Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Kommentar fra Northug ved målgang...

Kommentar fra Northug ved målgang... #1729696 03/01/2014 20:26
jonasto Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Prøvde å forstå hva Northug sier til kamera etter målgang i dagens Tour de ski etappe fra Cortina til Toblach. Noen som er flinke til å lese lepper.

Tid: 1:29:20

http://tv.nrk.no/serie/tour-de-ski/mspo40010914/03-01-2014

Specialized S-Works Stumpjumper HT XX1
Gavia Imperiale SR1
BMC SLR02
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729717 03/01/2014 21:14
Fossi Offline
Avhengig
Avhengig
Nokså sikker på at han sier: Forferdelig form.

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729720 03/01/2014 21:23
AsmundBjorshol Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg bor i tjukkeste trønderland selv og han sier : Forferdelig Form.

Synes det var fantastisk bra gjort av Petter med 2.plass her, blei litt overraska. Heia Petter!

Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729725 03/01/2014 21:35
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Tja.. Når du i utganspunktet er verdens beste skiløper skal du være i særdeles dårlig form om du blir fragått når du ligger i en gruppe som ikke presser maks og det er slakt nedover de to siste mila.. Så var overhodet ikke overraskende siden han har vist stigende kurve.
Det som var overraskende var at Sundby holdt unna med ett minutt, så russerne må enten ha mangla trøkk eller gikk litt kontrollert..
Petter er jo sjanseløs på pallen, men blir veldig spennende hva som skjer i morgen, Spørsmålet er hvor mye det kostet i dag for Sundby og om han greier å å til nok en bra dag i morgen. Tipper Sundby, Legkov og Duerr på pallen hvis ikke sistnevnte dummer seg ut i morgen.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729726 03/01/2014 21:38
AsmundBjorshol Offline
Ringrev
Ringrev
Neiiii....han sier:
DRIT I Å FILM!!! Det er det han sier.

Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729820 04/01/2014 10:14
jonasto Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg mener også han sier noe som "Drit i å film..." Klarer ikke helt å lese ordet "form" i noe av det han sier...

Specialized S-Works Stumpjumper HT XX1
Gavia Imperiale SR1
BMC SLR02
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729837 04/01/2014 11:36
Morten DMR Offline
Veteran
Veteran
Er det bare jeg som er litt lei Petter?

Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: Morten DMR] #1729840 04/01/2014 11:49
Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Morten DMR
Er det bare jeg som er litt lei Petter?
Du er nok ikke den eneste, men personlig jeg er jeg langt ifra lei. Jeg er derimot rimelig lei alle som klager over Petter hele tiden. (sikter ikke til deg her Morten) Skjønner at noen blir litt lei stilen til Petter, men enkelte skal surmule uansett hva han gjør.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729844 04/01/2014 12:02
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det ligger vel i den nasjonale folkesjelen å bli lei av folk som skiller seg ut, så sannsynligheten er stor for det er mange som er lei ham.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729846 04/01/2014 12:09
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Petter er kongen!

Det som irriterer meg mest er at han får kritikk samme hva han gjør. Han har for eksempel fått masse kritikk for at han er en egoistisk drittsekk som ikke bryr seg om lagkompisene sine og som ikke bidrar på trening.

Trening først: Det er utopi at alle skal ha nøyaktig samme treningsprogram. Det virker som om Northug har ganske sterke meninger om hva som virker for han, hvorfor skal da noen tving han til å kjøre de samme øktene med den samme intensiteten som andre?

Og i løp: Foran 35km jaktstart sa Northug rett ut at han ikke skulle dra en meter, han skulle snarere gjøre det han kunne for å irritere de andre som skulle ta opp jakten på den norske løperen som lå "i brudd". Vår sympatiske gulljenter (Johaug og Bjørgen) har derimot en egen evne til å ta opp jakten på hverandre når den ene ligger foran. Man kan jo bare spekulere i hvor mye kritikk Northug ville fått om han i går hadde dratt med seg Legkov opp til Sundby...

(ref dagens resultater hadde han åpenbart mulighet til å dra feltet han var i ganske hardt om han ville)

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729862 04/01/2014 14:24
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Synes både Northug og sutrekoppen Sundby har blitt mye mer spiselige denne sesongen. I dag ga de hverandre jo til og med nesten en klem.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: mtbmaniac] #1729870 04/01/2014 14:44
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: mtbmaniac
Det ligger vel i den nasjonale folkesjelen å bli lei av folk som skiller seg ut, så sannsynligheten er stor for det er mange som er lei ham.

Det kan jo hende at folk er vel så lei av alt mediepratet om Petter (spesielt når han ikke lykkes) som av Petter selv, det overskygger ofte fullstendig alle de andre gode prestasjonene til gutta.
For en som er sånn passe uinteressert i TV-sport skulle en ikke tro det fantes andre utøvere enn Petter (og Marit/Terese).

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: Oystein L] #1729871 04/01/2014 14:48
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Oystein L

Det kan jo hende at folk er vel så lei av alt mediepratet om Petter (spesielt når han ikke lykkes) som av Petter selv, det overskygger ofte fullstendig alle de andre gode prestasjonene til gutta.
For en som er sånn passe uinteressert i TV-sport skulle en ikke tro det fantes andre utøvere enn Petter (og Marit/Terese).

For min del er det mye mer dette som irriterer meg, enn at han skiller seg ut. Han skiller seg ut på en måte som gir skisporten masse PR, skaper sirkus og engasjement langt utenfor sporet. Men i dette så drukner de andre utøverne litt også, og det er jo synd.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729880 04/01/2014 15:39
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Enig med Øystein og Anders,

Det er mer medie skapt enn "Petter" skapt.
Synes det hadde vært ekstremt kult dersom han nå gikk frem og vant hele touren. Da hadde pressen og forbund fått enda mer å hyle og skrike om.

Sammenligner man med Sverige, så har de allerede tatt ut minst en utøver til OL, til tross for at han går på et Norsk lag - og ikke det Svenske landslaget....

Petter er Petter, jeg har sansen for han, og digger at han er tilbake med et "ulmt" smil rundt munnen og stuper over mål linja...

En dævel til å gå på ski er han, samme f... hva jantelov og missunnelige Nordmenn måtte mene om han!

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729888 04/01/2014 16:02
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det var da svært til politisk korrekthet ICON_SMILE

"Jeg er ikke jantemann, men liker bare ikke å høre så mye om Petter". Kan vi ikke bare innrømme at vi helst skulle sett at han jekket seg ned et par hakk og ikke var så kjekkas?

Til argumentet at vi er lei fordi vi gjerne skulle hørt om de gode prestasjonene til de andre sier jeg: Struntprat! Steira kan være så søt og sjarmerende hun bare vil, det gjør det da ikke mer gøy å høre om atter en fjerdeplass?

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: Lurifax] #1729890 04/01/2014 16:07
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Lurifax

Sammenligner man med Sverige, så har de allerede tatt ut minst en utøver til OL, til tross for at han går på et Norsk lag - og ikke det Svenske landslaget....

Usäker på vad du vill fram till men att bland annat södergren är utagen (måste väl vara han du menar) beror väl på att sverige har ett annat system i utagningen till OL än norge. I Norge är det väl hittils ingen som är offisiellt utagen och hela laget tas väl ut på samma gång efter NM? I sverige kan man tas ut lite då och då innan OL.

I en artikkel i adressa för någon vecka sedan sa väl också förbundet att de som var mest klara för OL på herrsidan var Sundby och Jespersen . Jespersen går ju också för ett privat lag så det verkar ju inte vara en nackdel.

Att det för några dagar sen sades att det inte var klart att Northug skulle komma till OL var väl en naturlig reaktion på att han inte hade presterat spesiellt mycket den här sesongen innan dess.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729945 04/01/2014 17:42
T
turbo Offline
Veteran
Veteran
T
For meg er det befriende å ha en kar som Petter som tør å snakke usminket og som slår litt på stortromma. At det irriterer noen, synes jeg bare er gøy. Alternativet er at vi har en gjeng med utøvere som kommer med intetsigende og dølle kommentarer som "Jeg fokuserte kun på arbeidsoppgavene og hadde kjempegode ski. Dette skal jeg ta med meg inn til OL, men det gjelds å være på hugget og komme i angrepsposisjon".

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729958 04/01/2014 18:24
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Northug er best til å være best, og jeg er glad det finnes idrettsfolk som er litt frittalende. Tenk om alle var som Tora Berger. Ikke et vondt ord om TB, altså.

I was just riding along...
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729985 04/01/2014 19:23
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Mitt forhold til Northug er på visse områder omtrent som til kona; jeg synes at han er en morsom, underholdende og fin fyr mesteparten av tiden, men av og til er han en skikkelig dust.

Og å komme trekkende med jantelov og misunnelse fordi noen kritiserer han blir for enkelt. Det finnes masse nyanser mellom kritikk kun begrunnet i misunnelse på den ene siden og nesegrus beundring og stormende applaus uansett hva han foretar seg på den andre siden. Saklig kritikk fortjener å bli møtt med saklig argumenter.

Men underholdende er det jo og det skaper selvsagt interesse, men samtidig må vi vel være så ærlig å innrømme at han neppe hadde sluppet så billig unna i mange tilfeller, hvis han ikke var så god på ski?

Men for all del, håper selvsagt at han gruser både svensker, russere, finner osv i OL.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1729987 04/01/2014 19:28
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Jeg for min del synes det er helt greit at Petter er Petter, så for min del trenger han ikke "jekke" seg ned heller. Nå har jeg for vane å filtrere og ikke legge alt for mye i absolutt alt folk sier, så jeg ler med han og takker han for at han er som han er - på godt og vondt.

fredriks, Södergren er mannen jeg sikter til ja, og for å si det sånn. Hvor mange av de som banker på døra i Norge har faktisk slått Petter i år? Selv når han har ræva grunnlag så slår han de fleste - utenom Martin og stykkvis et par andre. At han da liksom ikke er god nok, når alle vet han ikke har fått trent skikkelig - det er bare floskler og gimmick.

Forbundet driter seg ut, de som hater Petter får mer plass i media, men vi som digger han ler enda mer MED han når de til slutt må putte en sokk i kjeften og spise egne ord.

Petter er best, når han er på sitt beste - sånn er det bare.
Vil han være best i OL? Vet ikke, men jeg håper - for da kan jeg le med han om og om igjen. (og gledes over alle gulla han tar)

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: Lurifax] #1729991 04/01/2014 19:53
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

fredriks, Södergren er mannen jeg sikter til ja, og for å si det sånn. Hvor mange av de som banker på døra i Norge har faktisk slått Petter i år? Selv når han har ræva grunnlag så slår han de fleste - utenom Martin og stykkvis et par andre. At han da liksom ikke er god nok, når alle vet han ikke har fått trent skikkelig - det er bare floskler og gimmick.

Vad är det du tänker på? Det som kom fram i media för någon vecka sedan? I så fall så läste jag det på ett annat sätt.

Med de senaste dagarnas resultat så är han ju solklar men innan dess hade han ju inte så väldigt bra resultat och helt galet är det väl inte att gå fram att inte han heller är klar för OL om han inte börjar prestera snart (och andra får till bra resultat).

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: mtbmaniac] #1729994 04/01/2014 20:00
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det var da svært til politisk korrekthet ICON_SMILE

"Jeg er ikke jantemann, men liker bare ikke å høre så mye om Petter". Kan vi ikke bare innrømme at vi helst skulle sett at han jekket seg ned et par hakk og ikke var så kjekkas?

Til argumentet at vi er lei fordi vi gjerne skulle hørt om de gode prestasjonene til de andre sier jeg: Struntprat! Steira kan være så søt og sjarmerende hun bare vil, det gjør det da ikke mer gøy å høre om atter en fjerdeplass?

Hehe! Godt poeng, det er jo i all hovedsak Petter som står for de gode prestasjonene. Akkurat den mest tabloide versjonen av at han "skulle ødelegge livet" til russiske løperen syns jeg han kunne holdt på innsiden av vinnerskallen sin, men ut over det lever jeg godt med at han er tøff i trynet. I det politisk ukorrekte hjørnet, syns jeg Steira skulle vært droppet ut av sirkuset for lengst til fordel for yngre utøvere som (sannsynligvis) har mer vilje og evner. Den evige 4.plass er ikke veldig interessant....

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: Lurifax] #1729998 04/01/2014 20:12
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Jeg for min del synes det er helt greit at Petter er Petter, så for min del trenger han ikke "jekke" seg ned heller. Nå har jeg for vane å filtrere og ikke legge alt for mye i absolutt alt folk sier, så jeg ler med han og takker han for at han er som han er - på godt og vondt.

Forbundet driter seg ut, de som hater Petter får mer plass i media, men vi som digger han ler enda mer MED han når de til slutt må putte en sokk i kjeften og spise egne ord.

Petter er best, når han er på sitt beste - sånn er det bare.
Vil han være best i OL? Vet ikke, men jeg håper - for da kan jeg le med han om og om igjen. (og gledes over alle gulla han tar)

Tullete å sammenligne med svenskene som har ett annet uttaksregime..
Løfshus har vel bestemt seg for å vente til etter NM og velger og ikke love plass til noen før det.. Man kan diskutere om det er riktig, selv syns jeg de kunne forhåndsuttatt noen. Alle skjønner at en frisk Northug skal til OL.
For en vinnertype som Northug er kun individuelt gull det som gjelder for å få til en vellykket sesong.. Men det greier han nok.. ICON_SMILE

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: mtbmaniac] #1730058 05/01/2014 07:49
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Sikkert, men for meg blir det så mye Petter-prat til at jeg ikke gidder å følge med på langrenn.
Skal se i dag og kanskje et par OL-renn, that's it.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1730435 06/01/2014 09:49
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Hvor mange andre Norske er det som går inn til f.eks. en 7 plass og får beskjed om at de er i fare for å ikke komme med til OL?

Det er hele poenget mitt rundt Petter.

Skal det være helt andre regler for å sende han til OL? Altså om han er nest beste nordmann med "dårlige" resultater så skal de heller sende 3 - 4 og 5 til OL?

Norge og Sverige er da rimelig sammenlignbare nasjoner, at vi har et annet uttakssystem er da like mye noe vi kan og bør se på som å si at man ikke kan se til Sverige for å sammenligne like elementer.

Redigert av Lurifax; 06/01/2014 09:50.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: Lurifax] #1730444 06/01/2014 10:03
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Fordi Petter er verdensmester i å finne toppformen når det gjelder mest?

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: pharynx] #1730496 06/01/2014 12:32
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pharynx
Fordi Petter er verdensmester i å finne toppformen når det gjelder mest?

hva mener du her?

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1730509 06/01/2014 12:48
pharynx Offline
Besatt
Besatt
At grunnen til at han blir tatt ut til tross for dårlige resultater tidl. i sesongen er at han er veldig dyktig til å få toppform til mesterskap.

Mulig jeg misforsto deg og at vi begge mener det samme!

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: jonasto] #1730527 06/01/2014 13:15
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg tror heller ikke Petter er interessert i å dra til et mesterskap hvis han ikke er i form til å kjempe om medaljer. Tror han er brutalt ærlig med seg selv der.

Re: Kommentar fra Northug ved målgang... [Re: Dexter] #1730659 06/01/2014 18:44
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Dexter
Jeg tror heller ikke Petter er interessert i å dra til et mesterskap hvis han ikke er i form til å kjempe om medaljer. Tror han er brutalt ærlig med seg selv der.

Da trener/reporter fortalte ham at han nok allerede var sikret OL-plass sa han akkurat det også, at han ikke var interessert i OL om han ikke var i form. Da var det bedre at noen andre fikk plassen.

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support