Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

sykkelrulle og dekk - et par spørsmål

sykkelrulle og dekk - et par spørsmål #1699880 15/10/2013 17:24
ko-stens Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Skal prøve litt med sykkelrulle i vinter, men dette er upløyd mark for min del.

Har tenkt å kjøpe dette hjulet, på Bikeshop: Connect 26" - Trenger ikke noe annet enn et vanlig hjul til slikt bruk?

Dette dekket er det jeg har tenkt på: Tacx dekk 26"

Kassett og skive låner jeg fra det "ordentlige" hjulet. Vil helst slippe å søle med dekkbytte og lateksguffe på dette. Derfor nytt hjul.

Har aldri prøvd rulle før, men skal få låne og prøve nå i starten.

Er det jeg tenker på greit, eller er det noe annet å tenke på i tillegg?

Knut O.

Re: sykkelrulle og dekk - et par spørsmål [Re: ko-stens] #1699884 15/10/2013 17:33
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Skive er ikke så farlig vil jeg si. Rulla bremser som bare det når du slutter å tråkke. Med mindre du har balanserulle, da. Og jeg er litt usikker på om jeg ville bremset på den også, selv om jeg ikke har sittet på en sånn :-)

Ellers er det grei skuring. Rulledekk er bra for lite slitasje og eget hjul for det er også kjekt, siden det tacx-dekket er beryktet for en særdeles stram kanttråd, som gjør det vrient å få av og på på en del felger.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: sykkelrulle og dekk - et par spørsmål [Re: ko-stens] #1699892 15/10/2013 17:43
ko-stens Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takker så mye. :-)

Da blir det nok det oppsettet. Det er for øvrig en magnetrulle han jeg kjenner, har. Så får en se å få skaffet seg en liten tv med dvd-spiller jeg kan sette foran sykkelen og glane på film mens man trener. Kjekt det.

Mer avansert enn dette blir det ikke i denne omgang!

Knut O.

Moderator  support