|
|
80Twenty Enduro Series 2014
|
Re: 80Twenty Enduro Series Sammenlagt
[Re: Lillosti29]
23/09/2014 09:35
|
OlaA
Avhengig
|
Avhengig
Meget godt forslag! Det hadde vært smooth 
|
|
|
23/09/2014 09:45
|
olechr
More than words
|
More than words
Det fungerer kjempe bra. I Trans Provence var det samme greia. Forskjellen på de 2 gangene jeg har brukt det er at det er:
-Enduro series var det som en timingchip festet til styre som automatisk stopper og starter når man passerer.
-Trans Provence var det at alle fikk en flat chip som man måtte chippe seg inn på selv ved start og i bunn står det en å hjelper deg. Her er det litt større muligheter til feil tider da det ikke er alltid man treffer perfekt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
23/09/2014 09:49
|
olechr
More than words
|
More than words
Når jeg tenker meg om var det bare å kjøre når du ville i Frankrike når jeg var der også.
Det er hvertfall noe arrangørene kan tenke på for neste år. For det blir enda mer sosialt, mindre venting og hyggligere ved dårlig vær.
|
|
|
[Re: olechr]
23/09/2014 09:51
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Det fungerer kjempe bra. I Trans Provence var det samme greia. Forskjellen på de 2 gangene jeg har brukt det er at det er:
-Enduro series var det som en timingchip festet til styre som automatisk stopper og starter når man passerer.
-Trans Provence var det at alle fikk en flat chip som man måtte chippe seg inn på selv ved start og i bunn står det en å hjelper deg. Her er det litt større muligheter til feil tider da det ikke er alltid man treffer perfekt. Det der er vel et spørsmål om timingsystem og om kan bære utgiftene til det. Enduro-ritta i norge har vel kjørt med synka klokke, starttider og regne ut forskjellen i bånn, såvidt jeg kan se. Som de fleste vet fra maraton og div runddbaneritt, det er mye som kan skjære seg med tidtagningen, og felles for alle de tingene er at deltagerne blir sure!
|
|
|
23/09/2014 09:55
|
olechr
More than words
|
More than words
Jepp. Men jeg har vel aldri opplevd at timingen går galt en andre steder enn norge :-P
Selvsagt er det et kostnads-spørsmål. Men såpass mange det har blitt på rittene nå så trur jeg ikke det skulle vært mange kronene ekstra pr pers.
|
|
|
23/09/2014 10:01
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Helleu
Rittleder her, takk for fine ord. Vi har lagt mye i det, lært masse og har masse positivt energi vi vil jobbe med videre Dette er gøy og rytterne som sykler enduro er så positive at vi vet ikke helt hvor vi skal gjøre av oss.
I Drammen hadde vi noen forhold vi måtte ta hensyn til. Skiheis og åpningstider + ressurssituasjon som gjorde at vi måtte ha litt god tid. Vi hadde syklende/omreisende sanitet som helst ikke kunne ha for mange fartsetapper i paralell. Sånn er det bare. I tillegg hadde vi ikke mulighet til å flekse på tid da Quicktiming-tidene er hugget i stein f.o.m. lørdag kveld.
Det finnes løsninger med en såkalt "dibber" (elns) at ryttern starter seg selv ved å "sjekke inn" og enten at man "sjekker ut" i bunn eller bryter en laser osv. Fordeler og ulemper med det, vil jo nødvendigvis gjøre at rytter mister litt tid på å markere starten sin osv. Uansett så hadde ikke vi råd til å investere i noe tyngre tidtagningsutstyr nå (kostet 300 kr per hode x 130 å delta så folk kan jo regne på rammene våre..)
Andre løsninger finnes men krever strøm/3g. Ikke alltid det er så lett i utmark. Enduro er herlig men tidtagningsmessig en nøtt. Jeg tror det kommer flere og flere løsninger etterhvert som interessen brer om seg da.
Og, dette med tid til transport så velger man som arrangør om man vil være inkluderende eller om man vil at det skal være fartsjag. Kan hende vi i Drammen vil være mer "02" favoriserende i fremtiden, eller ikke. Det har noe med hvem man vil være til for og viktig at man som arrangør kommuniserer det tenker jeg. Det var vårt første ritt og siden vi som sagt hadde disse rammene vil måtte forholde oss til ble det jovialt med tid....
|
|
|
[Re: knuthaug]
23/09/2014 10:02
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
-Trans Provence var det at alle fikk en flat chip som man måtte chippe seg inn på selv ved start og i bunn står det en å hjelper deg. Her er det litt større muligheter til feil tider da det ikke er alltid man treffer perfekt. Det der er vel et spørsmål om timingsystem og om kan bære utgiftene til det. Enduro-ritta i norge har vel kjørt med synka klokke, starttider og regne ut forskjellen i bånn, såvidt jeg kan se. Som de fleste vet fra maraton og div runddbaneritt, det er mye som kan skjære seg med tidtagningen, og felles for alle de tingene er at deltagerne blir sure! Det er en fixed start, synka klokker og en manuell dabb på en Quicktiming app. Så vi regner ikke ut noe manuelt. Vi hadde også manuell føring av tid som backup. En starter på toppen og to i bunn x 4.
|
|
|
23/09/2014 10:02
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Jepp. Men jeg har vel aldri opplevd at timingen går galt en andre steder enn norge :-P
Selvsagt er det et kostnads-spørsmål. Men såpass mange det har blitt på rittene nå så trur jeg ikke det skulle vært mange kronene ekstra pr pers. Jeg tror det du henviser til koster litt mer enn du tror. Ihvertfall sist jeg sjekka 
|
|
|
23/09/2014 10:07
|
olechr
More than words
|
More than words
http://www.sportident.com/index.php?opti...833&lang=enDette er hvertfall det blir brukt andre steder. Det er hvertfall verdt en vurdering hvis man ønsker at man skal kunne sykle litt mer når det passer hver enkelt.
|
|
|
23/09/2014 10:18
|
olechr
More than words
|
More than words
Selve chipen koster 300-500 kroner. Så det blir jo den store kostnaden. Som evnt rytterne selv må stå for. De man punsher inn på koster fra 1000 til 4500. x 2 for hver etappe. De vi brukte på Trans Provence kostet over 1000 kroner. Dvs 2000 pr etappe. Master station ca 1300 (trenger 1) Printer for å få resulatet i hånda når man kommer til siste post ca 2500 Så kjappt regnet ut for samme utgave som på Trans Provence med 5 etapper ca 15000 kroner uten chippene. Her er diverse priser Silje. https://www.sportident.co.uk/equipment/catalogue/category.php?id=1Alt kommer an på om man skal ha et system man skal punche inn på eller trådløst. Det trådløse er naturlig nok mye dyrere for da er hver basestasjon fort 4 ganger så dyr samt chipene dyrere. Det skal sies at på Trance provence brukte de de billigste shippene også som koster 13 pund pr stk.
Redigert av olechr; 23/09/2014 10:21.
|
|
|
23/09/2014 10:24
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Ja vi har luska på det ( selv om det ikke har rep. i Norge) men kom frem til at vi som enkeltarrangør ikke hadde råd til det (mtp på hva slags utstyr man trenger) Jeg er enig i at vi kunne trengt noe som er mer fleksibelt ved frafall/DNF etc. At man starter seg selv helt i vilden sky er jeg ikke enig i da vi ihvertfall er opptatt av at folk ikke skal kjøre hverandre ned og at raske utforsyklister starter rett bak en på søndagstur etc. Litt styrt bør det være i norsk skog med trange stier... Og individuelle starttider på en app som kan oppdaterer seg ved endringer etc er en drøm!
|
|
|
23/09/2014 10:26
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Selve chipen koster 300-500 kroner. Så det blir jo den store kostnaden. Som evnt rytterne selv må stå for. De man punsher inn på koster fra 1000 til 4500. x 2 for hver etappe. De vi brukte på Trans Provence kostet over 1000 kroner. Dvs 2000 pr etappe. Master station ca 1300 (trenger 1) Printer for å få resulatet i hånda når man kommer til siste post ca 2500 Så kjappt regnet ut for samme utgave som på Trans Provence med 5 etapper ca 15000 kroner uten chippene. Her er diverse priser Silje. https://www.sportident.co.uk/equipment/catalogue/category.php?id=1Alt kommer an på om man skal ha et system man skal punche inn på eller trådløst. Det trådløse er naturlig nok mye dyrere for da er hver basestasjon fort 4 ganger så dyr samt chipene dyrere. Det skal sies at på Trance provence brukte de de billigste shippene også som koster 13 pund pr stk. Ja men igjen, når man tester ut et format og ikke helt vet om man kommer til å fortsette med noe er det litt dumt å kjøpe opp hele overskuddet første året 
|
|
|
[Re: SiljeKH]
23/09/2014 10:30
|
olechr
More than words
|
More than words
Ja men igjen, når man tester ut et format og ikke helt vet om man kommer til å fortsette med noe er det litt dumt å kjøpe opp hele overskuddet første året  [/quote] Selvsagt. Det må jo testes ut først. Jeg tenkte for videre satsning hvis det fortsetter med Enduro ritt i Norge så kan det være en god løsning for å få til det som ble spurt om tidligere i tråden. Men det fungerer jo slik det er nå også, men for å bli enda bedre så kan det være en god løsning med et system hvor man kan starte når man "vil".
|
|
|
23/09/2014 10:37
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Ja men igjen, når man tester ut et format og ikke helt vet om man kommer til å fortsette med noe er det litt dumt å kjøpe opp hele overskuddet første året Selvsagt. Det må jo testes ut først. Jeg tenkte for videre satsning hvis det fortsetter med Enduro ritt i Norge så kan det være en god løsning for å få til det som ble spurt om tidligere i tråden. Men det fungerer jo slik det er nå også, men for å bli enda bedre så kan det være en god løsning med et system hvor man kan starte når man "vil". [/quote] Helt enig, vi trenger noe bedre, og spesielt hvis det skal bli mer "proft". Chris Ball er tydelig på at dibbersystem fungerer bra til mer joviale, lange flerdagersritt hvor marginene blir større men om man skal ha typ mesterskap og verdenscup/nasjonalcup på et visst nivå er laserstart/transponder eneste vei å gå, da skal rytterne bare tenke på å sykle, ikke å være supergode på "dibbing". Så det handler litt om hva slags ritt det er snakk om. Men fortsette å kjøre tidtagningsdebatt, det trengs, og er i mine øyne en av de store utfordringene i endurosykling.
|
|
|
23/09/2014 10:39
|
olechr
More than words
|
More than words
Det er nok riktig og da koster selvsagt systemene 4-5 ganger så mye siden basestasjonene koster ca 9000 pr etappe og ikke 2000 :-P
|
|
|
23/09/2014 11:00
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Tidtakersjef her. Rent teknisk fungerte QT med fast start og tablets som målregistrering 99% perfekt i helgen. Ved ett tilfelle måtte vi legge inn en manuell tid (som vi hentet fra backuptidtaker - SENT startnummer) og ved ett tilfelle justere tiden da enheten reagerte fryktelig sent på touch på skjermen - siste etappe og vann på skjermen..... Sistnevnte "problem" sender vi inn forslag på endring til QT, nemlig å bruke volumknapper til å registrere innkomst. Jeg tror det er mer robust enn å trykke på skjermen.
Fra en arrangørs synsvinkel er QT herlig enkelt i bruk (på rittdagen) - og ikke minst billig. Et firma sponset oss med tablet'er, og mobil bedrift er lite kostnadsdrivende (abo sies opp etter rittet). Lave kostnader betyr billig arrangement for deltakere, og muligheten til å sitte med et lite overskudd for videre drift av klubben. DETTE BETYR NOE FOR ENKELTE. Vi ser på muligheten for å doble antall enheter til neste år; da får vi fleksibiliteten ved å starte hvem som helst, når som helst og slipper faste tider. Dette fordrer dog mobildata-dekning på startpunktet, kan bli en morsom ekstrafaktor når løyper skal settes ;-)
|
|
|
23/09/2014 11:41
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Skulle man hatt noe slikt så hadde det vært naturlig at utstyret fulgte hele 80/20-serien og ikke at hver arrangør måtte kjøpe hvert sitt tidtakerutstyr. Min org-erfaring er fra snowboardforbundet og der sitter de på en del utstyr som tas med på hele norgescupen.
Nå har sikkert ikke 80/20 noen slik subsidiert over-organisasjon, men kanskje alle arrangørklubbene kunne spleiset på noe slikt i så fall, som en slags inngangsport til serien?
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
[Re: vids]
23/09/2014 11:47
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Skulle man hatt noe slikt så hadde det vært naturlig at utstyret fulgte hele 80/20-serien og ikke at hver arrangør måtte kjøpe hvert sitt tidtakerutstyr. Min org-erfaring er fra snowboardforbundet og der sitter de på en del utstyr som tas med på hele norgescupen.
Nå har sikkert ikke 80/20 noen slik subsidiert over-organisasjon, men kanskje alle arrangørklubbene kunne spleiset på noe slikt i så fall, som en slags inngangsport til serien? det kan hende noen har tenkt noe sånt allerede 
|
|
|
[Re: JonahHex]
23/09/2014 12:26
|
olechr
More than words
|
More than words
Tidtakersjef her. Rent teknisk fungerte QT med fast start og tablets som målregistrering 99% perfekt i helgen. Ved ett tilfelle måtte vi legge inn en manuell tid (som vi hentet fra backuptidtaker - SENT startnummer) og ved ett tilfelle justere tiden da enheten reagerte fryktelig sent på touch på skjermen - siste etappe og vann på skjermen..... Sistnevnte "problem" sender vi inn forslag på endring til QT, nemlig å bruke volumknapper til å registrere innkomst. Jeg tror det er mer robust enn å trykke på skjermen.
Fra en arrangørs synsvinkel er QT herlig enkelt i bruk (på rittdagen) - og ikke minst billig. Et firma sponset oss med tablet'er, og mobil bedrift er lite kostnadsdrivende (abo sies opp etter rittet). Lave kostnader betyr billig arrangement for deltakere, og muligheten til å sitte med et lite overskudd for videre drift av klubben. DETTE BETYR NOE FOR ENKELTE. Vi ser på muligheten for å doble antall enheter til neste år; da får vi fleksibiliteten ved å starte hvem som helst, når som helst og slipper faste tider. Dette fordrer dog mobildata-dekning på startpunktet, kan bli en morsom ekstrafaktor når løyper skal settes ;-) Ja så at det faktisk fungerte ganske bra hos dere i helgen. Det er faktisk en av de føeste rittene jeg har prøvd å følge live som faktisk har fungert. Så bra jobba for stort sett er det kluss med QT på rundbane :-) Fungerer QT og det er billig så er jo det topp.
|
|
|
23/09/2014 13:10
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det noe grunn til at mann ikke kunne ha praktisert kjør når du kommer til toppen prinsipp?
Jeg kjørte en av European enduroseries i år. Der var det en maks tid mann måtte innen. Men man kunne kjøre når man kom til toppen.
Det fungerte utrolig bra. Alle som ville sykle sammen kunne sykle sammen. Og ved dårlig vær så slapp man å stå i 30 min på hver topp. Det var bare å komme seg opp og gi gass. Men så klart en maks tid. Hyggelig å se at folk begynner å våkne opp. Når jeg foreslo Irsk gjennomføring for noen år siden på OsloEnduro (og på 80/20 når den dukka opp noe senere) så blei jeg hengt og dengt av samtlige her inne. Var i drammen på lørdag og søndag og det første som slo meg var all ventinga. Totaltid og all seeding (som også tok et par timer) og venting på start blir borte. Kompiser på litt forskjellig nivå som ikke har allverdens ambisjoner får jo muligheten til å kjøre sammen hele dagen også. Får man til det så gjenstår det bare å flytte rittet til lørdagen sånn at man får laget en skikkelig fest etterpå
Redigert av sanouka; 23/09/2014 13:20.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
23/09/2014 13:15
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Jeg tror vi kunne hatt 300 deltakere + så alle som leser, feel free til å arrangere ritt i det ganske land, det trengs et større tilbud, variasjon i tilbud og mer erfaring.
130 plasser ble borte på 3 timer og ventelista måtte stenges etter noen få timer.
Redigert av SiljeKH; 23/09/2014 13:16.
|
|
|
23/09/2014 14:17
|
Buoyen
Besatt
|
Besatt
Gratulerer med vel gjennomført arrangement. Jeg vil påstå at dere er de første som har fått til tidtakninga og resultatservisen slik den bør være. Veldig bra jobba! Trans Savoie brukte også systemet som Ole beskriver og det var kjempesmooth, men når dere får til QT så er vel det godt nok. Jeg tror kortere startintervall eller starte når man vil er veien å gå til neste år for å få flere plasser og/eller kortere totaltid. Ikke minst på seedinga! Ble mye venting der! Ryttermøte 9.30 og sistemann i mål ca kl 18 er en lang dag. Kunne sikkert kortet inn arrangementet med en time med kortere tid på transportetappene. Men det blir og en vurderingssak hvor inkluderende det bør være. Pølsepausen kunne vært etter målgang synes jeg 
|
|
|
[Re: Buoyen]
23/09/2014 14:41
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Gratulerer med vel gjennomført arrangement. Jeg vil påstå at dere er de første som har fått til tidtakninga og resultatservisen slik den bør være. Veldig bra jobba! Trans Savoie brukte også systemet som Ole beskriver og det var kjempesmooth, men når dere får til QT så er vel det godt nok. Jeg tror kortere startintervall eller starte når man vil er veien å gå til neste år for å få flere plasser og/eller kortere totaltid. Ikke minst på seedinga! Ble mye venting der! Ryttermøte 9.30 og sistemann i mål ca kl 18 er en lang dag. Kunne sikkert kortet inn arrangementet med en time med kortere tid på transportetappene. Men det blir og en vurderingssak hvor inkluderende det bør være. Pølsepausen kunne vært etter målgang synes jeg Takk for tilbakemelding. Just for the record, og som tidligere nevnt så ville vi ha et kortere arrangement og vi har vridd hodene våre rundt hvordan vi skulle få til dette uten å ødelegge heis-businessen (for betalende gjester og ikke stenge av løypene der) og samtidig kunne få til en stk heistur på morgenen. Det er viktig for oss å generere besøk til skisenteret.... så kompromisset med rammene vi hadde i år ble slik, så tenker vi ut noe lurere neste år 
|
|
|
23/09/2014 14:59
|
OlaA
Avhengig
|
Avhengig
For å få mer deltakere så kan man jo kjøre med 30 sek intervall. Går helt fint når man vant seg til å passere/bli passert 
|
|
|
Re: 80Twenty Enduro Series 2014
23/09/2014 16:22
|
Aleksander2
Dr. Slow
|
Dr. Slow
Som så mange andre vil jeg benytte anledningen til å takke for flotte arrangement. Dramm-Enduro var en fantastisk opplevelse med tilskuere og god planlegging og gjennføring.
Jeg vil også komme med litt konstruktiv kritikk til 80/20-serien i lys av at dette var første året jeg prøvde enduro.
1. Tidspunkter for påmelding MÅ være endelige. Her ble det av (for meg) ukjente grunner flyttet til et nytt tidspunkt som ikke var heldig, eller godt nok informert. Å åpne påmeldingen i 14-15 tiden (ca?) på en hverdag gir en stor ulempe for de som jobber utendørs eller ikke har tilgang til data i dette tidsrommet. En mulighet kan være å åpne for at de som har tenkt å kjøre hele serien kan melde seg på for hele serien istedenfor hvert enkelt ritt? Det hadde også vært fint om flere kunne deltatt slik at vi slipper påmeldingsjaget som ble i drammen.
2. Programmet for hver runde kan godt publiseres tidligere, om enn ikke i full detalj. Når programmet publiseres 3-4 dager før rittet blir det unødig kjas og mas med planlegging av reise, booking av overnatting osv. Dette ble nesten et alvorlig problem for meg på Nesbyen.
3. Begrens antall informasjonskilder. Det var til tider vanskelig å finne informasjon i forbindelse med Nesbyen fordi informasjonen var spredt over flere facebook-sider, og arrangøren tok i bruk "nesbyen freeride" istedenfor en egen ritt-side slik de andre arrangørene ser ut til å ha gjort. For de som ikke visste om akkurat denne siden var det vanskelig å finne informasjon. All info om rittene bør gjøres lett tilgjengelig gjennom en fast kanal som er lett å finne. Alle er tross alt ikke oppvokst på terrengsykkel.no.
4. Personlig liker jeg at det ikke er for god tid på transportetappene. Nesbyen så ut til å time dette godt. Jeg fikk inntrykk av at de aller aller fleste ikke fikk mer enn rundt 10 minutter ventetid før hver start (bortsett fra ss1, se neste punkt). Dette går både på å redusere totaltiden, men også å unngå at ryttere blir kalde mellom etappene.
5. Unngå etapper der det bare er 1 vei opp slik at alle må være på start før rittet starter slik som på Nesbyen og Sogndal. En typisk norsk sommer med lave tempraturer og horisontalt regn er det unødvendig at deltakere skal måtte stå og fryse på seg lungebetennelse og kols i over en time før de får starte. Eller skal fremtiden være at de som er seedet dårligere enn topp 20 skal være nødt til å ha med seg 80L sekk med full vinterbekledning?
6. Segmentering. Benytt anledningen i en organisert serie til å få variasjon i teknisk vanskelighetsgrad, transporttider m.m. slik at terskelen for å prøve 1 eller 2 av rittene blir noe lavere.
Disclaimer: Jeg har kun deltatt på 2 av rittene, resten er basert på mitt inntrykk gjennom diskusjoner på forumet og ute på stiene.
Redigert av Aleksander2; 23/09/2014 16:23.
2022 Trek Top Fuel 9.8 XT Project One 2015 Canyon Ultimate CF SLX 7.0 Di2 X 2017 Santa Cruz Hightower CS 29"
|
|
|
[Re: SiljeKH]
23/09/2014 17:13
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg tror vi kunne hatt 300 deltakere + så alle som leser, feel free til å arrangere ritt i det ganske land, det trengs et større tilbud, variasjon i tilbud og mer erfaring.
130 plasser ble borte på 3 timer og ventelista måtte stenges etter noen få timer. Hva skal til for å få arrangere ritt i serien? Er det bare å spørre? Og er det noe regler på hvor bratt det må være?
|
|
|
23/09/2014 17:15
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
La meg få adressere 1): Tidspunktet for åpning av påmelding skal jeg ta en del av skylden for, som ikke sørget for å være sikker på at det klokkeslettet var steinsatt i administrasjonsprogrammet. Dog ble jeg en smule blindsided av QuickTiming som sendte meg en sms 10 minutter etter at DE hadde åpnet for påmelding, på det tidspunktet hadde jeg allerede vært inne og sett at det strømmet på med deltakere. Tydeligvis var det mange som satt med F5 på den aktuelle nettsiden og kastet seg over tastaturet da de så det var åpent. Jeg tror vi hadde 15-20 påmeldinger før vi fikk kastet oss rundt og publisert åpningen. Vi hadde heller ikke drømt om en så intens pågang, som Silje nevner lenger opp her kunne vi sannsynligvis hatt 2-300 ryttere til start. Det ble faktisk for mye for enkelte som ikke fikk være med på rittet - leder fikk mer enn en utidig henvendelse fra folk som ville uttrykke sin misnøye. Hadde det vært opp til meg skulle slike folk vært bannlyst fra våre arrangement. Lærdommen er i alle fall å kunne grensesnittet enda bedre slik at tilsvarende fuckups ikke skjer, samt kommunisere bedre med systemleverandør.
2) Programmet var i alle fall ikke vi i stand til å sette på et tidligere tidspunkt, det var parametre som ikke var klare før noen dager før rittet. MEN: Vi lærer; det var faktisk første gangen vi arrangerte Enduro og har med oss et lass med punkter til neste sesongs ritt.
|
|
|
23/09/2014 17:18
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Ole: Så vidt jeg vet kan hvem som helst arrangere Enduroritt. 80/20-serien er et samarbeid mellom arrangører og en stab, hvordan den ser ut til neste år er ikke spikret. Om du er gira på å hive deg med kan du få kontaktinfo. 80/20 er forøvrig en liten indikasjon på hvordan man ser for seg SS'ene, minst 80% utfor og maks 20% klatring. Antall høydemeter er ikke satt, men gitt 80/20-filosofien bør det vel brukes litt fornuft for å få etapper som faktisk er i stand til å sette rytterene på prøve.... http://www.enduroworldseries.com/rules.php
Redigert av JonahHex; 23/09/2014 17:20.
|
|
|
[Re: BikeTorjus]
23/09/2014 17:30
|
simenberg
Avhengig
|
Avhengig
Takk, men var desverre ingen bilder av meg. Har du ett bilde av nr 36 ? Dessverre, tidligste startnr jeg har er 37 på FE4. De andre kan jo se etter seg selv og kjente her i Drammen Skisenter-albumet. La ut flere bilder nå.
|
|
|
23/09/2014 20:23
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
nå ble det ikke Drammenduro på meg pga jobb dessverre, men jeg må si meg mektig imponert av den jobben jeg har fått inntrykk av er lagt ned. Silje&co har lagt ned et forbilledlig arrangment så vidt jeg kan skjønne og jeg mener vi skal prise oss sværet heldig for at vi har ildsjeler som stiller opp og organiserer dette. Jeg snakker da ikke bare om Drammen, men om alle rittene. Hatten av til dere alle og klapp på skulderen. Det er alltid ting som kan bli bedre, men jeg mener vi er priviligerte som i det hele tatt har slike fantastiske arrangement på kremstier vi kan delta i. Hatten av til dere alle, arrangører. to innspill; 1) transittider. Ja - en bør ha en form for makstid på transit, MEN, det blir helt feil om en skal ta kondisen til en aktiv xc-rytter som bakgrunn for hva denne skal være. For noen av oss er oppover et nødvendig onde, ikke et lystbetont o2snappegode - så bær med oss. Det er i fartsprøvene en skal teste seg, ikke oppover - selv om det for noen alltid er konkurranse overalt alltid. Så lenge serien som nå er uoffisiell og feel good, slik det bør være i enduro, bør og det være slik at transittidene reflekterer dette og som Silje er innpå legger opp til bred appell. Om det for noen fremdeles blir for lang venting, dvs over 10min, vel, kan du ikke bare sykle litt mer opp og ned før start? Om du har så gode bein at du flyr opp til neste start klarer du sikker litt til sykling bare for å holde kroppen i gang. En kan sikkert klare seg med noe kortere avstand mellom rytterne (selv om det kan bli veldig mas om noen superraske seeder dårlig/ikke seeder og en dermed pålegger de foran og tape tid ved å legge seg ut) eller en kan investere i mer sofistikert utstyr, og så heller pålegge den enkelte å kjøpe en chip om det koster 300-500kr. Det må jo gå ann og er slik jeg forstår det en engangsinvestering(?). 2) info: jeg føler et ellers emminent opplegg på Nesbyen ble litt dårligere pga for dårlig info på forhånd. Å ha en (bedre) plan til hva en skal kommunisere når i hvilke kanal er sikkert en god ide. Ingen krise, men heller ikke helt tipp topp. men alt i alt - ros til alle som fortjener det og jeg gleder meg alt til neste år. Bravo. ellers - Takk Bjørn B for en alldeles herlig kommentar til OleChr. Lo høyt her jeg satt 
|
|
|
|
|