Kjøpte disse her på forumet i fjor, men de var desverre ett nr for små.
Klipper fra annonsen til forrige eier:
Pent brukte telemarksstøvler av typen Scarpa T-Race selges. Dette er toppmodellen av Scarpas støvler til 75mm-binding (altså passer de ikke til NTN).
Størrelsen er 27,5, noe som stort sett passer for de som ligger rundt str 43 i vanlige sko. Modellen har forholdsvis smal lest. Dette er høye, stive støvler med 4 spenner og gode innerstøvler. De kan oppvarmes og tilpasses dine føtter, noe som sikkert kan være lurt ettersom dine føtter (antakelig) ikke er identiske med mine.
Ankelvinkelen kan stilles manuelt med skrujern. Jeg har stilt den temmelig bratt, som du ser av bildet (tatt i dag).
Skoene ble kjøpt på Hank Sport vinteren 2009 og har hovedsakelig vært brukt til toppturer, men de er egentlig lagd for bakkekjøring. De nok er best egnet i bakke, siden de ikke har "gåfunksjon" (ankelvinkelen kan ikke løsnes). Men jeg har altså brukt dem på toppturer i tre sesonger og har ikke hatt noen problemer med å holde følge ICON_SMILE
Skoene fungerer like bra nå som på første turen, og de føles ikke myke. Med "pent brukt" mener jeg at de ikke er misbrukt, men skoene har normal slitasje for å ha vært brukt på rundt 50-60 toppturer (NB, det var vill tipping).
Prisantydning: 800,-
98246321 eller PM