Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Passer alle sykkelcomputere til spinningsykkel?

Passer alle sykkelcomputere til spinningsykkel? #1719210 29/11/2013 17:57
D
DeBeS Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
D
Hei!

Har anskaffet meg en spinning sykkel, men det er ikke computer på den og det tærer litt på motivasjonen. Spørsmålet mitt er: kan gå i hvilken som helst sportsbutikk og kjøpe en computer som da vil passe? Tenker da på størrelsen på hjul osv.

Re: Passer alle sykkelcomputere til spinningsykkel? [Re: DeBeS] #1719292 29/11/2013 23:05
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
De fleste computere har mulighet for å legge inn omkrets av hjul - noen har dog prefikset et visst utvalg. Spørsmålet er hva som motiverer deg? Antall kilometer på ei en stillestående sykkel? Hastighet (km/t) på en stillestående sykkel?

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt penger i en pulsklokke og kjørt intervaller basert på puls.

Re: Passer alle sykkelcomputere til spinningsykkel? [Re: DeBeS] #1719560 01/12/2013 10:02
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det jeg lurer på er hvilken hjulomkrets som skal legges inn. Hastighetsling blir jo bare tull. Tråkkfrekvens og effekt, samt puls kan være interessante ting å måle, selvsagt, så den billigste computeren med tråkkfrekvens, og du klarer å få festet sensoren, kan jo i alle fall gi deg noe.

Setter du hjulomkretsen til ett eller annet, vil den jo vise hastighet også, men tallet på skjermen er jo ikke så interessant.

Re: Passer alle sykkelcomputere til spinningsykkel? [Re: DeBeS] #1719563 01/12/2013 10:18
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hastighet og distanse på en stillestående sykkel med regulerbar motstand blir jo bare tull.
Jeg har limt fast begge sensorene så de trigges av magnet på krankarmen, da har jeg tråkkfrekvens og auto start/stopp (dvs netto tid). Bruker du det sammen med logging av puls har du et brukbart verktøy.
(..skulle gjerne hatt en god effektmåler, men det får vente til det kommer rimeligere løsninger for pedalakslingen..)

Moderator  support