Jeg selger en sykkel som består av følgende komponenter:
Ramme: Commencal Meta 5.5 2009. 140 mm vandring. Størrelse MEDIUM Felger: Sun Ringle Equalizer Baknav: Shimano XT Fremnav: Commencal Lite Dekk: Scwalbe Big Betty 2,4 fremme, Maxxis High Roller bake Krank: Race Face Deus XC Bakdemper: Fox Float RP2 Gaffel: Fox Talas RL 140 Bremser: Formula Oro K24 Bremseskiver: Formula 180 fremme og 160 bake Sete: SDG Formula FX Setepinne: SDG I-beam Styre: Commencal Riser OS Stem: Race Face Deus XC Bakgir: Sram XO Fremgir: Shimano XT Girskiftere: Sram X9 trigger Pedaler: Brave Machine flate pedaler og Shimano XT klikkpedaler (uten plattform) Kjede: Shimano
Denne sykkelen er en 2009-modell, og alle de viktigste delene er fra 2009. Dekk og drivverk er delvis byttet ut med nyere komponenter, men i all hovedsak er sykkelen slik den fremsto ved kjøp i 2009. Den ble kjøpt brukt, og var da i svært god stand. Den er blitt brukt hovedsaklig til toppturer i min varetekt, det vil si mye bæring opp og sykling ned. Drivverket bør ha noe levetid igjen før utskifting påkreves. Jeg brukte sykkelen jevnlig høsten 2009, men siden den gang har den stått mye i ro. I år har jeg brukt sykkelen under ti ganger.
Ekstra girøre medfølger. Det gjør også et nytt sett med girwaiere. I tillegg legger jeg med et par kne og legg-beskyttere (Pro-tec) og et par POC knebeskyttere størrelse LARGE. Det følger også med et Big Betty Gooey Gluey dekk i 2,4 som er et par år gammelt men knapt brukt.
Feil og mangler:
Bremseskiven bake er litt skjev, og bør kanskje skiftes.
Det er bittelitt slark i pakningen i bakdemperens nedre feste. Det er ikke merkbart ved bruk, og dette går an å ordne med et billig verktøy samt pakninger som bestilles på ebay.
Den største klingen fremme bærer preg av å ha blitt brukt som bashguard. (44 tenner)
Prisantydning:
9000 kroner inkludert frakt fra Sogndal til en destinasjon etter ditt ønske innenfor Norges grenser.
Eg trur det skal gå bra. Eg er sjølv 178. Og eg syns den er fin i terrenget, men liten på transportetappene. Eg har sjølv også sykla på same sykkelen i large, og det syns eg også gjekk bra. Viss du er i Sogndal, kan du komme og prøve den.