Jeg har et Mavic Cosmic SR, dette er relativt smale felger. Finnes det noen grunner for å ikke sette på 25 mm GP4000 til våren? Vil være litt bredre enn felgen, men har det noe betydning?
Tenkte det kunne være et issue at felgen ikke "støtter" dekket i like mye ytterkanten som den gjør til vanlig. Men ja, jeg har jo 33mm på CX med Mavic Ksyrium.
Så da er det bare å sette dem på for å se om det ser ut som ballongdekk eller ikke...
Jeg har et par sykler hvor felgene er relativt smale i fht. dekkene og opplever at disse "sporer" litt. Altså at sykkelen stritter litt i mot når jeg legger meg innover i svingen. Kan dette skyldes for smale felger? Det kan også være litt vanskelig å sykle uten hender da styringen "henger" litt. Jeg har akkurat byttet styrelager på begge syklene så det er ikke det som gjør det. Den ene sykkelen vet jeg blir bedre med smalere dekk (mtb), den andre har jeg ikke prøvd med andre dekk.
Er snakk om 33 mm på 14c felg (cx) og 2.2 Speedking på en gammel felg jeg ikke aner hva er for noe (mtb).