Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Terrengsykkel digitalt

Terrengsykkel digitalt #1699303 14/10/2013 17:53
H
hrukin Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
H
Ser at det reklameres med at hvis du bestiller innen 17. okt så får du blad i posten samt tilgang til alle utgaver siden 2005 digitalt. Gjelder dette bare nye abonnenter, eller får vi som allerede abonnerer gleden av det digitale arkivet også. I såfall, får vi ett brukernavn/passord og fra når.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: hrukin] #1700065 16/10/2013 06:59
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Dette lurer jeg også på.

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: hrukin] #1700071 16/10/2013 07:12
E
Erlend Sande Offline
Medlem
Medlem
E
Det er ikke noe å lure på, alle får alt! Vi gleder oss veldig til å presentere dette. I løpet av et par uker skal hele Terrengsykkels arkiv være tilgjengelig for alle som har betalt abonnementet sitt.

Erlend Sande
Ansvarlig redaktør i Fri Flyt AS
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700088 16/10/2013 07:41
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Bra!

Jeg håper det blir i et format som utbytter mulighetene på nett, ikke bare PDF eller en annen variant papir-på-skjermen.

Jeg håper også at Landevei, Fri Flyt, etc raskt følger etter!

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Christian] #1700098 16/10/2013 07:58
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
yes Endelig kan jeg få tid til å faktisk lese bladet også, ikke bare la det bli liggende i "skammens haug" - etter hvert navnet på stabbelen med tidsskrifter som jeg ikke klarer å få lest i løpet av en normal uke.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Anders A-R] #1700170 16/10/2013 10:02
Rene Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Anders A-R
yes Endelig kan jeg få tid til å faktisk lese bladet også, ikke bare la det bli liggende i "skammens haug" - etter hvert navnet på stabbelen med tidsskrifter som jeg ikke klarer å få lest i løpet av en normal uke.

Det verste med denne haugen er at faktura ofte ligger inni plasten der. Og purringene kommer hele veien... liggende inni plasten som forblir uåpnet.

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Anders A-R] #1700172 16/10/2013 10:04
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Det er jo fint å få alle FF-blekkene jeg abonnerer på i posten, men faktum er at jeg helst vil ha de elektronisk - slippe alt papiret.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700200 16/10/2013 10:57
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Erlend Sande
Det er ikke noe å lure på, alle får alt! Vi gleder oss veldig til å presentere dette. I løpet av et par uker skal hele Terrengsykkels arkiv være tilgjengelig for alle som har betalt abonnementet sitt.

Dette er meget gode nyheter. Da slipper man å ta vare på gamle blader i tilfelle man skulle trenge en reisereportasje til et sted man ikke har tenkt på at man kan tenke seg å dra en gang i fremtiden...

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: tmork] #1700223 16/10/2013 11:32
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: tmork

Det er jo fint å få alle FF-blekkene jeg abonnerer på i posten, men faktum er at jeg helst vil ha de elektronisk - slippe alt papiret.

Samme her. Jeg vil egentlig kun ha elektronisk, ikke papirutgaven.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Rene] #1700250 16/10/2013 12:25
E
engekri Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: Rene

Det verste med denne haugen er at faktura ofte ligger inni plasten der. Og purringene kommer hele veien... liggende inni plasten som forblir uåpnet.
Synes fakturaene for abonnement på FriFlyt sine blader kommer ganske uavhengig av hva som er betalt før og hvor lenge du egentlig har igjen av abo-perioden din.

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: engekri] #1700266 16/10/2013 12:46
Rene Offline
Besatt
Besatt
Ja, de hadde rota med Landevei hos meg. Lurer på om det samme gjelder Terrengsykkel, men har ikke sett nøye på det da jeg ikke husker når jeg signa opp. Skal uansett handle ny runde nå...

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700272 16/10/2013 12:51
KnutAa Offline
Besatt
Besatt

Hei, sitter klar for å tegne et ekstra dyrt Europa abonnement, muligens også for Landevei men det fremgår ikke skriftlig at det digitale er inkludert unntatt i et tilfeldig reklamebanner. Bekreft gjerne skriftlig her eller på PM eller på en serviett at dette er inkludert hvis jeg bestiller abonnement nå. Det beste hadde jo vært om det stod på FFshop.no der man bestiller...

No added style
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: hrukin] #1700490 16/10/2013 20:14
E
Erlend Sande Offline
Medlem
Medlem
E
Hei, igjen!

Dette ordner seg, Knut! Det er dyr porto på blader til utlandet, men alt er inkludert i abonnementet. Vi har diskutert om full arkivtilgang bakover skulle være en tilleggstjeneste, men har nå bestemt oss for å la alle abonnenter få tilgang til hele Terrengsykkel-historien, rett og slett for å få flest mulig til å bruke denne ressursen.

Vi må bare beklage hvis informasjonen om det digitale abonnementet er for dårlig. På ffshop.no blir det rettet opp når nettbutikksjef Øyvind Waitz er tilbake fra høstferie over helga.
I Terrengsykkel bruker vi veldig mye tid og krefter på å lage de tingene vi lager, men det hender nok at vi glemmer å fortelle skikkelig om det. I dette tilfellet spiller nok også problematikken rundt fellingstidspunkt og salg av skinn en rolle. Det har vært et par utsettelser, og vi vil ikke love noe før vi vet vi kan levere. Men nå skal det være like om hjørnet. I første omgang skal jeg ikke påstå at vi utnytter alle mulighetene digital publisering gir, men det ser bra ut og er brukervennlig.

Når det gjelder innspillene om at fakturaene kommer oftere enn de skulle og at det er rot: Det nekter jeg å tro! At en betaling ikke blir registert kan sikkert forekomme, men vi lurer ingen og er veldig, veldig opptatt av at dette skal funke. Meld for all del fra hvis det er grunn til det.

Erlend Sande
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: hrukin] #1700516 16/10/2013 21:29
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jøss, skjønner jo å få bladet også i digitalform + tilgang på bakkatalogen er flott, men at dere heller vil ha den (kun) i digitalform, og ikke bladform klarer jeg ikke å skjønne. Ikke en gang jeg som nettopp har flyttet og dratt med meg kassevis av komplette friflyt, terrngsykkel åka skidor, powder og en haug andre, og kastet ganske mye (ikke de nevnt over) og sett hvor mye plass dette har tatt, kunne tenkt meg å kun ha den i digitalform. Nå har jeg relativt stor plass, men likevel. Å få et nytt blad i posten, enten det er det en eller andre slår det meste av kos. Å legge seg ned på sofaen med bladet, ta med på tur, på hytte, på jobb, på senga før en sovner etc, kan ikke erstattes av digitalform mener jeg. Ser nok på data og selv om jeg kikker på nettblader, forum osv, så blir ikke det samme som å lese blad, se på bilder der osv. Og selv om det helt sikkert er kjempelett å finne eldre blad i digi bibloteket for å finne en en artikkel (feks reiseartikkel) en har bruk for, er det flott å bare kikke i eget "biblotek" og plukke ut det bladet fra 2007 en trenger.

Men hver sin smak og ser det praktiske, men leseopplevelsen ? den ser jeg ikke.

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Oddefa] #1700519 16/10/2013 21:36
Trofast Offline
Entusiast
Entusiast
Enig med oddefa her. Å få Bladet fysisk i postkassa og ha det med dit en vil og samle i bokhylla er kos. Data blir det fort nok av.

Alt eller ingenting,men i virkeligheten må det deles . Medlem av NOTS
Trond
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700524 16/10/2013 21:42
Rene Offline
Besatt
Besatt

Når det gjelder innspillene om at fakturaene kommer oftere enn de skulle og at det er rot: Det nekter jeg å tro! At en betaling ikke blir registert kan sikkert forekomme, men vi lurer ingen og er veldig, veldig opptatt av at dette skal funke. Meld for all del fra hvis det er grunn til det.

Hvis du henviser til min post angående dette så fikk jeg beskjed med et nummer av Landevei at mitt abonnement måtte fornyes 2 nummer før det var realitet. Da jeg kontaktet abo-service fikk jeg beskjed om at det var skjedd en glipp ved overføring til nytt system, og at det derfor kom to blad for tidlig. De ordnet det opp, men jeg aner jo ikke om det samme har skjedd med mitt TS-abo.

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700599 17/10/2013 07:16
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Takk Erlend! Jeg bestilte uansett i går fordi jeg regnet med at det ordna seg og jeg skjønner hvorfor det er dyrere ICON_SMILE

Det skjedde en eller annen feil i registreringen av den nye adressen. Jeg varslet om det men dere burde instruere kundeservicefolka til å svare superkort på henvendelser så man vet at ting er OK

No added style
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700658 17/10/2013 08:39
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
I første omgang skal jeg ikke påstå at vi utnytter alle mulighetene digital publisering gir, men det ser bra ut og er brukervennlig.

Hvilken løsning har dere valgt, da?

Christian
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700671 17/10/2013 08:50
E
engekri Offline
Ivrig
Ivrig
E
Dette gjaldt bladet Klatring. Jeg sa ifra og det hele endte opp med en lang sak med utallige mail og lovnader fra FriFlyt om gull og grønne skoger. Nytteløst å si ifra, når ingen rydda opp i andre enden.

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: hrukin] #1700694 17/10/2013 09:24
E
Erlend Sande Offline
Medlem
Medlem
E
Vi har nå kontaktet de som jobber med aboservice om eksemplene som er nevnt ovenfor. Alle som har betalt abonnement skal få bladene sine. Vi skal også innskjerpe at de som henvender seg til aboservice svar raskt.Vi byttet leverandør av abonnementsdatabase i vår, og internt er vi veldig fornøyd. Men hvis det er problemer vil vi gjerne høre fra dere.

For vanlige abonnementshenvendelser er epostadresen terrengsykkel@aboservice.no
Hvis det er full krise, må dere gjerne send meg mail på erlend@friflyt.no

For det digitale magasinet har vi valgt leverandøren Visiolink. Som abonnent logger du deg inn med epostadresse og passord fra terrengsykkel.no.Det er ikke en superavansert løsning med masse ekstra innhold sammenlignet med det trykte magasinet, men du får et søkbart arkiv for alle utgivelsene tilbake til 2005. En del av den andre funksjonaliteten jobbes det med, og vi håper og tror vi kan komme med noen positive overraskelser.

Bra at Oddefa, Trofast og mange andre fremdeles setter pris på det trykte magasinet! Vi har hatt god økning i antall abonnenter i år, og vi bruker i første omgang den digitale utgaven til å øke verdien av det vanlige magasinabonnementet.

Erlend Sande
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Erlend Sande] #1700707 17/10/2013 09:49
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
For det digitale magasinet har vi valgt leverandøren Visiolink.

Ok, takk. Da blir det altså "papir på skjermen": http://www.visiolink.com/#!page=visio&id=1189&content=1298 Siden jeg jobber med ting som dette (Vizrt), synes jeg det er synd at de digitale mulighetene ikke utnyttes bedre.

Jeg tror det hadde vært bedre å satse på eksisterende nettløsning, og få alt innhold ut på nett. Hver artikkel fra starten (i hvert fall det viktigste, selv om dette også blir en stor jobb), med bildegallerier, videoer, etc. Med smart bruk av tagging vil det bli enkelt for nye lesere å finne relevant, gammelt innhold. HTML5 har også støtte for "offline"-funksjonalitet, så man vil likevel kunne lese på fly, etc.

Med Visiolink får dere/vi ikke (såvidt jeg vet):
- Video (Terrengsykkel TV f.eks.)
- Bildegallerier (og store bilder som det ikke er plass til på papir)
- Kommentarfunksjon og deling
- Linker/referanser til relatert innhold (enten hos Fri Flyt, eller andre steder)
- Tagging for å gjøre det enklere å finne relatert innhold

Det finnes mange gode metoder for betaling på nett, og det hadde jo vært mulig å f.eks. kreve betaling for å lese mer enn tittel og ingress på en del saker. Dette ville sannsynligvis gjort at flere potensiele abonnenter fant interessant innhold, og valgte å betale for abonnement. Med Visiolink finner man jo ingenting med Google. Innholdet i Visiolink er låst inne i en proprietær løsning som legger store begrensninger på hva dere kan tilby leserne. Jeg ser fordelen på produksjonssiden, men hadde håpet på litt større satsing.

Men jeg gleder meg uansett til å ha tilgang på innhold uten å ha med bladet!

Christian
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: hrukin] #1701085 17/10/2013 20:47
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Gjelder tilbudet fortsatt, eller er det for sent?

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Christian] #1701990 19/10/2013 19:52
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Christian

- Linker/referanser til relatert innhold (enten hos Fri Flyt, eller andre steder)

Akkurat disse tingene er det i hvert fall veldig lite av i arkivet.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: hrukin] #1704139 24/10/2013 11:51
Redgarden Offline
Avhengig
Avhengig
Alt dette er fint og flott, men HVOR er det jeg logger meg inn hen? Er det en app? En nettside? Jeg finner ingenting jeg...

Re: Terrengsykkel digitalt [Re: sykkeloyvind] #1704169 24/10/2013 13:06
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: Christian

Akkurat disse tingene er det i hvert fall veldig lite av i arkivet.

Jammen.. skal dere ikke være fremtidsrettede og innovative, da?

Christian
Re: Terrengsykkel digitalt [Re: Redgarden] #1711594 10/11/2013 16:42
Mr Blomst Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Redgarden
Alt dette er fint og flott, men HVOR er det jeg logger meg inn hen? Er det en app? En nettside? Jeg finner ingenting jeg...

Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?

Moderator  support