OT: hvorfor skal jeg velge dynafit speed?
|
OT: hvorfor skal jeg velge dynafit speed?
22/10/2013 15:38
|
peprepupp
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg har et par rossignol super 7 (115mm under foten) som jeg skal ha bindinger på. Har brukt duke sist sesong, og disse er nå inne hos tendenzer pga mye slark der bindingen pivoterer under gåing. Jeg har tidligere hatt dynafit på andre ski, og var mer fornøyd med disse.
Så er spm: i utgangspunktet ser jeg for meg å sette på dynafit radical st. Men hvorfor skal jeg velge radical st foran dynafit speed? Trenger jeg egentlig skistoppere?
Redigert av peprepupp; 22/10/2013 16:12.
|
|
|
Re: OT: hvorfor skal jeg velge dynamitt speed?
[Re: peprepupp]
22/10/2013 16:00
|
larsi
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg mener nei. Hadde det ikke vært for at jeg fikk et par Dynafit vertical FT til en hyggelig pris brukt hadde jeg kjøpt speed. Bremsen fungerer heller dårlig hvis det er litt løst uansett (Ikke spør hvordan jeg vet..). Eneste er hvis du skal kjøre mye i annlegg. Da mener jeg at stopper har noe for seg.
På topptur har vurderer jeg skaffe en leash som er designet for å ryke ved hard belastning. Da vil skien henge på hvis man kløner, men forhåpentligvis falle av når det er ønskelig!
Speed er vel også endel billigere. Det gjør jo ikke noe.
Sommer, sol og sykkel!
|
|
|
22/10/2013 16:48
|
peprepupp
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Det er nettopp prisen som er det skumle argumentet.
Jeg regner med at det ikke er noe problem med at bindingene er for spinkle for skia? Det går vel bra, målet er å ikke frykte flexen, men kjøre til det knekker i stedet.
|
|
|
22/10/2013 17:39
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
Dynafit på så brede ski fungerer heller dårlig på hardt føre med mindre du er en liten stilk på 60kg. Med mindre skia skal være ren pudderski ville jeg kjøpt noe annet. (ufrivillig utløsning osv.. sa brura)
Hvis du alikevel skal ha dynafit pleier de å ha meget bra priser hos snowinn.com
|
|
|
[Re: Henrik.]
22/10/2013 20:16
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
Dynafit på så brede ski fungerer heller dårlig på hardt føre med mindre du er en liten stilk på 60kg. Med mindre skia skal være ren pudderski ville jeg kjøpt noe annet. (ufrivillig utløsning osv.. sa brura)
Hvis du alikevel skal ha dynafit pleier de å ha meget bra priser hos snowinn.com Det tror jeg er individuelt. Jeg sliter med utløsning på halvbrede ski, men pussig nok ikke på megwatt'ene mine. Kan være at jeg kjører hardere med smalere ski... Ville nok uansett ha kjørt med de halvlåst. Viktigste med stoppere på tur er at man kan legge fra seg skia uten at den farer ned fjellet.....har gjort det.
|
|
|
22/10/2013 20:19
|
perbl
More than words
|
More than words
Hvis du alikevel skal ha dynafit pleier de å ha meget bra priser hos snowinn.com Er det virkelig så ille? Jeg hadde inntrykk av at mange syntes Dynafit var blitt såpass bra at det var liten grunn til å sky det bortsett fra rene bakkeski som skal kjøres hardt på is. Hva finnes egentlig av alternativ for oss formfulle atleter hvis man ikke vil ha vekten til Duke-typen eller strevet med truger? Må man opp i prisen på Beast? Hadde kanskje sett for meg TLT Radical FT 130mm på mine planker. PB - 95kg og leker med tanken om å kjøpe allsidig randostæsj
Redigert av perbl; 22/10/2013 20:21.
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
22/10/2013 20:30
|
larsi
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hva med montere inserts . Da kan du bruke Dynafit når det ikke er hardt eller gåegenskaper er prioritert. Så kan du skaffe et par brukte Dukes eller lignende å bruke de dagene det er behov. Brukte Dukes i god stand pleier å gå for under 2000 kr på friflyt, så behøver ikke bli så dyrt. En annen overlegen fordel med inserts er jo at du ikke trenger nye bindinger hvis du skaffer flere ski. Jeg monterer det på mine ski i år.
Sommer, sol og sykkel!
|
|
|
22/10/2013 20:36
|
peprepupp
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Når jeg sitter her og forumtenker tror jeg at det er som larsi sier; i bakke er skistopper behagelig.
Men sikkerhetsmessig vil en fangreim gjøre samme jobben (utenom at jeg får skia i huet). Små søte barn i bunnen av bakken vil bli spart.
Jeg er ikke mange dagene i bakke i løpet av vinteren.
Det eneste jeg trenger nå for å få bukt på beslutningsvegringen min er en ekte forumnerd som kan velsigne planen og si at han har kjørt med samme i oppsett i alle år. Hmm.
|
|
|
[Re: perbl]
22/10/2013 20:45
|
oyoz
Entusiast
|
Entusiast
Hvis du alikevel skal ha dynafit pleier de å ha meget bra priser hos snowinn.com Er det virkelig så ille? Jeg hadde inntrykk av at mange syntes Dynafit var blitt såpass bra at det var liten grunn til å sky det bortsett fra rene bakkeski som skal kjøres hardt på is. Hva finnes egentlig av alternativ for oss formfulle atleter hvis man ikke vil ha vekten til Duke-typen eller strevet med truger? Må man opp i prisen på Beast? Hadde kanskje sett for meg TLT Radical FT 130mm på mine planker. PB - 95kg og leker med tanken om å kjøpe allsidig randostæsj Nei. Det er ikke så ille. Har kun gode erfaringer med Radical FT og da har jeg prøvd å kjøre dem i stykker bare for å se hva de tåler. Kjøper du 130mm ski er ikke hovedbruken i bakke uansett og det blir skia som er svakheten når det blir hardt, ikke bindingene.
|
|
|
22/10/2013 20:50
|
rubraadl
Entusiast
|
Entusiast
Dynafit på så brede ski fungerer heller dårlig på hardt føre med mindre du er en liten stilk på 60kg. Med mindre skia skal være ren pudderski ville jeg kjøpt noe annet. Hmm. Rart at man stort sett møter folk på fjellet som nettopp kjører brede ski med Dynafit.. Klart en dedikert slalombinding er stivere, men alt til sitt bruk;) Jeg ville gått for en eller annen Dynafit-variant. Har vært borti litt problemer med stopperne på de første TLT Radical med stopper, men tror det er bedre nå.. TLT speed er en sikker vinner i mine øyne. Da selvfølgelig med fangrem/leash..(Så lenge det er snakk om mest topptur)
Redigert av rubraadl; 22/10/2013 20:52.
-Rune-
|
|
|
22/10/2013 20:54
|
rubraadl
Entusiast
|
Entusiast
Det eneste jeg trenger nå for å få bukt på beslutningsvegringen min er en ekte forumnerd som kan velsigne planen og si at han har kjørt med samme i oppsett i alle år. Hmm.
Er det nå jeg skal si at jeg har kjørt tre sesonger med TLT Speed Turn og er happy med det? (Skiene med Duke står mest i boden i.l.a sesongen)
-Rune-
|
|
|
[Re: rubraadl]
22/10/2013 20:55
|
fjøråsyklist
Veteran
|
Veteran
Dynafit på så brede ski fungerer heller dårlig på hardt føre med mindre du er en liten stilk på 60kg. Med mindre skia skal være ren pudderski ville jeg kjøpt noe annet. Hmm. Rart at man stort sett møter folk på fjellet som nettopp kjører brede ski med Dynafit.. Klart en dedikert slalombinding er stivere, men alt til sitt bruk;) Jeg ville gått for en eller annen Dynafit-variant. Har vært borti litt problemer med stopperne på de første TLT Radical med stopper, men tror det er bedre nå.. TLT speed er en sikker vinner i mine øyne. Da selvfølgelig med fangrem/leash..(Så lenge det er snakk om mest topptur) Det er vel strengt tatt ikke stivheten som er problemet, men utløsningen som kan være litt kjip på brede ski på hardt føre.
|
|
|
22/10/2013 20:58
|
rubraadl
Entusiast
|
Entusiast
-Rune-
|
|
|
22/10/2013 21:46
|
Per-Pusling
Entusiast
|
Entusiast
Dynafit på så brede ski fungerer heller dårlig på hardt føre med mindre du er en liten stilk på 60kg. Støttes 100%! Eg er ein liten stilk, og eg mistar mine dynastar prorider ofte. I påska mista eg eine skia på toppen av eit gjel, med ei langrennsløype i botn av gjelet. Det var ikkje morro å stå att på toppen og sjå at skia forsvann ned over kanten...
|
|
|
23/10/2013 06:09
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette er et tema jeg brukt en hel del tid på i fjor. Alle som egentlig har peiling , f. eks. gutta på VPG på Oppdal sa at de nye Dynafit Radical er mer enn nok. Jeg fikk også se det i praksis i alpene med kamerater som kjørte Dynafit. Og dro på MYE mer enn meg (som kjørte Duke). Jeg tror også at veldig mange av de problemene som rapporteres (med utløsning av dynafit) handler om ising på skoa og eventuell feilmontering/feiljustering av bindingen. Tech bindinger er ingeniørkunst med svært liten aksept for skjevmontering. Nå tror jeg fortsatt at det kan være problem med breie ski på hardt føre, men: Hvor mange dager i året kjører du det? Hvor mange toppturer går du langt med 110mm +++ ski for så å dra hardt på på is og hardpakket fokksnø? For meg er en viss forhåpning om løssnø en forutsetning for at jeg drar på topptur og når jeg kommer ut i harde partier tar jeg det som regel ganske piano uansett binding. Nå hører det med at jeg ikke er noen stor alpinist (bortsett fra i kroppsvekt).
Vektbesparelsen med dynafit vs Duke er også, ja: Radical. Det er vel fortsatt slik at du sparer nesten en kilo per fot? Eller var det en halv kilo per fot? Attpåtil løfter du mye mindre av vekten av en dynafit og du får et langt mer komfortabelt og effektivt (??) rotasjonspunkt. Lengre mot foten. Å gå med Dukes føles noen ganger litt som å jogge med svømmeføtter.
Så til trådstarters spørsmål: Er det slik at tåstykket på speed og radical er like nå? Jeg har det for meg at det var slik en periode? Uansett så forsto jeg det slik at det er tåstykket som eventuelt har vært det svake punktet så se spe seilt på forskjeller der.
|
|
|
23/10/2013 06:21
|
Per-Pusling
Entusiast
|
Entusiast
Ei presisering: når eg skrivv om ufrivillig utløysing med breie ski gjeld det kun i gå-modus, uansett føre. I kjøremodus er dynafit supert.
|
|
|
23/10/2013 06:31
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Da vil jo en fangrem gjøre nytten. Jeg har også opplevd ufrivillig utløsing i gåmodus, men da har det vært snø under fjæra slik at den står i spenn. Nå har jeg lært meg å sjekke alle kritiske steder for snø/is før jeg tar på meg bindingen, så ikke lenger noe problem.
Jeg opplevd også ufrivillig utløsing på slagete hard snø/is i starten, men ga etterhvert... Som er rart, for jeg kjører mye hardere nå enn før. Kanskje det også skyldtes snø i bindingen.
Ps: Jeg har Dynafit Stoke med Radical ST, og er veldig fornøyd. Dynafit-skia er stivere i midtpartiet for at bindingene skal få bedre støtte. På myke ski kan vridning mellom for- og bakbinding skape problemer, visstnok.
Redigert av marley; 23/10/2013 06:36.
|
|
|
23/10/2013 07:35
|
Fossi
Avhengig
|
Avhengig
Første gang jeg prøvde dynafit løste skien ut tre ganger på en tur ned i anlegget på Kvitfjell. Jeg lovte meg selv at jeg aldri skulle kjøpe noe sånt driiiiiit. I fjor kjøpte jeg techbinding likevel. Jeg endte opp med G3 Onyx så det blir jo litt på siden, men jeg har aldri hatt problemer med at de løser ut ufrivillig, uansett føre. Kjørte en del dårlig snø i fjor og enkelte turer med mye is. Null stress. Tror det hele koker ned til innstilling. Jeg har kompiser som kjører knallhardt på ski som kjører lette Dynafit-oppsett og aldri opplever problemer. De er selvsagt nøye med å fjerne snø og is fra sko og binding og låser bindingen på vei oppover. I gå-modus spretter jo skia av i hytt og pine dersom man ikke låser. Har man veldig myke ski så vil det sikkert kunne lage litt trøbbel da alt vrir seg bortsett fra skoen, men 115 ski bør ikke være noe problem. Spørsmålet med skistoppere blir for min del litt rart. Bortsett fra noen kroner så er det svært lite å spare på å ikke ha skistoppere. De funker kanskje ikke dødsbra i løssnø, men de funker langt bedre enn ingen stoppere. Jeg har vært på tur der folk har mista skiene sine og måtte kare seg ned 800høydemeter på en ski. Gjerne i skredutsatt terreng. Da er ikke de hundrelappene du sparte på bindinga mye verdt. En stoppesnor kan funke, men det suger å gå på tryne for så å få skia i ansiktet og måtte sy 15 sting etterpå. Skulle du treffe noen med skien din og det kommer frem i ettertid at du ikke hadde stoppere kan det og blir problemer.
Bikeless no more
If you ain't a cowboy, you ain't nothing.
|
|
|
[Re: Per-Pusling]
23/10/2013 07:45
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
Ei presisering: når eg skrivv om ufrivillig utløysing med breie ski gjeld det kun i gå-modus, uansett føre. I kjøremodus er dynafit supert. Tror jeg har opplevd utløsning i gå-mode på Megawattene, men synes det er så lite problematisk at jeg ikke er helt sikker. Har forøvrig også opplevd det med duke - men da når man skal hakke spor i is...som er forståelig siden den faktisk har utløsning også i gåmode. MEN, det er nedover som er det kjente "pre-release" problemet. Problemet er ikke så stort som det virker - har vel opplevd det noen håndfull ganger på de 15 årene jeg har kjørt med dynafit....og i all hovedsak da jeg hadde coomba. Problemet er litt tilsvarende som opp-problemet: dynafit bindinger har en iboende svakhet mht vridning om skiens/skoen akse. Siden det ikke er noen din-instilling for dette, så hjelper det lite å øke din-verdiene. Det som hjelper er å semi-låse tåen, samt ta bakbindingen litt frem.... Så, hvorfor kjører jeg fremdeles dynafit? Fordi dynafit gir meg muligheten til å låse frontbindingen når jeg vil at skien absolutt ikke skal slippe (f.eks. isete renner) - noe jeg bruker ytterst sjelden. Fordi bindingens funksjon ikke er avhengig av hvor slitt sålen er - slik det er med ramme-bindinger. Og, selvsagt pga gå-opplevelsen. Jeg synes faktisk at dynafit er bedre å kjøre med enn duke også, men duke tåler mye kjøring bedre (dynafit tåler mye gåing bedre). Stivhet er IKKE saken her. Bindingene er stive nok. For meg er heller ikke din en issue. Jeg kjører allikevel på radical ft-130 på alle skiene mine (også de smale) for å få fjæren i 130-tåen some er sterkere. Noen annet er at skoene er vel så vanlig problem. Tecnica hadde et problem i 2011/12 sessongen - de preutløste på Line SFB i barnebakker for meg (forøvrig godt dokumentert på TGR). Videre så hadde første generasjon dynafit zzero carbon et problem med fleks i sålen som gjorde at den til slutt knakk - det var med disse skoene jeg opplevde størst problemer. Jeg liker å ta korte, kontante sl-svinger. Hvis jeg gjør det på is med halvbrede og myke ski, løser jeg ut. Med brede går det greit - trolig fordi jeg er tregere med å få de opp på kant. Har heller ikke noe problem med smale. Store svinger på plant underlag har jeg heller ikke hatt noe problem med. Slag mens i traverser mens man kjører på kant har også vært et problem. Jeg ser så og si ingen med norsk opphav som frikjører sl-svinger, så problemet er neppe så stort. Når det er litt mykt har jeg ikke hatt noen problemer. Veldig mange som kjører med dynafit på brede ski kjører med låst tå...noe som fjerner problemet, men innfører et annet (at man er låst). Selv kjører meg bindingene halv-låst. Det hjelpe mot preutløsning, samtidig som jeg løser ut. Hadde jeg falt ofte, hadde jeg ikke turt det. (Jeg har skadet meg på preutløsning med tilhørende fall, samt preutløsning uten fall i fart (falt da jeg stoppet opp, og tok meg for med armen), og ikke hatt annet enn tullefall når ved kjøring). Har også opplevd at skiene sitter bedre etter noen gåturer, om enn marginalt. Marley's kommentar virker spot on med mine erfaringer - coomba var den skien jeg opplevde størst problemer med...
|
|
|
[Re: erikskon]
23/10/2013 08:23
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
Så til trådstarters spørsmål: Er det slik at tåstykket på speed og radical er like nå? Jeg har det for meg at det var slik en periode? Uansett så forsto jeg det slik at det er tåstykket som eventuelt har vært det svake punktet så se spe seilt på forskjeller der.
Nei, de er ikke like, og de er ikke like mellom forskjellige ft versjoner heller. 130 versjonene har strammere frontfjær. Mener at klassisk speed front ikke har "power towers"...men tror egentlig ikke at de har så mye innvirkning på annet enn at det blir lettere å finne socketene.
|
|
|
[Re: Fossi]
23/10/2013 08:29
|
larsi
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Spørsmålet med skistoppere blir for min del litt rart. Bortsett fra noen kroner så er det svært lite å spare på å ikke ha skistoppere. De funker kanskje ikke dødsbra i løssnø, men de funker langt bedre enn ingen stoppere. Jeg har vært på tur der folk har mista skiene sine og måtte kare seg ned 800høydemeter på en ski. Gjerne i skredutsatt terreng. Da er ikke de hundrelappene du sparte på bindinga mye verdt. En stoppesnor kan funke, men det suger å gå på tryne for så å få skia i ansiktet og måtte sy 15 sting etterpå. Skulle du treffe noen med skien din og det kommer frem i ettertid at du ikke hadde stoppere kan det og blir problemer. For meg i min situasjon, synes jeg ofte stoppere har veldig liten funskjon mot at skiene ikke stikker av på toppen. Prøver heller å være konsekvent med å ALLTID legge skiene med bindingene ned eventuelt stikke de ned i snøen hvis det er mulig. Er man redd for å miste skiene i det man tar de på, mener jeg at en fangreim gjør nytten i mye større grad. Jeg har funnet ski langt ned i vest-renna på Kirketaket med stoppere, som var mistet på toppen, så stoppere er på ingen måte en garanti. Vekt for noen ulike bindinger hentet fra Sport Conrad Dynafit TLT Speed Radical - 341g/stk Dynafit TLT Radical ST - 530 g/stk Marker tour F12 EPF - 1075 g/stk Det er jo ingen tvil om at vektbesparelsen mellom Tour F12 og Radical ST er størst (545g/stk). Enda større er den mellom Duke og Radical. Men hvis man først går for Dynafit er det jo ofte fordi gåfunsksjonen har en viss prioritert. Hvis man da kan spare ytterligere 189 g/stk og i tillegg betale mindre blir det feil for meg å si at det er svært lite å spare. Helt til slutt vil jeg påsta at dette er en individuell greie. Jeg har inntil å år hatt stoppere på alle mine ski, men vurderer å ta de av før årets sesong. Dette fordi jeg ikke ser grunnen med å ha de der. Om jeg blir fornøyd med det får sesongen vise.
Sommer, sol og sykkel!
|
|
|
23/10/2013 10:54
|
Fossi
Avhengig
|
Avhengig
Jeg vil påstå at det er idioti å ikke legge skiene oppned eller stikke de ned i snøen på toppen eller når man tar dem av seg oppe i en fjellside. Som du sier larsi så er det vel helst når man tar skiene på eller når de løser ut at skistopperne kommer inn i bildet. Som jeg og skriver i mitt innlegg så er det begrenset hva skistoppere kan gjøre i puddersnø, men det skal ikke mye motstand til i snøen for å flippe skiene over og stoppe dem dersom man har riktig monterte stoppere. Hvis du sparer 189g pr binding, men må ha på en leash med weak-link så spørs det om ikke den vektbesparingen er betydelig redusert. Dersom du velger og droppe begge deler så har du for det første ikke lov til å bruke skiene i et skianlegg og for det andre har du null og niks å komme med dersom du mister skien og skader noen eller noe. Jeg kan skjønne at folk som konkurrerer innen skibestigning velger slike bindinger da de er seriøse på vektbesparelse. For vanlige folk har det ingen betydning, og dersom man uansett vurderer en leash så forsvinner vektbesparelsesargumentet. Da er det kronene det står på
Bikeless no more
If you ain't a cowboy, you ain't nothing.
|
|
|
[Re: oyoz]
23/10/2013 12:19
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
Hvis du alikevel skal ha dynafit pleier de å ha meget bra priser hos snowinn.com Er det virkelig så ille? Jeg hadde inntrykk av at mange syntes Dynafit var blitt såpass bra at det var liten grunn til å sky det bortsett fra rene bakkeski som skal kjøres hardt på is. Hva finnes egentlig av alternativ for oss formfulle atleter hvis man ikke vil ha vekten til Duke-typen eller strevet med truger? Må man opp i prisen på Beast? Hadde kanskje sett for meg TLT Radical FT 130mm på mine planker. PB - 95kg og leker med tanken om å kjøpe allsidig randostæsj Nei. Det er ikke så ille. Har kun gode erfaringer med Radical FT og da har jeg prøvd å kjøre dem i stykker bare for å se hva de tåler. Kjøper du 130mm ski er ikke hovedbruken i bakke uansett og det blir skia som er svakheten når det blir hardt, ikke bindingene. Jeg har kjørt mye med Dynafit, og opplevd pre-release flere ganger på steder jeg absolutt ikke vil det. Monteringer har blitt sjekka og dobbeltsjekka, inserts i sko har vært bra, ikke is i binding. Dynafit tåler uten tvil hard kjøring, hopp og dropp - det er bare å se på Hjorleifsson osv. Problemet er kun på slagete is, og jeg mener at en topptur ski bør kunne takle alle forhold. Har vært på mange turer på jakt etter pudder, og møtt på is og fokk. Har ikke hatt noe problemer med ski under 95mm midje, og til slike ski er det helt suverent. Har hatt trøbbel med G3 Zenoxide + Radical st (forholdsvis stive ski), 4Frnt Hoji 195 og Volkl Nunataq. Med G3 Onyx har jeg ikke hatt problemer (konstant forspenning i tådel). Nb, jeg kjører veldig sjelden med låst tå, og hvis jeg hadde låst den hadde jeg nok heller ikke hatt trøbbel, men det er strengt talt ikke meninga å kjøre med låst tå og tilsvarende din 20.
|
|
|
23/10/2013 12:43
|
morta
Avhengig
|
Avhengig
Har du kjørt med de nye Dynafit-bindingene med Side/Power Towers? Min erfaring er at det skal mer til å løse ut ved harde slag fra siden av skien med disse enn hva som var tilfellet med tidligere utgaver av Dynafit.
|
|
|
[Re: morta]
23/10/2013 12:52
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
Har du kjørt med de nye Dynafit-bindingene med Side/Power Towers? Min erfaring er at det skal mer til å løse ut ved harde slag fra siden av skien med disse enn hva som var tilfellet med tidligere utgaver av Dynafit. Ja, Radical har dette 
|
|
|
23/10/2013 12:54
|
morta
Avhengig
|
Avhengig
Ja det stemmer jo, har visst gått meg vill i navnejungelen 
|
|
|
23/10/2013 13:01
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
G3 Onyx var ikke bedre for meg enn dynafit da jeg hadde technica.... Hjortleifsson kjørte forøvrig med bindingene locked.
|
|
|
[Re: hilmer]
23/10/2013 13:04
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
G3 Onyx var ikke bedre for meg enn dynafit da jeg hadde technica.... Hjortleifsson kjørte forøvrig med bindingene locked. Nevnte kun Hjorleifsson som en referanse til soliditet, ikke pre-release 
|
|
|
23/10/2013 16:05
|
peprepupp
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Da gikk det som det måtte gå, har vært og handlet inn Dynafit Speed Turn i dag (forøvrig på www.tromsosport.no, som er Skandinavisk i Tromsø. Her er det gode priser på en f eks Dynafit og Arcteryx). Håper å få til en tur i løpet av helga, og ikke minst, jeg håper at bindingene ikke detter av eller knekker. Satser på å skru inn inserts i skruehullene til de gamle Duke-bindingene for reversibilitet.
|
|
|
30/10/2013 09:31
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
Forresten, noen som vet om spacer til dynafit tådel for å gjøre høydeforskjellen mellom tå og hældel mindre ( redusere ramp angle)? Synes vinkelen på radical er alt for stor, føler jeg står på tå og havner lettere i baksetet enn på alpinbindinger.
|
|
|
|
|