Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Dusteregler i sikkrehetssjekken

Re: Dusteregler i sikkrehetssjekken [Re: larsb] #1696891 09/10/2013 18:53
P
peroo Offline
Ringrev
Ringrev
P
Sitat: larsb
Om det er null eller en bar utenfor en Co2patron tror jeg spiller null og niks rolle. Usikker på trykket, men at det er mer enn en bar sikkerhetsmargin, det er jeg helt sikker på!
Altså spiller trykkabin eller ikke ingen som helst rolle.

[edit]goole forteller at det er ca 56 bar i en 12 grams patron. Da er dorskjellen mellom normaltrykk og ikke noe trykk ca 1,8% og den variasjonen er de nok beregnet til å tåle

http://www.instructables.com/answers/At-room-temperature-how-much-pressure-does-a-12g-/

LarsB

Pakk dem i en redningsvest.
Fra Ryanair sin FAQ
KAN JEG TA MED EN OPPBLÅSBAR REDNINGSVEST?
Et oppblåsbar redningsvest med 2 karbondioksidsylindere (pluss to ekstrabeholdere) kan inngå i enten håndbagasje eller innsjekket bagasje.

Re: Dusteregler i sikkrehetssjekken [Re: gauter] #1696987 09/10/2013 22:33
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: gauter
Kan bekrefte fra vår tur nylig at det er ugreit med tre CO2-patroner i håndbagasjen t/r Nice, men to gikk til nøds. Best å putte sånne i bagasjen som sjekkes inn, da blir det ikke trøbbel. Det er ikke SÅ greit å krangle med folk i sikkerhetssjekken på flyplasser om sånt.
Kan bekrefte å ha blitt tilbakekalt fra gate, over høyttaleranlegget, for å måtte redegjøre for to patroner nedpakket i innsjekket (så scannet) bagasje. Ganske ugreit, og dobbelt så langt tilbake gjennom security en gang til.. Nei, patronene fikk ikke være med på turen (og jeg fikk heller ikke hente de ved hjemkomst, de gikk direkte til destruering).

(Mitt tips, i likhet med andre, lån en oppblåsbar og kompakt vest til turen, eller kjøp patroner ved destinasjon.)

Redigert av Rednax; 09/10/2013 22:35.

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Dusteregler i sikkrehetssjekken [Re: Rednax] #1697132 10/10/2013 08:48
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jøss. Jaja, da ser det ut til å handle mest om flaks eller uflaks når det gjelder innsjekka bagasje. Uansett er nok sjansen betydelig større for å bli stoppa hvis CO2-patronene medbringes i håndbagasjen.

Gaute
Re: Dusteregler i sikkrehetssjekken [Re: brede] #1698393 12/10/2013 18:00
la1hka Offline
Helt klart
Helt klart
Hva med å sende de til hotellet pr brevpost. Koster ikke mange kronene om man absolutt ikke vil kjøpe nye ved ankomst.

Eller så var jo trikset med oppblåsbar vest supert da. Alle kjenner noen som kjører båt eller fisker. Noen må da ha en sånn vest.

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support