Hei...
Jeg har begynt å bruke Polarpersonaltrainer, og ser der at jeg havner høyt oppe på Training Load tabellen.
Etter en to timers økt med sone 1 trening klatrer jeg høyere opp i rødsonen. Har jeg misforstått trening i sone 1? Jeg har forstått trening i sone 1 som restitusjons trening og følgelig burde belastningen fortsette å synke!?
Jeg kan vanskelig se at det er mulig med Polar systemet å trene i «grønn» sone hvis man i løpet av en uke skal trene en terskel økt, en intervalløkt og to sone 1 økter a to timer?
Er Polar systemet riktig slik at jeg bør gå mye ned på belastningen, eller burde dette være greit?
Bakgrunn:
Vintertrening har for meg tidligere bestått av litt styrketrening (1-2 ganger i uka) og minimum 3 spinning økter i uka. Grenserittet er målet, og beste tid fikk jeg i 2012 med 3.34. Jeg har ingen erfaring med å kjøre rolige økter, all trening har vært med høy intensitet. Jeg målte VO2 til 54 nå i høst, hvilepulsen min er 48. Dette er første høst/vinter/vår som jeg har planlagt og gjennomført rolige økter.