Kjøpte denne http://smpfreeskiercom.c.presscdn.com/wp-content/uploads/2012/08/Deuter_DescentorEXP22.jpg for noen år siden, egentlig med tanke på ski. Nå brukes den til sykkelsekk (god på å holde kjedelåser/strips/småverktøy på samme sted), plass til vannblæra, og i ukedager passer laptoppen (13") og litt bøker/annet stæsj i tillegg oppi. Kan glides mindre/større. Eneste å utsette er at den skulle tålt litt bedre regn evt funket bedre sammen med et regntrekk. (Kanskje regntrekket som egentlig er feil..)
Har ikke lest hele tråden, så kanskje er dette allerede nevnt:
I nettbutikken til Syklistenes Landsforening er det utmerket utvalg av kvalitetssekker og -vesker i forskjellig størrelse fra Ortlieb. Mange gode tilbud:
Selv gikk jeg for en romslig 30 liters Messenger Bag som er helt suveren om du må ha med deg mye. Handler matvarer på vei hjem eller tar med meg både PC og dresspose - intet problem. 100% vannsikker, som mange av Ortliebs modeller. Men akkurat Messenger Bag er gjerne for mye av det gode for enkel pendling - eller tursykling
Må for øvrig skryte litt av fjellsport.no. Jeg bestilte seint søndag kveld og kunne hente pakken med sekk (og en lue som jeg heiv inn for å bikke frifraktgrensen) tirsdag ettermiddag.