Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

LAST Herb AM 160mm stisykkel. SOM NY!

LAST Herb AM 160mm stisykkel. SOM NY! #1696045 08/10/2013 13:34
K
Kenneth R Offline OP
Kjedelig å være avhengig, ass
OP Offline
K
Se finn.no annonse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44443947&editAd=true

Kontakt meg på metode via finn.no

Selger min svært lite brukte stisykkel. Sykkelen ble kjøpt ny i Norge i mai 2012, og er brukt rundt 10-15 turer etter dette. Sykkelen er å regne som tilnærmet ny. Jeg fikk sykkelen gjennom en sponsor avtale til innkjøps pris, men ser at jeg likevel kommer til å tape en god del tusen kroner. Derfor har jeg lenge vært tvilende til å selge den, men jeg ser at tiden til å bruke den ikke strekker til da jeg har blitt student.

Hvorfor kjøpe sykkel av meg:
*Jeg jobber som sykkelmekaniker, så sykkelen er i utmerket tilstand.
*Jeg vil være behjelpelig meg oppsett av sittestilling/ dempere, og vil gi veiledning og råd om hvordan dempere skal settes opp etter føre forhold.
*Jeg er 100% ærlig, og kvitteringen følger selvsagt med.

Dette er en utrolig allsidig sykkel, og skulle sykkelparken min bestått av bare en sykkel, så ville jeg valgt denne. Jeg har brukt sykkelen til alt fra sorte løyper i hafjell bikepark til sykkeltur på grus/ lett sti med kjæresten. Med andre ord en utrolig allsidig sykkel da setet kan heves/ senkes i fart, lockout foran, og 3 step kompresjon bak. I tillegg er det bare å vri på en liten bryter, så synker gaffelen sammen 30mm, og DETTE er utrolig deilig i motbakkene, og gjør at sykkelen ikke kan sammenliknes med store stisykler uten denne funksjonen.

Les test av sykkelen her: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/catego...rb-160-12-46642

Spec:
Ramme: Last Herb AM V1.1, 160mm, LARGE(178-195cm, vil jeg anslå). Anodisert for lav vekt og ripe beskyttelse!
Shock: Rock Shox monarch plus, Retur og 3-step kompresjon.
Gaffel: Rock Shox lyric R2CL og Dual Position AIR 160-130mm vandring, 20mm og taper styrerør.
Styrelager: Acros maskinlager. Følger med spacer til standard styrerør.
Sete/pinne: Rock Shox reverb, 31,6mm. Selle italia SLR sete.
Bremser: Avid elixir 3 med matchmaker. 203mm foran, 185mm bak.
Krank: Sram X9 24/36/alu bashguard. Blackspire kjedefører for 2 gir medfølger. ISCG old og 05 fester på ramme.
Gir: Sram X9 10-speed mid cage bak, Shimano XT foran, X9 triggere.
Drivverk: Sram PG 1050 11-32t kassett og PC 1051 kjede.
Hjul: DT SWISS E2000, 20mm og 142x12mm. Håndbygget av DT.
Dekk: Schwalbe muddy mary 26x2.35 med continental MTB slanger.
Styre: Truvativ AKA 70mm stem med 20x740mm boobar styre. Acros holker.

Positivt med sykkelen:
- Nesten ikke brukt. Se bak dekk, holker eller drivverk!
- Ny gaffel på garanti. Oppgradert til toppmodellen Lyrik R2CL.
- Nytt kranklager på garanti.
- Nye bremser, som er mer egnet til sti enn "code R".
- Følger med ekstra gir øre.
- Følger med ombyggings kit til 12x150mm bakhjul.
- Kan bygges om til 135x12mm og/eller 650b!
- Kan bygges om til 180mm foran og bak, og takler den plasskrevende vivid air.
- Kvittering medfølger.
- Ingen strømpe/ slange gnage merker på rammen, bortsett fra en under krankhuset, som er har blitt utbedret med clear tape.

Negativt med sykkelen:
- Bak felgen har 2 små bulker som har blitt rettet ut.
- Den ytterste strømpen til heve/ senke pinnen er slitt etter å ha subbet i bakhjulet. Dette går på ingen måte utover funksjonen, og er ikke et problem.
- Noen merker etter at sykkelen veltet over en annen sykkel bak i varebilen. Se notat under bildet. Også en skrape under bakerste del av bakramma.

Jeg er usikker på hva veil pris på denne sykkelen er, men vil tro den ligger i 35-40k klassen. Jeg føler prisen jeg har satt er veldig riktig, men jeg er mottakelig for seriøse bud. Det er også mulig å diskutere pris med standard setepinne i istedenfor reverb pinnen. Om du lurer på noe eller ønsker prøvesykling, så ta kontakt.

PEDALER MEDFØLGER IKKE.

Med forbehold om feil i annonsen.

Re: LAST Herb AM 160mm stisykkel. SOM NY! [Re: Kenneth R] #1696695 09/10/2013 13:24
H
hilmers Offline
Fersking
Fersking
H
pen sykkel! Hva mener du om vekta?

Re: LAST Herb AM 160mm stisykkel. SOM NY! [Re: Kenneth R] #1697644 11/10/2013 07:25
K
Kenneth R Offline OP
OP Offline
K
SOLGT!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå