag, og det gikk greit. Var litt uvant for henne å se ski, men hun tilpasset seg bra. Høyre fungerte bra, men kan bli bedre, og hun elsker å løpe i neDoverbakke. Alt i alt en positiv opplevelse :-)
|
|
|
31/01/2014 18:08
|
GeirK
More than words
|
More than words
Når jeg gikk forbi han så fikk jeg slengt etter meg at jeg fikk ikke lov å gå bak han å lære meg teknikk. Når han jeg gikk sammen med gikk forbi fikk han slengt etter seg at jeg måtte lære meg å gå på ski. Jeg orket ikke å svare Hvorfor møter ikke jeg sånne? Jeg elsker å konfrontere sånne. "Med hvilken autoritet bestemmer du hvor jeg skal gå?" Gjenta til vedkommende svarer. Hvis drittsekkene får nok motbør, slutter noen av dem å være drittsekker. Vi har alle et samfunnsansvar å gjøre det så ubehagelig å være drittsekk som vi bare kan.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirW]
04/02/2014 21:28
|
Kimmy
Avhengig
|
Avhengig
Ikke for å lage enda mer kvalm i denne tråden,men jeg opplevde at en hund kom løpene rett foran meg i sporet når jeg kjørte ned en bakke istad. Endte opp med at jeg måtte hive meg ut av sporte for å få bremsa og det endte med en grævla tryn. Han som åpenbart eide hunden staka bare forbi uten å si noe som helst.....
|
|
|
[Re: GeirK]
05/02/2014 09:13
|
olechr
More than words
|
More than words
Når jeg gikk forbi han så fikk jeg slengt etter meg at jeg fikk ikke lov å gå bak han å lære meg teknikk. Når han jeg gikk sammen med gikk forbi fikk han slengt etter seg at jeg måtte lære meg å gå på ski. Jeg orket ikke å svare Hvorfor møter ikke jeg sånne? Jeg elsker å konfrontere sånne. "Med hvilken autoritet bestemmer du hvor jeg skal gå?" Gjenta til vedkommende svarer. Hvis drittsekkene får nok motbør, slutter noen av dem å være drittsekker. Vi har alle et samfunnsansvar å gjøre det så ubehagelig å være drittsekk som vi bare kan. Det er en del av de i tæruddalen. Men har møtt ganske mange på sjusjøen. Så du får ta turen opp. ;-)
|
|
|
[Re: GeirW]
01/03/2014 09:37
|
GeirW
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Som en recap, så har det gått fint. Vi har hatt en 8-10 turer som har strekt på seg og kommet opp i 10km, som er passe. Hun trekker, men maser ikke på så veldig. Høyre sitter greit. Går alltid i bånd. Har valgt å starte turene i helgene rundt 0800, og da er det ikke mange man møter ved Elveli. Nå gjenstår det vel denne helgen, og muligens neste helg, og da regner jeg sesongen ferdig. Da er det på tide på å opprette en tråd for springer og sykkel og hvor begynne å sykle på den måten 
|
|
|
|
|