Jeg selger halvdemperen min etter ett års lett bruk. Den ble kjøpt brukt her på forumet i fjor sommer og har vært med på mange fine turer i skogen og på fjellet. Sykkelen er latterlig lett og fin, med ei flott karbonramme og en bra 100mm demper, og den går som ei kule på det du måtte finne av grus og terreng.
Den selges nå ettersom jeg bruker mer og mer fulldemper og sykler grovere terreng enn før, pluss at jeg har et ønske om å få litt bedre plass i boden.
For den som ikke vet det: "Helium" er en lett gass, "Superleggera" er italiensk for "superlett", og LTD betyr "limited" (edition). Med andre ord: Ramma er fin

Verdt å vite:
* Sykkelen er pent brukt og har vært godt vedlikeholdt.
* Demperen fungerer ypperlig.
* Sykkelen har noen få bruksmerker og skrammer av liten betydning. Den "viktigste" skramma er ved girøret, der kjedet én gang har hoppet av og gravd seg litt inn. Dette har imidlertid vist seg å ha null betydning. Sykkelen har gått ca 900 km etter dette, ifølge Strava-kontoen min.
* To ekstra girører følger med sykkelen. Kjekt å ha i backup. Jeg fikk dem gratis tilsendt fra Hard Rocx - noe som vitner om bra oppfølging fra produsenten!
* Forrige eier fortalte at ramma ble tatt i bruk oktober 2011.
* Sykkelen/ramma er registrert i Falck sykkelregister under mitt navn, betalt fram til august 2017, og den vil såvidt jeg skjønner enkelt kunne overføres/omregistreres til neste eier.
* Kjede, deler av drivverket og boss har nylig blitt skiftet. Dekkene ble skiftet i vår.
* Et ekstra sett med Racing Ralph (26x2.1") dekk kan medfølge. Disse ruller endel bedre enn de som står på. Klissedekkene er imidlertid godt egnet nå om høsten.
* Pedalene kan medfølge.
Spesifikasjoner:Gaffel: Manitou R7 ABS+ 100mm
Styrelager: Ritchey World Cup
Dekk: Specialized Ground Control
Gir bak: Shimano XT Shadow
Gir foran: Shimano XT
Girhendel: Shimano XT RF Plus
Skivebremser: Avid Elixir Carbon CR8
Krank: Truvativ Stylo 3.3
Frikrans: Shimano XT
Kjede: Shimano XT
Pedaler: Exustar titan (270g)
Styre: Bice-tech Carbon
Stem: Hard Rocx SL
Sadelpinne: Ritchey WCS White
Sadel: Hard Rocx SL
Utveksling: 11/32 22/32/44
Hjul: Ritchey WCS
Flaskeholder: Elite Custom Race
Noen bilder:

Pris: 12000kr.
Sykkelen befinner seg i Trondheim og selges helst lokalt - eventuelt er jeg også innom Oppdal av og til. Å sende sykkelen i posten er mulig hvis kjøper betaler portoen og oppkravsgebyret.
Kontakt meg på PM eller eventuelt via telefon (nittisju 15 åttitåtte seks tre).
Flere bilder kan sendes etter ønske, men det enkleste er selvsagt å komme til meg på Othilienborg for å tafse på sykkelen. Ta kontakt!