Eddy Merckx Emx-1. Har hatt denne siden den var ny i 2011, og den ble kjøpt med ren 105 drivlinje. Nå er det bare ramme, setepinneklemme og styrelager som er igjen av sykkelen jeg kjøpte i 2011. Den har blitt ganske mye lettere og stivere, samtidig som at jeg har blitt veldig glad i den. Til tross for at dette er den rimeligste karbonrammen Merckx tilbyr, kan jeg ikke si jeg er annet enn fornøyd, selvom detaljer som intern kabelføring o.l hadde vært fint.
Her er min "nye" følgesvenn - Bottecchia Emme2. Kjøpt av en på forumet. Campa SR, Deda Superleggero setepinne og stem, Deda Presa styre, Prologo Zero Pas Ti, Arundel flaskeholdere og Lightwieght Standard GenIII. Godt fornøyd med oppsettet, bortsett fra Garminen. Bør ha den rød utgaven eller helsort, men det får bli senere.
Den var utrolig flott! Den var vel neppe gratis, men garantert verdt det likevel
Er rimelig fornøyd med min nye sykkel. Har bestilt noen goddeler for å få litt ekstra bling, og "min sykkel" følelse. En sykkel som er bygget av noen andre vil alltids mangle noe. Har da bestilt Ritchey Classic stem, styre og setepinne, noen Continental dekk med lys dekkside som skal på 50mm karbon hjul, lyst Selle Anatomica skinnsete med matchende skinn bartape! Jeg gleder meg som en unge!
Nydelig sykkel! Kan jeg få foreslå en mer klassisk krank for å gjøre det fullkomment
Her er min "nye" følgesvenn - Bottecchia Emme2. Kjøpt av en på forumet. Campa SR, Deda Superleggero setepinne og stem, Deda Presa styre, Prologo Zero Pas Ti, Arundel flaskeholdere og Lightwieght Standard GenIII. Godt fornøyd med oppsettet, bortsett fra Garminen. Bør ha den rød utgaven eller helsort, men det får bli senere.
Den var utrolig flott! Den var vel neppe gratis, men garantert verdt det likevel
Takk, og nei - ikke gratis! Hadde heldigvis en bra sykkel til salgs så differansen ble ikke så gal. Måtte oppgradere styre, stem og setepinne så sykkelen ble helitaliensk (sto no' Yankee-doodle på den fra før) + at stemet måtte kortes ned 1 cm.
Nydelig sykkel! Kan jeg få foreslå en mer klassisk krank for å gjøre det fullkomment
Kranken blir ikke byttet ut med det første. Jeg liker den veldig godt, selv om jeg har tenkt samme tanken! nye 105 har en polert stripe som kommer til å gjøre det godt mot ritchey classic komponentene som kommer
Er rimelig fornøyd med min nye sykkel. Har bestilt noen goddeler for å få litt ekstra bling, og "min sykkel" følelse. En sykkel som er bygget av noen andre vil alltids mangle noe. Har da bestilt Ritchey Classic stem, styre og setepinne, noen Continental dekk med lys dekkside som skal på 50mm karbon hjul, lyst Selle Anatomica skinnsete med matchende skinn bartape! Jeg gleder meg som en unge!
Lekker denne, ja! Nydelig blanding av praktisk fremkomstmiddel og retro look
Etter lite uhell som har satt gromraceren ut av spill med bøyd bakgir og girøre, har gamleracern fått mer tid på veien enn opprinnelig planlagt. Men hyggelig for Olmoen det!
Er en replica av sykkelen Vitalico Seguros, gamle laget til Oscar Freire bland annet. Den ble brukt som i utstillinga i en butikk i Holmestrand som hadde importen på Olmo på den tiden. Ca 1999-2001 model, Campagnolo over hele fjøla, sort sett Chorus og Veloce-fremskifter. Campag felger og nav. Mangler orginal stem, ellers er alt på plass.
Blir dyrt da, felgene drar opp MYE. Kjøpte felgene fra pro wheel builder for 770$ pr.felg. Eiker og nav kan man jo benytte hva man vil, men jeg har brukt Extralite foran pga bredden på eike innfestingen og diametern på "flange" American classic bak av samme årsak og i tillegg at de er "lydløse" Pillar Megalite SS eiker, 3,7gram stykket i den lengden som er benyttet på hjulene
Her er min Cannondale Supersix Ultegra, innkjøpt i går. Noen som har forslag til flaskeholdere? Evt. andre endringer for å gjøre sykkelen stilmessig renere
Samme som i fjor, men med én cm kortere stem (Pro PLT) og sete som passer min bakdel aldeles ypperlig (Essax Tudons). 2010-modell BMC SLX01 Racemaster med Enve Road 2.0-gaffel, Shimano Dura-Ace 7900, Reynolds Assault clinchere, kraftmåler fra Stages og Garmin Edge 510.