Var på trenings senteret tidligere i dag da min "MP3" spiller kom til en kjedelig sang, så jeg skiftet. Neste sang var også kjedelig så jeg skiftet igjen og igjen og igjen og igjen...... Slik pågår det i 5 min. Jeg trenger fornyelse. Så, hva med å spørre folk her kanskje.
Nevn 3 Album (gjerne spesefikke sanger ifra dem) fra din samling som du syntes er "ET MUST" i enhver CD/"MP3" samling. Spiller ingen rolle om de er 25 år gamle eller kom ut i går. Sjanger spiller heller ingen rolle, men bør passe til trening. Jeg trenger inspirasjon!
Kan godt begynne med min 3 "must":
Nine Inch Nails - The Fragile [1999] Seigmen - Monument [1999] Queens of the stone age - Lullabies to Paralyze [2005]
Som dere ser sitter jeg litt fast i fortiden når det gjelder musikk ^^.
Earth - Hex; Or printing the infernal method Earth - The bees made horney in the lions skull Black Sabbath - Black Sabbath Dundertåget - Dom feta åren är förbi
Om du får trent til de to første er jeg ikke så sikker på:)
Earth - Hex; Or printing the infernal method Earth - The bees made horney in the lions skull Black Sabbath - Black Sabbath Dundertåget - Dom feta åren är förbi
Om du får trent til de to første er jeg ikke så sikker på:)
Styrketråkk kanskje Gjelder jo forsåvidt Sabbath også. Men flott liste. Veldig glad i Dom Feta åran är förbi også, sjekk ut Robert Dahlquist som er ute med en flott solo plate kalt...solo nå
Men mine 3 favoritt trenings album pr nå (bytter litt):
Kvelertak- Kvelertak (den beste intervallplata) Deep Purple - Burn (funker alltid) Black Trip - Going Under (helt ny plate, fra helt nytt svensk band, men med folk fra bl.a Entombed, saftig NWOBHM vibber her).
Til trening er disse gull. Hard trening vel og merke. Clutch - Blast Tyrant Strapping Young Lad - The New Black (meget hardt. Trenger tilvenning) LOK - Naken, blästrad och skitsur
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Spiller ingen rolle om de er 25 år gamle eller kom ut i går. [...] Nine Inch Nails - The Fragile [1999] Seigmen - Monument [1999] Queens of the stone age - Lullabies to Paralyze [2005] Som dere ser sitter jeg litt fast i fortiden når det gjelder musikk ^^.
Oh shut up.
Re: Lei av min musikk, trenger inspirasjon!!!
[Re: Dan]
#171265112/11/201321:20
Det er så mange. Skulle avgrensa litt til sjangre.
Når det gjelder naturlig genialitet, så er Simon Posford ubestridt. Teknikalitet gitarmusikk så ingen vei utenom Paco de Lucia. Liker man trommer og harde slag, så er det jo mange, bl.a Hellhammer. Liker man paradoksale tekster, så skårer Smiths høgt. Orginal rock, roten til mye godt men best i seg selv, tja Pixies. Men er du en rocker som er lei av gnååål, en postrocker med introverte og melankolske toner. MOGWAI
Mogwai skårer også rimelig høgt på naturlig genialitet og moro. Hva med denna liveversjon av Sine Wave.
Denna lista må jo inneholde noe fra Motörhead. Enkeltsanger: Overkill, Speedfreak, Iron Fist. Og mange fler!
Ser også lenger opp i tråden at Danko Jones blir anbefalt. Enig, men ikke Never to Loud-albumet. Det er absolutt ikke Danko Jones på sitt beste. Prøve heller Sleep is the Enemy og We Sweat Blood. Begge er langt bedre album enn Never to Loud.
Prøv også Airbourne.
Woman: "Sir, if you were my husband I would poison your drink" W. Churchill: "Madam, if you were my wife I would drink it."
Har fått noe nytt å gå igjennom nå ja. Har vært borti mye av det som er nevnt. Så at noen la ut litt youtube klipp, så kan jo godt legge ut 3 av dem også ^^. Liker disse 3, enten det er før trening for å bli litt gira eller under trening selvfølgelig:
[Re: temte'n]
#171289613/11/201314:56
Ser også lenger opp i tråden at Danko Jones blir anbefalt. Enig, men ikke Never to Loud-albumet. Det er absolutt ikke Danko Jones på sitt beste. Prøve heller Sleep is the Enemy og We Sweat Blood. Begge er langt bedre album enn Never to Loud.
Prøv også Airbourne.
Måtte jo velge en og siden never too loud åpner med code of the road så ble det den, de 2 siste er jo også knall. Tommel opp for Airbourne, sjekk også ut Supagroup.
Se om jeg finner noen forslag til deg. Driver akkurat med spillelisteprosjekt på spotify etter jeg fant musikk anno: 2003-2009 på en ekstern harddisk her.
[Re: evilelvis]
#171310214/11/201306:30
Måtte jo velge en og siden never too loud åpner med code of the road så ble det den, de 2 siste er jo også knall. Tommel opp for Airbourne, sjekk også ut Supagroup.
Supagroup skal undersøkes.
Glemte helt å nevne Stonegard i forrige innlegg. Både "Arrows" og "From Dusk til Doom" er fin-fine album.
Woman: "Sir, if you were my husband I would poison your drink" W. Churchill: "Madam, if you were my wife I would drink it."
[Re: henrikh]
#171311214/11/201307:12