Vurderer å prøve noe annet enn Mallorca og lurer på om noen kan komme med noen tips? Må være litt fjell å sykle i og noe for familien å finne på mens jeg er på tur:-) Reiser i slutten av april, så varme må det være.
Var på LaGomera i pappapermen med familien. Sjøtla med taxi. Knallfint. Bodde i en sovende hippieby, Valle Grand Rey. Bra sykkelkart å få. Lite turister. To guidebyråer i den byen. Mange høydemeter.
Hva med syd Spania? Jeg kom hjem i går etter en uke i Estepona og der er det nok av terreng å bryne seg på både på landeveissykkel og mtb. Jeg leide meg en landeveissykkel og tok meg turer på 1-2 timer. Ble ikke tid til de lange turene dessverre men det er det virkelig muligheter for der i krevende terreng med mye klatring.
Liker du lange klatreetapper så har du muligheten til å prøve alle kategoriene der. Oppi fjellene så er det mange flotte landsbyer som du kan stoppe å få i deg litt næring mellom opp- og ned stigningene. Mens du sliter ræva av deg så kan kona og barna bade på stranda der som er veldig fin eller stikke i dyreparken Selwo hvis de liker det. Det er nok av annet å finne på også i retning marbella.
Det ligger masse på strava nedi der så ruter er ikke noe problem å finne. Jeg kommer gjerne med tips hvis du vil ha det.