Som overskriften antyder er jeg på leting etter en festeanordning for en xbok på hylle.
Guttungen har en veggmontert tv på gutterommet på hytta, for å frigjøre og redusere "støy" i stua, er jeg nå ute etter å finne en god løsning for å feste xboxén hans på en hylle over tv.
Tv`n henger i høyde med overkøye, slik at han kan bruke denne sengen som "sofa". Dermed er den beste løsningen at xboxen da henger over tv`n.
Det jeg hadde tenkt var å skru inn en skrue på hver side av xboxen i hylla og finne en "gummistrikk" lignende sak (ca 1-1,5 cm bred) som kan trekkes over xboxen slik at den sitter fast. Denne gummistrikken ser jeg for meg har hull slik at man lett kan fjerne strikken og ta med seg boksen. Noe som vil skje ofte, altså hver gang vi reiser hjemover igjen. Slik at å skru ned skruen samtidig med strikken er ingen løsning.
Bruker trådløse konsoller slik at det vil ikke være noen særlig fare for trekk i ledninger osv, som kan medføre at boksen faller ned.
Slik at dette er kun for å sikre boksen ved evt uhell (som f.eks ved bytte av spill). Da det vil ca være 2 meter fallhøyde hvis den skulle falle ned.
Har googlet litt, men vet ikke helt hva jeg leter etter.
Noen som vet hva google søket bør hete?