Det har vært noen interessante tråder om
pudderski og
lette pudderski . For meg kom nye og interessante produsenter som Downskis og Praxis frem. Nå har til sist mine øyne landet på
Faction Candide 3.0 som en het kandidat til en leken og lett nok toppturski. Årsaken til at jeg vurderer denne fremfor Down og Praxis er at Candide kan jeg kjøpe hos min lokale leverandør og få en god pakkepris. Jeg må også ha nye tech bindinger. Og det å kjøpe lokalt er jo ikke noe å skjemmes over
Er det noen der ute som har erfaring med denne skia? Noen som har prøvd den på gjennomslagsføre? Jeg skal jo ha en pudderski, men fjellet er som regel fullt av flere typer snø.
Et spørsmål for meg blir om jeg skal ha 183 eller 191 skia. Det ser ut til at de ekstra 8 cm først og fremst blir lagt til på bakskia på 191 modellen. Og to kompiser som har fjorårets modeller beskriver 191 modellen som mye stivere. Årets modeller har fjernet det som var av camber i fjor. Jeg er 182 cm, ca 95 kilo dauvekt, og ikke en spesielt aggressiv kjører. Jeg jibber ikke i noen retning
Jeg har tenkt å gå for et par Dynafit Radical ST uten denne plata i midten. Er det noen åpenbar grunn til at jeg burde gå for den tyngre og dyrere FT bindingen? Kan Candide være såpass myk at den trenger den ekstra avsitvelsen som FT er ment å gi mellom tå- og hælstykke? I dag kjører jeg en eldre FT med "DIN" på rundt 8,5.
PS: Dersom denne skia kan gi meg kun en liten promille av skiferdighetene til Candide Thovex så hadde det vært magi:
http://www.youtube.com/watch?v=ibdJ7G-wb2Y