Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Omorganisering av forumet

Re: Omorganisering av forumet [Re: baronKanon] #1694445 05/10/2013 18:32
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: baronKanon
Sitat: Menkromsen
Og hva med en egen liten ski-krok?

Ja, dette er et sykkelforum. Men utover vinteren så er det mange syklister som finner frem skia og diskuterer flittig her inne under diverse underforum. Og det er bare positivt i mine øyne!
Og da må det være bortoverskiforum, nedoverskiforum og sistnevnte må ha underforum for pudder og bakkekjøring. Og snowboard. Det er også en del av oss som driver med jakt, så et eget jakt-forum bør være på sin plass nå om høsten. Husk da for all del å ikke blande storvilt og småvilt-jakt. Er vel en del PC-entusiaster også, så et eget dataproblemforum er helt klart lurt. Musikk interesserer også mange her, så jeg tror vi må ha et eget underforum for musikk. Men så er det så mange sjangre, så kanskje vi kan smette inn underunderforum med rock, pop, elektronisk, klassisk, med dertil egnede underunderunderforum for hard rock, melodisk pop osv.

Hvor dumt høres ikke dette ut? Det er mange andre, mye bedre fora for disse typer diskusjoner!

...og plutselig var det Underskog...

Re: Omorganisering av forumet [Re: baronKanon] #1694446 05/10/2013 18:33
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Ja, ditt slipper slope argument höres riktigt dumt ut.

Ett forum för alla sorters ski höres däremot bra ut. Det är ju iallafall några fler trådar om ski än vad det är om jakt.

Problemet för iallafall langrenn är att det av någon anledning inte finns något aktivt norskt skiforum (som jag vet om) så därför är det rätt vanligt att skigående terrengsyklister välger att diskutera ski här på forumet.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Alpers] #1694456 05/10/2013 18:53
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Alpers
Sitat: krankdrev
Sitat: pharynx
så du mener det burde blitt opprettet et helt nytt forum, hostet på en helt annen side, f.eks landevei.no, for racer-delen? helt høl i huet da veldig mange driver på med begge/flere grener.

Enten hostet på eksempelvis "landevei.no" eller om det fortsatt skulle være "kreftsvulst" på terrengsykkel.no burde det være en veldig tydelig deling og ikke sånn som i dag. Hvis det er mange nok som driver med landeveissykling til at de kan gi ut eget blad burde det være godt nok grunnlag for eget forum også. Mulig det er høl i hue for deg, men ikke for meg.

Hva mener du med dette? Forumet har 13 hovedkategorier, hvor av en er om landevei. Hver eneste dag flytter vi alle tråder som handler om landeveissykling vekk fra alle de andre kategoriene, og inn i landeveisdelen.

Som sagt så blir det endringer og underkategorier også i landeveisdelen, men et eget brukerforum kommer nok først med tiden.

Det du sier om flytting av tråder underbygger jo egentlig bare argumentet mitt om at landevei burde hatt sitt eget forum eller i det minste at det var et mye tydeligere skille og en oppdeling mellom terreng og landevei. Når noen tidligere her snakket om å "kaste" ut landevei mener jeg heller at det er en riktigere sammenligning at "Landevei" har vokst seg stor nok til å flytte ut fra gutterommet og få seg sitt eget sted. Og "Ski" trenger ikke flytte inn i stedet, det blir som en brysom slektning som ikke kjenner sin besøkelsestid ICON_SMILE

Ellers så har baronen noen veldig gode poenger, det er akkurat slik jeg føler det også.

Re: Omorganisering av forumet [Re: fredriks] #1694469 05/10/2013 19:06
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: fredriks
Sitat: Menkromsen
Tull!
Landevei her inne er helt på sin plass. Det finnes folk som digger terreng OG landevei. Det er faktisk ganske mange av oss!

Folk kan jo naturligvis ha andre interesser enn terrengsykling, alt fra S&M, frimerkesamling OG sjuke ting som skigåing og landeveissykling. Ingen stopper de fra å dyrke sine interesser og det finnes helt sikker egne forum der de kan gjøre det også.
Men "Terrengsykkel.no" syns jeg burde handle om nettopp terrengsykling. D'oh!

Det beror ju på hur man ser på forumet. Om det är ett forum där man bara ska diskutera terrengsykling eller om man ser det som ett forum där terrengsyklister kan mötas och diskutera vad som helst.

Jag tror på den andra varianten och tycker att de kunde införa ett underforum för ski eftersom det är väldigt många terrengsyklister som använder sig av ski på vintern (och självklart det att det redan finns en hel del trådan om ski).

Baronen har helt rett og jeg syns du er på helt feil kurs hvis du ønsker at det skal bli en hel masse undertråder for forskjellige skiaktiviteter - hvis det ikke finnes noe godt forum for ski så får det bli skifolket sin jobb å få ordna det, drit i å spamme terrengsykkelforumet med det.

Er du ekte terrengsyklist sykler du fatbike på vinteren uansett. Nemlig ICON_SMILE
Sjekker du ut fatbiketrådene her på forumet er de LITT større enn noe som har med ski å gjøre, og vinteren har ikke starta enda....

Jeg har forresten et par truger, da burde vi vel ha egen truge-tråd også? De kan i det minste tas med på sykkelen.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694470 05/10/2013 19:09
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Men vad är problemet med att ha underforum som handlar om annat en terrengsykling? Eftersom forumet har en massa inaktiva bloggar så är ju inte problemet platsbrist iallafall,

Underforum är ju bara till för att göra det enklare att hitta runt i forumet.

Jag tycker iallafall att det är praktiskt att kunna gå in i racer delen av forumet ibland för att for exempel få lite information om ritt istället för att gå till ett annat forum.

Är ni rädda för att det ska komma folk till forumet som inte syklar terreng?

Re: Omorganisering av forumet [Re: krankdrev] #1694473 05/10/2013 19:14
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Baronen har helt rett og jeg syns du er på helt feil kurs hvis du ønsker at det skal bli en hel masse undertråder for forskjellige skiaktiviteter

Imponerane dårlig förståelse för vad jag har skrivit i denna tråden Jag är inte för en hel massa undertrådar för förskjeliga skiaktiviteter. Det var baronkanonens som skrev det i sin slipperyslopp/överdrivelse post.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694479 05/10/2013 19:20
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Problemet er at hele stedet blir utvannet, det blir veldig uoversiktlig med stadig flere tråder og forgreininger.
Det vil også havne ting i salgstrådene som ikke har noe som helst med sykkel å gjøre og det blir enda mer å tråle seg gjennom.

Jeg er feks. interessert i foto også, jeg klarer fint å switche over på foto.no for ting relatert til det, jeg ser ikke noe behov for å starte tråder her om det selv om jeg vet at det er mange andre her inne som også er fotointeresserte.

Hvorfor skal ski ha særbehandling? Landeveissykling er i det minste samme grunnleggende aktivitet, sykling, mens ski er en helt annet aktivitet. Turgåing, klatring og kajakk er også aktiviteter mange terrengsyklister driver på med, men vi kan ikke ha tråder for alt, selv om det er både moro og interessant for en undergruppe av brukerne på forumet.

Re: Omorganisering av forumet [Re: fredriks] #1694484 05/10/2013 19:27
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K

Baronen har helt rett og jeg syns du er på helt feil kurs hvis du ønsker at det skal bli en hel masse undertråder for forskjellige skiaktiviteter

Imponerane dårlig förståelse för vad jag har skrivit i denna tråden Jag är inte för en hel massa undertrådar för förskjeliga skiaktiviteter. Det var baronkanonens som skrev det i sin slipperyslopp/överdrivelse post.

Her er det du sa: "Ett forum för alla sorters ski höres däremot bra ut."
Usikker på hvordan man skal tolke dette, siden du sier "forum" gikk jeg altså ut i fra at du mente flere tråder, med andre ord en oppdeling for ulike typer ski. Hvis du uttrykker deg klarere så er det mindre sjans for at noen skal misforstå deg, særlig siden du også skriver på svensk og selv om det stort sett er helt greit å forstå kan det være enkelte ting som blir mindre klare.
Når du sier jeg har en imponerende dårlig forståelse antar jeg at du egentlig mente "tråd" og ikke "forum".

Re: Omorganisering av forumet [Re: krankdrev] #1694490 05/10/2013 19:40
pharynx Offline
Besatt
Besatt
er dere helt tette eller? om det er et underforum som heter "Langrenn", det være seg f.eks under Ymse eller et eget, IKKE klikk på det da. Jeg har fortsatt 40.000 uleste poster i stiforumet og 27.000 tråder i delerforumet som jeg ikke har pløyd gjennom, rett og slett fordi jeg ikke har interesse av det. Løsning? Ikke.. klikke.. på.. det..

Er nok som fredriks sier: "Är ni rädda för att det ska komma folk till forumet som inte syklar terreng?"

Re: Omorganisering av forumet [Re: krankdrev] #1694491 05/10/2013 19:41
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Hvorfor skal ski ha særbehandling? Landeveissykling er i det minste samme grunnleggende aktivitet, sykling, mens ski er en helt annet aktivitet. Turgåing, klatring og kajakk er også aktiviteter mange terrengsyklister driver på med, men vi kan ikke ha tråder for alt, selv om det er både moro og interessant for en undergruppe av brukerne på forumet.

Kan vi inte bara se på hur folk använder forumet nu? Det är många fler trådar om ski än vad det är om de andra aktiviteterna du tar upp och jag tror inte det kommer bli färre trådar om ski trots att du tydligen inte vill ha vi ska diskutera ski.

En del av dem som är med i de trådarna skulle gärna villja ha dem på samma plats.

Möjligt att jag var oklar i min post men nu förstår jag faktiskt inte helt vad du menar. Vad är en undertråd? Jag borde förövrigt ha skrivit underforum.

Underforum går ju det lättare att läsa. De som inte bryr sig om racer eller träning ignorerar de underforumen. De som inte är intresserad av delar ignorerar det forumet. Om man vill söka efter gamla trådar om stiar så blir det mycket enklare när man kan gå in i sti delen av forumet.

Om man vill att terrengsyklingen ska vara viktigast är det ju bara att ha de underforument överst. De inaktiva bloggarna var ju for exempel inte så mycket i vägen eftersom de fanns längst ned på sidan.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694497 05/10/2013 19:48
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Trippelkonkuranser med ski, sykkel og løping blir mer og mer populært hvor allerede godt etablerte ritt er en del av det. Birken, Montebellorittet og N-3 for å nevne noen. Ser ikke problemet med at noen diskuterer litt skismøring om vinter'n.

Redigert av Tjuvtrener; 05/10/2013 19:50.
Re: Omorganisering av forumet [Re: pharynx] #1694499 05/10/2013 19:52
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
er dere helt tette eller? om det er et underforum som heter "Langrenn", det være seg f.eks under Ymse eller et eget, IKKE klikk på det da. Jeg har fortsatt 40.000 uleste poster i stiforumet og 27.000 tråder i delerforumet som jeg ikke har pløyd gjennom, rett og slett fordi jeg ikke har interesse av det. Løsning? Ikke.. klikke.. på.. det..

+1
Som jeg sier lengere opp. Når (for meg) uinteressante ting som Sti og Utflukt har egne underorum/rom så slipper jeg dette i de rommene jeg sjekker jevnlig.
Hva er de som kun sykler terreng redde for? At vi som også sykler på racer skal smitte dere med racerlusen vår, og at dere til våren skal stå der i lycra med glattbarberte bein?

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694502 05/10/2013 19:55
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Bare et lite innspill, noe slik kunne det sett ut, veldig roughly.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Tjuvtrener] #1694503 05/10/2013 19:55
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Tjuvtrener
Trippelkonkuranser med ski, sykkel og løping blir mer og mer populært hvor allerede godt etablerte ritt er en del av det. Birken, Montebellorittet og N-3 for å nevne noen. Ser ikke problemet med at noen diskuterer litt skismøring om vinter'n.

Så du sykler, løper og går ski i samme konkurransen? Er jo vidt forskjellige konkurranser, og har ingen sammenheng med hverandre (altså internt i hver paraply) annet enn at du får smilefjes i boka for å ha deltatt i alle konkurransene. Hvorfor skal man diskutere skismøring i et ritt?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694514 05/10/2013 20:07
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeeesuuuus........som dere kan ta av ICON_SMILE. Forumet funker jo tipptoppers for sykkelting og generell loking. Er det noe annet så har vi jo snikksnakk og hvis noe skulle komme "feil" så hva gjør vel det?

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Omorganisering av forumet [Re: baronKanon] #1694517 05/10/2013 20:08
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sitat: baronKanon

Så du sykler, løper og går ski i samme konkurransen? Er jo vidt forskjellige konkurranser, og har ingen sammenheng med hverandre (altså internt i hver paraply) annet enn at du får smilefjes i boka for å ha deltatt i alle konkurransene. Hvorfor skal man diskutere skismøring i et ritt?

Nei, har jeg sagt noe om det, kan du utdype?

Redigert av Tjuvtrener; 05/10/2013 20:15.
Re: Omorganisering av forumet [Re: Tjuvtrener] #1694518 05/10/2013 20:08
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Bedre struktur på forumet med flere kategorier hadde vært på sin plass. En kategori med langrenn hadde vært fint, som nevnes er det nok mange som går på ski her inne. Og for de som ikke er interessert er det jo bare å la være.

Mitt hovedtips er: Ikke overdriv!

Opprett et nytt forum etter at det er nok tråder i de andre forumene til at et eget forum vil være levedyktig. Det absolutt verste man kan gjøre, er å dele opp i hundre underforum som er veldig spesifikke. Det fører til at du sitter igjen med drøssevis av småforum som har veldig liten aktivitet, og etter et par uker: Ingen aktivitet.

Re: Omorganisering av forumet [Re: trondmm] #1694523 05/10/2013 20:14
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sitat: trondmm
Bedre struktur på forumet med flere kategorier hadde vært på sin plass. En kategori med langrenn hadde vært fint, som nevnes er det nok mange som går på ski her inne. Og for de som ikke er interessert er det jo bare å la være.

Mitt hovedtips er: Ikke overdriv!

Opprett et nytt forum etter at det er nok tråder i de andre forumene til at et eget forum vil være levedyktig. Det absolutt verste man kan gjøre, er å dele opp i hundre underforum som er veldig spesifikke. Det fører til at du sitter igjen med drøssevis av småforum som har veldig liten aktivitet, og etter et par uker: Ingen aktivitet.

Det er jeg helt enig i ellers vannes ting helt ut og det dabber helt av til slutt.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694627 06/10/2013 06:54
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Og så må vi ha et forumforum, der vi diskuterer forumet slik som nå!

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694647 06/10/2013 07:40
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Forum, forum, forUM, FORUM, FORUM!!

RoyE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694674 06/10/2013 08:47
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
For å legge inn mine ti øre: Forum-inndelingen fungerer bra slik det er i dag. Med ett stort unntak: Ymse.

Ikke at Ymse/Diverse er et dumt underforum å ha, men det er et for stort gap mellom de konkrete foraene og dette ulne Ymse-forumet. Dette kan for min del deles opp i følgende biter:

• - Sykkeltyper. diskusjon av forskjellige sykkeltyper, inkludert kjøpshjelp. Her faller Fatbike-diskusjoner, 26 vs 27,5 vs 29 (vs 36)-diskusjoner naturlig inn.
  • - Mekking. Selvforklarende navn.
  • - Sykkelteknikk/Øving. Bør kanskje være i en bolk med Treningsforumet
  • - Off season/andre treningsformer. Diskusjon om treningsformer som ikke er sykkel. Bør selvsagt også inn i en bolk under Trening.
  • - Ymse beholdes med beskrivelsen "sykkelrelaterte ting som ikke passer inn i andre underfora"

Redigert av Raskall; 06/10/2013 08:58.
Re: Omorganisering av forumet [Re: krankdrev] #1694679 06/10/2013 09:10
H
Hardcore Old-schooler Offline
formerly known as Erik Angvik
formerly known as Erik Angvik
H

Her er det du sa: "Ett forum för alla sorters ski höres däremot bra ut."
Usikker på hvordan man skal tolke dette, siden du sier "forum" gikk jeg altså ut i fra at du mente flere tråder, med andre ord en oppdeling for ulike typer ski. Hvis du uttrykker deg klarere så er det mindre sjans for at noen skal misforstå deg, særlig siden du også skriver på svensk og selv om det stort sett er helt greit å forstå kan det være enkelte ting som blir mindre klare.
Når du sier jeg har en imponerende dårlig forståelse antar jeg at du egentlig mente "tråd" og ikke "forum".

Jeg heier på deg og Baronen ikke la dere bli tråkka på av disse forumsnyltere.

In a world of compromise, some don't.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694686 06/10/2013 09:29
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Alt dette dreier seg vel om driftskostnader vs inntekter, så et forum som klarer å dekke mest mulig uten å bli rotete og miste brukere/innhold er vel den mest varige løsningen ICON_SMILE

Er vel ingen som klarer gjøre stor butikk av ekstremt spesialiserte fora? Jeg synes i allefall det kan være slitsomt å forholde meg til ekstremt mange ulike steder, og de fleste annonsørene er vel også av en slik art at de ser det positive i både å kunne dekke flere brukergrupper med ulike produkter, samt kunne spissformulere tilbud/budskap til spesifikke undergrupper...

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Omorganisering av forumet [Re: pharynx] #1694692 06/10/2013 09:47
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K

Greit nok forslag hvis vi skal la Landevei fortsette å bo på gutterommet, bortsett fra at jeg ville ha strøket langrenn og det burde kanskje vært en underkategori under terreng for birkentype sykling/grusracere så de ikke føler seg glemt.

Re: Omorganisering av forumet [Re: pharynx] #1694710 06/10/2013 10:49
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran

Ikke så galt forslag dette. Forumet skriker etter en opprydding.
Viktigst er å fjerne inaktive blogger og heller slå det sammen til et felles u.forum som heter "Treningsdagbok" e. lign. samt skille racer og terreng.
I tillegg er det fint å ha et u.forum som heter "andre idretter/aktiviteter" i stedet for "langrenn"

iq
Re: Omorganisering av forumet [Re: Gammelogdesperat] #1694714 06/10/2013 10:57
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Gammelogdesperat
Viktigst er å fjerne inaktive blogger og heller slå det sammen til et felles u.forum som heter "Treningsdagbok" e. lign. samt skille racer og terreng.
I tillegg er det fint å ha et u.forum som heter "andre idretter/aktiviteter" i stedet for "langrenn"
Enig (selv om jeg er gammel langrennsløper). Bedre å samle alt "alternativt" i ett underforum enn å kalle det langrenn og ikke ha noe for andre idretter.

Re: Omorganisering av forumet [Re: Gammelogdesperat] #1694718 06/10/2013 11:16
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Ja, bra förslag angående andra idretter men osäker på om oppdelningen på sykkel typ är så bra (forutom som eventuellt ett underforum under underforumet terrengsyklar och racercyklar).

Terrengdelen kan man väl for exempel dela upp i
hela syklar
delar
turer (turbeskrivelser och liknande)
sti (samma som idag som mest handlar om stier, karter, stivet och liknande)
ritt
trening
ymse

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694736 06/10/2013 11:56
VemundSimensen Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg ønsker meg en knapp som viser:
"Aktive tråder siden sist gang du var innom her"

Det er en kjekk sak for å holde seg oppdatert. Har sett i enkelte bbforum at man kan velge hvilke deler av forumet denne knappen skal omfatte, hvis jeg feks skal ekskludere landevei fra min liste.

Klatre, klatre, klatre.... weeeee!
Re: Omorganisering av forumet [Re: fredriks] #1694739 06/10/2013 11:58
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Setter pris på tilbakemeldingene. Var noe jeg slang sammen på 2 minutter, siden jeg ikke er terrengsyklist er det vanskelig å vite hva som passer hvor ICON_WINK

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694801 06/10/2013 15:35
-Bjørn- Offline
Entusiast
Entusiast
Hva med å fjerne alt som ikke har med terrengsykling å gjøre, for så å gjøre om "trening" til "liste med linker til andre idretter/hobbyer".
Så kan alle som vil diskutere sittestilling på temposykkelen, etter at de har spurt hvordan man lufter skivebremser og setter opp slangeløst, klikke seg videre.
Det vil generere psykt mye trafikk, samtidig som dette forumet holder seg oversiktlig.

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support