Tror vekt og "støy" ved girskift er det eneste som skiller (og støy hører du ikke i fart uansett) Dura-Ace bakskifteren ser litt mindre ut, så den ser estetisk bedre ut
Istedet for å påpeke andres "feil" kan du jo heller komme med en konstruktiv tilbakemelding?
Jeg vil tro at størrelsesforholdet mellom de to ikke er vesentlig endret, begge har blitt mindre, men hvor mye? Er det andre vesentlige forskjeller mellom de to?
Fra bilder ser det ikke ut som 6870 (nye Ultegra Di2) vil være like hard på øyet som 6770, men heller ligne mer på 9070.
Jeg ville ventet til 6870 er tilgjengelig om du vil spare penger. Driter du i prisen er det bare å gå for 9070. 6770 er bare teit å kjøpe nå som Shimano beveger seg mot 11S.
Kommer ikke UI2 6870 med den nye koblingsboksen som har USB-inngang for firmwareoppdatering/lading? Eller er det bare hvis man skal ha internt batteri?
Noen ide om Ultegra 6870 hendler, koblingsboks og ledninger vil være kompatibelt med den nye 11spd dura-acen? Hvis man da kjøper sykkel med Ultegra di2 6870, kan man da oppgradere fremgir og bakgir til dura-ace uten alt for mye tull?
Hvorfor vil du det? 6870 er da også 11-delt. Ellers er svaret ja.
Du kan også kjøpe sykkel med 6770 og bytte gir til 6870/9070 for å få 11-delt.
Supert! Det har mange fordeler hvis man f.eks har temposykkel med Ultegra di2 og en landeveisykkel med Dura-Ace di2 så har man reservedeler som går om hverandre på begge sykler. Jeg syntes også personlig at designet på di2´en er vesentlig bedre enn på Ultegraen samt at man sparer (litt)vekt :-)