Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Salg av hytte

Salg av hytte #1696724 09/10/2013 13:54
H.Iversen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg vurderer å selge hytta mi. Det er ei lita ei som ikke er verdt mye. Såpass lite at megler ikke er aktuelt. Tror jeg kanskje kan få så mye som 300K for den da den har 2 mål eiet tomt samt ligger nært vei, parkeringsplass i umiddelbar nærhet (men ikke ved hytta), 50 meter til sjøen og turterreng rett bak. Er et anadromt fiskevann ca 10 minutt gange fra hytta.

Det jeg egentlig lurer på er om noen har gjort dette privat? Hvordan gikk dere frem sånn rent praktisk rundt salget? Tenker da spesifikt på dette med bud og sånt. Jeg har takstmann der i dag slik at jeg på en måte har noe mer håndfast og "formelt" å vise til enn at jeg bare skriver "gammel, i grei stand, noe vedlikehold på påregnes".

Selges da foreldrene mine har ei svær hytte/sommerhus like i nærheten samt at svigerfar har ei "skikkelig" hytte som vi oppfordres til å bruke. Jeg er enebarn så foreldrene mine sin hytte blir min på sikt (om jeg oppfører meg... ICON_TONGUE ) Mao er sannsynligheten for at den jeg har blir brukt veldig liten. Dumt at den bare skal stå og forfalle.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Salg av hytte [Re: H.Iversen] #1696785 09/10/2013 15:40
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: H.Iversen
Jeg vurderer å selge hytta mi. Det er ei lita ei som ikke er verdt mye. Såpass lite at megler ikke er aktuelt. Tror jeg kanskje kan få så mye som 300K for den da den har 2 mål eiet tomt samt ligger nært vei, parkeringsplass i umiddelbar nærhet (men ikke ved hytta), 50 meter til sjøen og turterreng rett bak. Er et anadromt fiskevann ca 10 minutt gange fra hytta.

Det jeg egentlig lurer på er om noen har gjort dette privat? Hvordan gikk dere frem sånn rent praktisk rundt salget? Tenker da spesifikt på dette med bud og sånt. Jeg har takstmann der i dag slik at jeg på en måte har noe mer håndfast og "formelt" å vise til enn at jeg bare skriver "gammel, i grei stand, noe vedlikehold på påregnes".

Selges da foreldrene mine har ei svær hytte/sommerhus like i nærheten samt at svigerfar har ei "skikkelig" hytte som vi oppfordres til å bruke. Jeg er enebarn så foreldrene mine sin hytte blir min på sikt (om jeg oppfører meg... ICON_TONGUE ) Mao er sannsynligheten for at den jeg har blir brukt veldig liten. Dumt at den bare skal stå og forfalle.

Sørg for å avdekke, beskrive det som måtte være av det som så fint går under kategorien skjulte feil og mangler. Er det krypkjeller uten adgang osv, sørg for å skrive det ned i papirene.

Re: Salg av hytte [Re: H.Iversen] #1696813 09/10/2013 16:25
R
rubraadl Offline
Entusiast
Entusiast
R
Hvor snakker vi?(av nysgjerrighet)

Redigert av rubraadl; 09/10/2013 16:28.

-Rune-
Re: Salg av hytte [Re: H.Iversen] #1696818 09/10/2013 16:36
H.Iversen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Vesterålen. Ca 20-25 minutt fra Sortland. ICON_SMILE

Kjører full disclosure Lurifax. Den er så lita at det er ikke mulig å gjemme bort noe. ICON_SMILE har ingen interesse av å lure noen. Spesielt med tanke på at de to nærmeste nabohyttene er onkel og tanter min sine. Så vi bli nok å møte på kjøper titt og ofte.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
Re: Salg av hytte [Re: H.Iversen] #1696819 09/10/2013 16:38
H.Iversen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
anonymous13: 20-30 meter til nærmeste hytte. Den er svært lite brukt. I helgene er det så og si null trafikk. Endevei. I ukedagene noe mer men fortsatt meget lite.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD

Moderator  support