Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Har jeg kjøpt min siste GTsykkel?

Har jeg kjøpt min siste GTsykkel? #1715463 20/11/2013 10:27
E
erlendisme Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
E
I utgangspunktet DIGGER jeg min GT Force Carbon Expert, som jeg sykla sist sesong på. Passer ypperlig til mitt bruk og har funka som fjell. På seinsommeren viste deg seg dessverre at det var litt slakke i leddet kranken henger i. Etter LANG ventetid setter importøren i Norge (Beach Mountain) inn shims for å få bort slakken. De hevder også at garantisaken ikke gikk igjennom hos GT i USA, som sikkert stemmer. Tilsynelatende funker dette greit, men det skjedde etter at stiforholdene ble hakket dårligere og får ikke testa om det holder skikkelig mål.

Det er mulig dette er en vanlig måte å gjøre det på? Men jeg tenker at det bør gå på garantien løs når det er feil på ramme som fører til slakken. Det er jo en rimelig dyr sykkel.

Synd, trist, leit

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Har jeg kjøpt min siste GTsykkel? [Re: erlendisme] #1715474 20/11/2013 10:48
olechr Offline
More than words
More than words
Hvis det er shims som er laget for det og det er en prosdyre fra GT og gjøre slik ved slark så er det greit i mine øyne. Hvis de derimot bare har funnet noen shims som "passet" så hadde ikke jeg vært fornøyd.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Har jeg kjøpt min siste GTsykkel? [Re: erlendisme] #1715480 20/11/2013 10:58
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
GT har etter mitt syn et FOR komplekst oppheng, selv om det sikkert funker. De har jo gjort litt på de nye Force og Sensor-modellene - selv om det fortsatt er mye bevegelige deler og lenker i huet og rævva. Force Carbon er vel kjent for å knirke hemningsløst, er de ikke?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Har jeg kjøpt min siste GTsykkel? [Re: erlendisme] #1715534 20/11/2013 12:37
T
Toillball Offline
Entusiast
Entusiast
T
Har hørt om lignende rep med shims på Force tidligere fra Beach Mountain, da koppene man strammer møttes på midten og slakken ikke lot seg etterstramme (dersom jeg husker riktig..). Så det er nok ikke så unormalt.

Re: Har jeg kjøpt min siste GTsykkel? [Re: erlendisme] #1716269 21/11/2013 22:19
thorleif Offline
Medlem
Medlem
Sitter på samme historien med samme sykkelen og de samme tiltakene. Sykkelen har stått siden medio juli, får ikke kjøre på den før shimsen er på plass. Dette er min tredje Force og nå er det nok. cube stereo neste. Gidder ikke å kaste bort ennå en sommer på å vente og vente på deler.

Keep your knees in the breeze

http://teleskiers.blogspot.no/

Moderator  support