Ikke vært spesielt aktiv på FB siste to år, men var tidlig ute før det, men ser at alle mine mobilopplastinger fra tidenes morgen ligger åpen for hvermansen!
Tilgang for venner er OK.
Hvordan får jeg endret dette?
Får kun endret ETT og ETT bilde inne i album, noe som er litt langtekkelig når det ligger 4xx mobilopplastinger der og det totalt sikkert er 6xx bilder som er åpen for hvermansen..
1. Gå inn på din egen profil og velg "Bilder".
2. Velg "Album".
3. Under hvert album, nede i høyre hjørne, velger du hvem som kan se bildene i dette albumet. F.eks. "offentlig", "venner" eller "venners venner". Du kan også velge "Egendefinert" og ekskludere én bestemt vennegruppe du har definert.
Edit: NB! Det er tre album der det ikke er mulig å gjøre det på denne måten, og det er albumene "Profilbilder", "Forsidebilder" og "Mobilopplastinger" der du må velge det på ett og ett bilde.
Kjappeste måte å fikse dette på for dine bilder i "Mobilopplastinger" er å overføre alle bildene til et annet album, og så velge personverninnstillinger på dette albumet (som forklart ovenfor).
"Forsidebilder" er såvidt jeg vet alltid offentlig tilgjengelig.Og vennelister hvordan begrenses det? selv om vi er venner så er hun er så strukturert på FB at jeg ikke kan se HENNES venner, selv om vi er venner. Ser KUN våre FELLES venner..
1. Gå inn på din egen profil og trykk "Venner".
2. Trykk på penna oppe i høyre hjørne (til høyre for "Finn venner") og velg "Rediger personverninnstillinger".
3. Velg det du ønsker, på samme måte som forklart ovenfor
Hvis du ønsker å skjule mye av innholdet i profilen din for alle, kan du gjøre det slik (f.eks.):
1. Gå inn på din egen profil og trykk på "Bilder".
2. I øverste høyre hjørne (ved siden av "Legg til video") trykker du på penna.
3. Velg "Rediger deler".
4. Fjern hakene på alt du ikke ønsker i din profil (f.eks. "Liker", "Arrangementer", "Notater", "Grupper" osv.).