I Fredrikstad har de lokale kunnet bryne seg på Kirketrappa i et par år. Det er faktisk en trapp i motsetning til kneika ved Østmarkskapellet Denne helgen oppdaget jeg en helt anderledes, men antagelig også ganske spennende, stentrapp på nedsiden av bygningene på Østmarksetra i Østmarka. Den er lenger og brattere og har en knekk etter et flatt parti halvvegs. Utfordringen: Hvem kan videodokumentere å sette den først?
Du finner trappa her, rød stiplet strek i kartet:
Sharing data is the first step toward community.
Re: Utfordring: Trappa ved Østmarksetra
[Re: bronx]
#169888613/10/201322:47
Hehe, den trappa er jo utrolig fin. Har bare satt den til fots... Litt synd at den ikke later til å være spesielt mye i bruk - på oppsiden er det hovedsaklig kratt og gjengrodd.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Hvem er grunneier, kommunen her også, slik at vi igrunnen har fullmakt til å rydde opp?
Jeg mener trappen ligger på kommunens grunn.
I finn.no kart kan du ved å zoome inn også få med tomtegrenser (stemmer ofte meget bra). Ut fra grensene rundt Østmarksetra ligger disse tett opp til bebyggelsen.
En av SYKKELGUTTA på Sæter.
#169913314/10/201312:27
Det er ikke et crux: Det _er_ en trapp med 15-20m høydeforskjell. Den er dekket av trær ja, men du ser svabergene man må over for å komme til den. Der jeg har satt en ring er det temmelig sketchy/umulig å komme rundt en skrent. Hvis noen kan dokumentere å sykle den opp, blir jeg svært imponert.
Sharing data is the first step toward community.
#169936514/10/201319:23
Takk for tips, da oppdaget jeg en ekstra severdighet i nærområdet mitt. Jogget innom i dag, jeg tror joggesko er best egnet redskap for meg ned der ja...
#169970115/10/201310:55
Jeg har satt den ned (på 26 ht bare for å skryte). Det var helt kurant. Oppover ligger nok utenfor mine hoppestokkevner, men det er sikkert ikke helt umulig heller. (Tallak, Olehen, Skorpen eller El-Rickardo??)
Redigert av Håvard.; 15/10/201814:24.
#251631916/10/201807:23
I Fredrikstad har de lokale kunnet bryne seg på Kirketrappa i et par år. Det er faktisk en trapp i motsetning til kneika ved Østmarkskapellet Denne helgen oppdaget jeg en helt anderledes, men antagelig også ganske spennende, stentrapp på nedsiden av bygningene på Østmarksetra i Østmarka. Den er lenger og brattere og har en knekk etter et flatt parti halvvegs. Utfordringen: Hvem kan videodokumentere å sette den først?