Vurderer om jeg skal bytte ut ramme/hjul på min Scott Speedster S15 eller selge den og kjøpe ny.
Den har ultegra gir og bremser
Kasett bak, samt kjede og kranklager er byttet til Dura Ace.
Sykkelen er forøvrig en XXL/22 tommer. jeg er selv 186 høy så sykkelen er i utgangspunktet litt stor. I tillegg sitter jeg for lite agressivt da modellen tar utgangspunkt i en contessa som er damemodellen til Scott. Merker at sykkelen begynner å legge begrensninger på meg etterhvert som jeg har utviklet med som syklist.
Sykkelen har nå gått 3 sesonger men drivverk og bremser er i bra tilstand. Hjul og ramme har endel kosmetiske skader så derfor usikker på om jeg får stort for den på bruktmarkedet.
Med et relativt sparsommelig budsjett og ønske om en konkurrerbar sykkel neste år. Hva hadde ekspertene gjort.

Min tanke er å kjøpe en rimelig kinaramme f.eks. her:
http://www.e-hongfu-bikes.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=61+sete og styre. Legge i rundt 3000 i brukte hjul eller kinahjul om dette kan anbefales. og beholde orginalhjulene som til/fra jobb hjul
jeg har da en carbonracer med okey hjul og ultegra dura ace komponenter til ca 5000 i kostnader. men er dette konkurrerbart med en 20000+ sykkel?
Håper noen har innspill eller gode råd før jeg går igang med dette prosjektet.
Alternativet er å håpe på kanskje 5-6000 tusen om jeg er optimistisk og legge i maks 10000 neste år. Men får jeg en bedre sykkel for 15000 lapper enn om jeg bygger om den jeg allerede har?