Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rævasesong . Har jeg driti meg ut?

Rævasesong . Har jeg driti meg ut? #1687053 22/09/2013 18:23
Gammelogdesperat Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
3 rittsesong og er bedre fysisk og teknisk i år, men de fleste ritt har gått helt eller halvveis i dass. Uflaks eller er jeg et rørehue? Kort oppsumm. av sesongens ritt i omv. rekkefølge(Fullført alle):

Stomperudrittet- Tryn

Birkebeinerrittet.- Tryn

Kongerittet.- Pedallager ødelagt. Pedal hang seg tidvis og roterte dårlig.

Eventyrrittet- Ok.

Grenserittet. Et jævla kaos i pulje med nesten 300 stk. Inkl. Kvinner elite. Magekramper(greide ikke innta næring da) og liten sprekk på slutten.

Valdresrittet- Småråtten etter magetrøbbel fortsatt.

Hallingrittet.- Syklet sjuk(mage etter Gjørmebukken) + megatryn

Bukkerittet. Fremgir streika halvveis + cleatsen løsna siste 10 km

KnapperRittet – Tryn foran meg, så jeg måtte av sykkel og mista de jeg tenkte å henge på.

Krepserittet Terreng. Feilsykling + megatryn

Raumerrittet – Lite tryn

Elgrittet - Punktering

Er det sånn det er å være "terrengsyklist" ? thinking eller må jeg legge om kjørestil som kan være litt "frisk" innimellom? Annet?

Noen med vellykket sesong?

Redigert av Gammelogdesperat; 22/09/2013 19:58.

iq
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1687084 22/09/2013 19:02
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Se positivt på det ICON_SMILE Formen er bedre, du har en imponerende rittliste i år og fullført samtlige! Så er det opp til deg om du tar lærdom av sesongen eller ikke.

Angående tekniske feil på sykkelen, velg kvalitets komponenter og sørg for at sykkelen er i tipp topp stand før hvert ritt. F. eks, kjører du slangeløst eller med grønn latex er sjansen for punktering mindre.

Mye tryning ser jeg. At du tryna på Stomperudrittet er ikke så rart. Opplevde at folk datt som fluer rundt meg og var selv utenfor løypa en liten gang i lav hastighet.
Hvordan gikk det? Selv hadde jeg helt sikkert følt meg tryggere med fulldemper.. Er det noen sammenheng mellom måten du tryner på?

Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: John_Harald] #1687125 22/09/2013 19:48
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: John_Harald
Se positivt på det ICON_SMILE Formen er bedre, du har en imponerende rittliste i år og fullført samtlige! Så er det opp til deg om du tar lærdom av sesongen eller ikke.

Angående tekniske feil på sykkelen, velg kvalitets komponenter og sørg for at sykkelen er i tipp topp stand før hvert ritt. F. eks, kjører du slangeløst eller med grønn latex er sjansen for punktering mindre.

Mye tryning ser jeg. At du tryna på Stomperudrittet er ikke så rart. Opplevde at folk datt som fluer rundt meg og var selv utenfor løypa en liten gang i lav hastighet.
Hvordan gikk det? Selv hadde jeg helt sikkert følt meg tryggere med fulldemper.. Er det noen sammenheng mellom måten du tryner på?

Her testet div. slanger og endt opp med latex nå. Må vel bli litt flinkere til å gå over utstyret før ritt også ICON_SMILE Noe av tryninga kan nok kobles til uforsiktighet og noe er tilfeldig.
Litt småplukk her og der som må skjerpes.
Kom inn på 1.40 på Stomperud. Var ca. 5 min. bak det jeg mente var realistisk. Tryna på ei trebru i terrengparti 2 og fikk syra etter det. Greide ikke å bli kvitt den, selv om tempoet sank.

iq
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1687134 22/09/2013 19:56
olechr Offline
More than words
More than words
Når man velter og eller har teknisk uhell nesten hver gang så er det noe med kjørestilen din. Man har ikke uflaks i så mange ritt. :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: olechr] #1687147 22/09/2013 20:12
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: olechr
Når man velter og eller har teknisk uhell nesten hver gang så er det noe med kjørestilen din. Man har ikke uflaks i så mange ritt. :-)

Er nok helt riktig det. "Problemet" er vel at jeg hittil ikke har gjort noe med det. Ligger litt i personligheten min også. Liker å gi gass, peise på, selv om det spruter sykkeldeler og jeg går over styret jevnt og trutt. Hmmm... thinking

iq
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1687338 23/09/2013 09:14
S
skarlagens Offline
Fersking
Fersking
S
Gammel..

du lærer ikke av å gjøre ting feil, du lærer av å gjøre ting riktig.

Redigert av skarlagens; 23/09/2013 10:54.

tidligere snusmisbruker
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1687928 24/09/2013 07:08
D
dolmy Offline
Fersking
Fersking
D
Sitat: Gammelogdesperat
Sitat: olechr

Er nok helt riktig det. "Problemet" er vel at jeg hittil ikke har gjort noe med det. Ligger litt i personligheten min også. Liker å gi gass, peise på, selv om det spruter sykkeldeler og jeg går over styret jevnt og trutt. Hmmm... thinking

Kan vel være enig med deg at det begynner å danne seg et mønster. Men du skal ha ros for aldri å gi opp ;.)

Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1687997 24/09/2013 08:59
B
bintang Offline
Medlem
Medlem
B
...Kom inn på 1.40 på Stomperud. Var ca. 5 min. bak det jeg mente var realistisk. Tryna på ei trebru i terrengparti 2 og fikk syra etter det. Greide ikke å bli kvitt den, selv om tempoet sank.

Jeg var rett foran deg da du deiset i dørken på trebroen. Den var såpeglatt pga fuktigheten. Kom du for skrått på? Klassisk tabbe i såfall ;-)

Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: ] #1688023 24/09/2013 09:36
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Resultatlista lyver ikke, du har driti deg ut ICON_WINK

keo
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: bintang] #1690406 27/09/2013 18:52
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: bintang
...Kom inn på 1.40 på Stomperud. Var ca. 5 min. bak det jeg mente var realistisk. Tryna på ei trebru i terrengparti 2 og fikk syra etter det. Greide ikke å bli kvitt den, selv om tempoet sank.

Jeg var rett foran deg da du deiset i dørken på trebroen. Den var såpeglatt pga fuktigheten. Kom du for skrått på? Klassisk tabbe i såfall ;-)

Den brua var tørr noen dager før så hjernen min hadde bestemt seg for at den var det fortsatt. Hadde en "genial" linje der og akserelerte faktisk ned på brua fordi planen var å guffe på ekstra i resten av det partiet. Svisj sa det, så lå jeg og kava istedet ICON_SMILE

Takk for innspill til alle deltakere i tråden. Får gå over utstyr nøye, samt roe meg litt ned på de rette stedene før/i neste sesongs ritt(og på enkelte treninger).

iq
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1691921 01/10/2013 08:11
treningsnico Offline
Entusiast
Entusiast
Du kjører kanskje litt over evne. Skaff deg evnene først, kjør litt tryggere, så kommer egenskapene etterhvert.

Gammelogdesperat er vel en kort oppsummering... ICON_WINK

http://www.rojanrundfahrt.no

I saw a kid on the street one day, he was 10, maybe 20 years old

http://app.strava.com/athletes/1079668
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1692389 02/10/2013 01:53
J
jantore Offline
Entusiast
Entusiast
J
Husk at du kanskje ogsaa setter andre i fare ved aa sykle som du gjoer....

Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: treningsnico] #1693925 04/10/2013 16:59
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: treningsnico
Du kjører kanskje litt over evne. Skaff deg evnene først, kjør litt tryggere, så kommer egenskapene etterhvert.

Gammelogdesperat er vel en kort oppsummering... ICON_WINK

Har nok kompensert litt for at evnene ikke er der helt enda med bånn gass rett på og tidvis syklet fort på kortere strekk av den grunn. Håper denne assisterte selvransakelsen gjør at jeg justerer litt.

Sitat: jantore
Husk at du kanskje ogsaa setter andre i fare ved aa sykle som du gjoer....

Har ikke kjørt ned noen enda, så vidt jeg kan erindre.

iq
Re: Rævasesong . Har jeg driti meg ut? [Re: Gammelogdesperat] #1693984 04/10/2013 19:07
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Her tror jeg det kjøres for hardt og over evne ja! Har hatt et tryn på de ca 20 rittene jeg har vært med på og en punktering. Da har jeg kanskje hatt flaks, er for pinglete eller rett og slett dyktig. Tror det er en kombinasjon av de to første...

40årskrisesylist

Moderator  support