Jeg tenkte jeg skulle smøre bosset på Crossride'ene mine. Har aldri gjort det før, sykkelen var ny nå i sommer, så når jeg googla meg frem til hva jeg skulle gjøre blei jeg litt usikker.
Jeg har 12x142-versjonen, så de røde endehylsene som vises i denne videoen er på endene:
Men er de kun presset på? Hvordan får jeg dem av i så fall? Må bort med dem for å få av bosset så vidt jeg klarer å se.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Men nå lurer jeg på en annen ting. Det står at man MÅ bruke Mavic sin olje i bosset. Kan det stemme? Mener jeg leste en plass at man kan bruke sagkjedeolje. Har en boks Chainway fra Statoil liggende som det hadde vært veldig fint om jeg kunne brukt.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Har smurt opp eit par Mavic Cosmic (landeveg), fått anbefalt av Racingdepot og bruke kjedeolje for våte forhold, ikkje så nøye kva type. Dette fordi den er tjukkare enn for eks. TF2 spray. Etter mine erfaringar trur eg det er null stress med kjedeolje, denne er feit og god. Det er mulig at den kan stivne i minusgrader (ikkje fryse, men bli veldig seig), og dermed føre til at bosset følgjer med hjulet rundt. Dette er dog ikkje skadeleg, men kan føles litt ubehageleg. Eg antar at det er den gule teflon-pakninga du skal smøre opp, samt palane.