Leste tråden til haapløs som da dreide seg mer om negativ verk. Fikk meg til å reflektere litt rundt egne preferanser
3 grunner til at jeg ikke liker cleats
1. Dårlige sko å gå i
2. Konkurrerer likevel ikke
3. Kan ikke forandre benposisjon mens. Forskjellige stillinger, forskjellig effekt samt avlastning.
(4. Bruk av gips kan føre til at deler av muskulatur blir glemt. F.eks bli bruken av tær mindre viktig med cleats enn uten. Tær igjen påvirker fotposisjon, er viktig for å bruk av rumpe og hamstrings. Ting kan forplante seg på en annen måte enn vi naturlig sett ville gjort det)
Mer oppreist stilling -> lenger avstand føtter og større fotvinkel
Hofte i slapp modus likeså. Samme med stående tråkk
Er litt urealistisk å anta at man skal holde akkurat samme posisjon i flere mil. Noen ganger står man, noen ganger faller man sammen litt pga utslitthet. Man skal være rimelig fokusert for å unngå dette.
Men muskelsmerter i VM får jeg hver tur. Tråkker man tungt og hardt nok, så er det meninga man skal få det. Smerter av denne typen har ingen ettereffekt. Jeg har ikke vondt noe sted. Straks man spenner av litt, står opp på sykkelen, strekker o.l. så gir de seg jo. Ja vi kjenner typen. Den type som en til to dager etterpå, under hvile og rikelig med mat, kan gi deg "pump" i muskelen. Ufarlige greier. Har man andre, kanskje nærmest ømme og såre sener som sitter lengre igjen, så ville jeg foreslått å kjøre akkurat de samme øktene, men uten cleats.
Forsvinner verken litt, så vet du at 1. det er relatert til fotposisjon som på sin side 2. er relatert til bruk av overkropp og kjerne.
En annen test på noe av det samme. Ta deg akkurat samme turen, bare med ekstremt fokus på å holde stillingen og å være like tight hele tiden. Ikke stå og tråkk. Sitt, hold sitten og ca samme wattforbruk. Da vet du ennå litt mer om hvor problemet kan ligge, etter hvor "sårt" det blir tilslutt.
Smerter er en god måte å lære mer på om man ikke velger å ta en pille, en operasjon og legge seg for å hvile og i stedet bruker dem til å se hva teknikkendringer gir for utslag

Automobilen var i sin tid et av de menneskeskapte vidundre. Som nå fører til at verden går under av forurensning. Ekstremregnværet høljer ned mens jeg ligger i senga, tygger potetgull og funderer over et enda vanskeligere problem. Skal jeg satse pengene mine på at verden går under før eller etter jeg har drukna i mitt eget fett
Drawbacks med det meste av det beste