Ble akkurat truffet av akutt behov for ny stisykkel,og ser på 29er, begynner å bli voksen, og erfaringen er vel at jeg ikke blir så mye mer leken med årene.
Ser Stumpjumper 29 comp EVO, med RS Revelation 29 RC3 140mm og med command post, Camber comp EVO med RS Reba RL 29 120mm fast sete pinne, og Canyon Spectral 29 al 7.9 med Fox 32 Float CTD Performance 130 med RS Reverb stealth
Canyon er best specet. Camber evo ser kanskje best ut. Bruk er generell sti/ grov sti og ikke de store drop, men liker litt teknisk knot. Alle syklene har HA i samme område 68 (stumpy evo), 68,5(spectral) og 68,8(camber evo), og chain stay mellom 445mm(spectral), 451 mm(camber evo) til 455mm(stumpy evo).
Kommer fra en Trek fuel EX 26 som jeg varierer mellom 120/140mm, har og så en 29 HT som jeg liker meget godt.
Håper på litt feed back på forskjeller på gaflene, vil jeg merke noe på forskjell på den 1 cm i forskjell på Chain stay og på syklene generelt?
Finner tester på Stumpy EVO og Camber EVO, og skal en tro på disse så ser Camber EVO ut som et bra valg utfra tilbakemeldinger det siste året...