Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ferie i Japan.

Ferie i Japan. #1716490 22/11/2013 11:43
Birken`beiner Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Har fått gode svar på liknende spørsmål her tidligere og prøver meg igjen..
Planlegger en reise til Tokyo til sommeren og tar gjerne imot all mulig tips og erfaringer/anbefalinger.

Noen som har prøvd Aeroflot noen ganger? Frister litt pga. relativt kort flytid fra Moskva, men er usikker på service osv.

Ellers blir takknemlig om noen vil dele sine erfaringer, det være seg hotelltips, kultur, utflukter, osv.. ( vi skal reise i august, ikke den mest optimale tiden, men..)

ICON_WINK

Re: Ferie i Japan. [Re: Birken`beiner] #1716528 22/11/2013 12:37
S
samuel Offline
Avhengig
Avhengig
S
Vedrørende Aeroflot vet jeg ikke så mye, men vet litt om det å fly.
Når jeg er ute å reiser passer jeg på at de stedene jeg skal mellomlande i er det mulig å komme ut i fra flyplassen hvis det oppstår forsinkelser.
Jeg stod "askefast" i Maldivene, men kom meg til Dubai for å vente der. Her er det bare å gå igjennom vanlig "immigration" og så er du inne i landet. Slik er det med mange land. I Russland må du ha visum hvis noe slikt oppstår. Da er det meget kjedelig å vente inne i terminalbygget fordi du ikke har visum til Russland. Det må du få i fra ambassaden. Flyplassen i Moskva er også kjent for å ha massive forsinkelser. Under den vulkan hendelsen på Island var det flere flyplasser i Europa som var fulle av reisende som ikke hadde visum til Schengen land og måtte overnatte på feltsenger ol.
Har hørt at utenlands flyvningene til Aeroflot er helt OK, men jeg er skeptisk.
Så for meg er Aeroflot uaktuelt pga. usikkerhet med sikkerhet/service og forsinkelser på flyplassen uten mulighet til å gå ut.
En kompis av meg fløy i fra Mexico via New York for å komme til Norge. Han hadde kjøpt en boks med Cubanske sigarer. Når han kom til New York var flyet videre kansellert og han måtte vente til neste dag. Han hadde ESTA i orden så det var bare å ta ett døgn i New York. Han slet derimot i tollen hvor han ble stoppet. Cubanske sigarer er ikke populært.....Han møtte på en hyggelig toller og det gikk bra :-)
Hadde han ikke hatt ESTA i orden måtte han ha hatt ett døgn i terminalbygget.
Jeg gidder i hvertfall ikke nå slikt tull så litt ekstra kroner med ett annet safe selskap kanskje litt lengre flytid er helt fint for meg.

God tur har selv lyst til å dra til Japan. Kanskje det blir påskedestinasjon.

Re: Ferie i Japan. [Re: Birken`beiner] #1716537 22/11/2013 13:01
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Verdt å få med seg en overnatting på ryokan. Vi bodde på ett i Hakone, dette er også er mulig utgangspunkt om du vil gå opp mt. Fuji, noe som passer med tiden du er der.

En avstikker til Kyoto og Himeij-Jo vil jeg også anbefale.

Togpass og tøffe rundt på sinkansen er måten å komme seg rundt på.

Moderator  support