http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46188488&editAd=true

Vurderer og selge min Santa Cruz Blur XC Carbon M fra 2010.

Sykkelen ble kjøpt hos Raske sykler 04.05.2010. Sykkelen ble omtalt i bladet Terrengsykkel i oktober 2010. Der skriver de:
Med høy stivhet, rammevekt på under 2kg og mange lekre detaljer har Santa Cruz skutt gullfuglen. Her er det ikke mye å forbedre. Skal du ha en eneste sykkel til alt fra bakkeintervaller, lange og korte ritt og til lek på sti, bør du vurdere Blur XC Carbon. Det kan ikke bli feil. Vi har vondt for å se for oss noen annen rittfulldemper på markedet, som er noe særlig bedre en Blur XC. Og da mener vi til alle de nevnte bruksområdene.

Ny pris kr 42 300, løs ramme kr 22 500.
Deler som har blitt byttet er:
I fjor monterte jeg på 27,5 hjul etter å ha lest om dette på mtbr.com forum. Det var en skikkelig a-ha opplevelse. Og gjorde sykkelen bare ennda bedre.
Ellers er kranklager byttet i fjor, kassett og kjede og pedaler. Begge bremsene er byttet ut i nyere tid, det vil si i fjor og året før der. Gaffelen er det blitt tatt service på jevnlig. Gaffel ben begynner å bli noe slitt. Bakdemper fungerer som bare det. Lagre i øvre oppheng er byttet. De nedre var ok så de er ikke rørt. Disse har vesentlig lenger leve tid siden de kan fettes opp via fettnippler. Fett presse og nye lagre nede følger med.

Gir: 27
Størrelse: M, Jeg selv er 173cm høy.
Ramme: Santa Cruz Blur XC Carbon
Farge: Svart
Gaffel: Fox RLT 100mm
Bakdemper: Fox RP23
Krankgir: XTR
Navgir: XTR
Girskifter: XTR
Bremser: Avid Jucie cr mag.
Krank: XTR
Kjede: XT
Kassett: XT 11-34
Hjulsett: American Classic "27,5" [img:left]http://[/img] race
Dekk: Scwalbe Rocket Ron 2,25*27,5
Styre: Easton Monkey Lite SL
Stem: T3 Carbon
Styrelager: Chris King
Sadelpinne: Thomson Masterpiece
Sadel: Specialized Henge m/Carbon rails
Vekt: 10,6kg m/pedaler
Tilstand: Brukt
Sykkeltype: Terreng

Lars Erik 91697884

Vedlegg
test.jpg (148.94 KB, 288 nedlastinger)
Redigert av lastogbuss; 18/01/2014 18:07.