Hei, selges på grunn av overgang til enda grovere sykkel.
Rammen er en Norco Six One, men mange av komponentene er erstattet fra orginale.
Sykkelen ble totalt plukket ifra hverandre og overhalt for ca 3 uker siden. Absolutt alle lager i rammen er byttet. Dette inkluderer styrelager, kranklager og alle lager i baklinken. Alle gir er overhalt, lager i gir er greaset, hendler renset og smurt opp osv, dempere servet osv. Det ble også lagt opp nye wire til begge gir.
Rammen har selvfølgelig bruksmerker etter noen års bruk, men ingenting som svekker konstruksjonen. Lakken er litt falmet enkelte steder, det er litt riper og chainslap på bakopphanget, litt subb ved bakdekket etter tideligere eier som brukte for stort dekk, og en liten bulk ved kranken. Dette hører med på en sykkel som har sett en utforbakke og to synes jeg. Kan forresten nevne for de som ikke gidder google at du kan velge mellom 6,5" og 5,7" vandring på opphenget bak.
Gaffel: DT Swiss EXC150 - meget plush og myk. Brukt ca 100 timer siden ny, tatt såkalt "stor service" hos Deler.no, som er den norske forhandler/distributør. Service ble utført for 3(?) uker siden.
Shock: Fox DHX Air 4.0. Har nylig utført Air Sleeve service på den, og kjøper får med et ekstra komplett service-sett. Det er også nye foringer i "øyene" på bakdemperen.
Bremser: Shimano Deore M596, Avid HS1 203mm bremseskiver. Ekstra sett bremseklosser for både framme og bak følger med.
Hjul:
- Foran: Atomlab 920F nav med atomlab 26R felgring. Noe slitt Maxxis Minion DH
- Bak: Shimano M765 hjul, slangeløst, noe slitt Maxxis Ardent.
Gir:
- Bak: XTR M950 - 9delt
- Front Deore - 3-delt
Begge girskifterene framme er deore eller lignende, ikke top notch, men gjør jobben.
Krank: Deore LX krank, nytt kranklager. NukeProof platform-pedaler.
Ser for meg
5500 er en rimelig penge da begge dempere er nyoverhalt og ikke trenger tilsyn på en god stund, bremser er ganske nye og ekstra klosser følger med, samt alle lagre er nye. Dette er en med andre ord en sykkel som er klar for løypa uten at man trenger å tenke vedlikehold.
Sykkelen står i Bergen og kan sees og prøves her. Kan også ta den med inn til Hardanger dersom det er av interesse. Ellers kan den fraktes på kjøpers regning. Tror posten tar 3-400 kroner for sykkel pakket ned i eske.
Dersom det er noe jeg har glemt eller noen lurer på noe så spør i tråden, send pm eller kontakt meg på tlf 915 75 987.