Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trenger vi NOTS i Østfold?

Trenger vi NOTS i Østfold? #1714616 18/11/2013 09:53
G
Glenn_M Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
G
Ønsker å sjekke interessen for en form for NOTS-representasjon i Østfold.
Trenger vi en lokal stemme for allemannsretten? Hvordan står det til med sykkelkulturen og forholdet til andre brukere av friluftsområdene?

Lytter gjerne til dine synspunkter her - eller på Facebook

If it's not broken, fix it until it is
Re: Trenger vi NOTS i Østfold? [Re: Glenn_M] #1714618 18/11/2013 09:59
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Naturligvis gjør vi det! Se på kranglingen i Fredrikstadmarka og Kalnesskogen, f.eks. Debatten om Sarpsborgmarka burde vi også engasjere oss i.

Støttes!

Re: Trenger vi NOTS i Østfold? [Re: Glenn_M] #1715104 19/11/2013 13:08
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Generelt er d slik jeg ser d viktig med lag som både kjenner til lokale forhold,og bygger relasjoner / samarbeid med andre lokale foreninger og myndigheter.
Vi i NOTS Tromsø og omegn har begynt å få god sving på ting,og vi vil nok få gjort mye mer enn jeg kunne håpe på da vi satte i gang med arbeidet... Kjør på,og sett i gang med å finne ildsjeler og dyktige folk,for ting tar tid...

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Trenger vi NOTS i Østfold? [Re: Stein] #1715110 19/11/2013 13:30
mantis Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Stein
Naturligvis gjør vi det! Se på kranglingen i Fredrikstadmarka og Kalnesskogen, f.eks. Debatten om Sarpsborgmarka burde vi også engasjere oss i.

Støttes!

Krangling i Fredrikstadmarka? Det vil jeg vel ikke si at det er Stein. Vet du noe jeg ikke vet? ICON_SMILE

Kalnes og Særp vet jeg ikke, så det kan jeg ikke uttale meg om.

NOTS må gjerne komme til Østfold. Tror de kan gjøre mye godt.

IFHT
Re: Trenger vi NOTS i Østfold? [Re: Glenn_M] #1715111 19/11/2013 13:33
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jeg har sett noen referanser til sure leserinnlegg i lokalavisene, bare. Så krangling "om" Fredrikstadmarka, da.

Du kjenner det mer på kroppen enn meg, som vel ikke har vært i Fredrikstadmarka på 10 år, og hvis det ikke er noe problem, er ingenting bedre enn det.

...Eller kanskje jeg sikter til stisyklister som krangler om den siste bamsemumsen, eller om hvorvidt foten var nedi eller ikke? ICON_WINK

Re: Trenger vi NOTS i Østfold? [Re: mantis] #1715123 19/11/2013 14:09
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: mantis

NOTS må gjerne komme til Østfold. Tror de kan gjøre mye godt.

Det er ikke NOTS som kommer til Østfold. Det er Østfold som må komme til NOTS! :-)

Med hilsen fra Oslo og omegn: vi var en gjeng her i Oslo-området som fant ut at terrengsyklistene trengte et talerør og en lokal interesseorganisasjon. Det verserte flere forslag om forbud og reguleringer av terrengsykling, både fra politikere og miljøvernorganisasjoner.

Vi tok initiativ til et lokallag og vi har blir hørt på både av Fylkesmann, politikere, kommune-administrasjon og andre Marka-organisasjoner.
Jeg tror det er positivt for hele terrrengsykkel-Norge at det finnes lokale/regionale interesseorganissjoner som kan jobbe i nærmiljøene. Og at vi står sammen under NOTS-paraplyen. Stå på! Så kan vi komme og sykle sammen med dere til våren mens snøen fortsatt ligger i Fatbike-land!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Trenger vi NOTS i Østfold? [Re: Glenn_M] #1715143 19/11/2013 15:49
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bra insj av Glenn - håper flere engasjerer seg. Det er nok av områder som blir vernet med sykkelforbud - jeg har sett 2 områder i Haldenområdet de siste årene. Sånn kan det ikke fortsette - prinsippet er helt feil selv om ingen sykler der.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Moderator  support