BFO er noe av det kraftigste du får tak i - men det passet dessverre ikke meg og er demontert. Grunnen til dette er at jeg sliter med hendene mine, og da må jeg ha bremser som tar langt inne. BFO har litt annen modulasjon enn andre bremser, og der man er vant til at hendelen ikke flytter seg noe særlig når du klemmer ekstra (for å dosere bremsen), vil BFO flytte seg innover. P.g.a. dette tar bremsen langt ut og jo lenger inn mot styret hendelen kommer, jo kraftigere blir det. OG DET BLIR UTROLIG GODT BITT! Det vil si at du har utrolig gode reserver når det gjelder bremsekraft. Innkjøring av syklist er nok lenger prosess enn innkjøring av bremser, bare så det er sagt.
I og med at jeg må ha noe som tar langt inne, må jeg se meg nødt til å selge disse, da de ligger i en kasse og sylter seg ned.
Mine er oppgradert med 2-fingershendel som er mer lik en vanlig bremsehendel enn en-fingerskroken som er original på. Begge typer følger med. Litt ekstra olje følger også med. Slangene er gjennomsiktige med rødfarget bremsevæske, og er passe lange (brukt på en large 160mm-sykkel). Det følger ikke med luftesett, men det kan brukes samme nipler som på Reverb (har selv brukt Reverbluftesettet), eller man kan bruke et generisk luftesett for mineraloljebasert bremsevæske.
Bremsene er utrolig lette også, sånn til info.
Bremsene befinner seg i Oslo, og jeg ønsker helst ikke å sende dem.
Bilder vil komme i kveld
Tenkte meg 2500,- inkl 180mm skiver og en ekstra skvett bremsevæske.