Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken?

Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686357 20/09/2013 20:04
T
towi Offline
Ringrev
Ringrev
T
Og jeg som alltid har trodd at man skilte mellom øst og vest for Ferner Jacobsen ;-)

Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686365 20/09/2013 20:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Skillet går ved Gaustadbekken!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686370 20/09/2013 20:32
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Hadde en morsom diskusjon med kollega fra Bærum som var veldig ivrig med å si at han var fra Oslo Vest. Måtte bare poengtere at han kom fra en bygd litt øst for Drammen. :-) Utrolig nok ble han ganske sint for dette sleivsparket.
Sossene finner man nok i størst grad vest for Lysakerelven, men snobbene finner man i samme grad østover.

Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: silverwrx] #1686372 20/09/2013 20:34
Papegøyal Offline
Troll
Troll
Sitat: silverwrx
Jeg ble kastet på glattcelle jeg av politiet i Lillestrøm. Legg så til å bli slått i hodet med maglight og påsatt håndjern for å bli tatt med ned dit!!!.

Hva jeg gjorde galt? Kjørte en 100% original bil med prøveskilter som (som politiet ikke likte sikkert). Ble fulgt over 1mil, og så stoppet. De hevdet kjøreseddel var ugyldig. Når jeg så nektet det, og ba meg påpeke hva/hvordan den var ugyldig med kjøringen så ble jeg beskyldt for å være narkopåvirket. Med samboer og datter stående 5m unna, vi hadde hentet bilen og de kjørte i følge. Ikke drikker jeg mye alkohol engang, og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har tatt noe som helst narkotiske stoffer NOENSINNE.

Ble klaget inn til politiet, og anket. Henlagt.

Politiet gjør akkurat som de vil.

Nå har det fremkommet i ettertid at Romerike politidistrikt hadde ledelsesmessige utfordringer, og at det ver litt ukultur i etaten.

Belastningen, med å stå fram er mer en stor nok. Jeg innehar en jobb som innebærer meget stor grad av tillit selv, og en stilling som krever vandelsattest. Aldri hatt problemer med politiet, men måten de håndterte saker er i "Copps" stil "er det ikke kriminalitet så skaper vi kriminalitet". Jeg ble så forbanna, at jeg solgte bilen uken etterpå, kunne ikke la dette gjenta seg.

Det var en veldig liknende sak i bergens tidende for en mnd siden:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Politivold-sak-henlagt-2944713.html#.UjyvO5O9VCg

Jeg har også forlengst konkludert med at politiet gjør som de vil, uten at jeg har noen personlig erfaring med politiet i annet enn jobbsammenheng.

Når politiet allikevel gjør som de vil, så kan man spørre seg hvorfor man ikke kan privatisere alle polititjenester i Norge. Samme logikken gjelder jo per idag. Du er skyldig ut ifra klær, bil, anseelse, hudfarge osv. Du må satse på at du likner mest mulig på en akseptert kategori i befolkningen for å unngå pes. Noe de færreste har et problem med. Men om de færreste syns at det ikke er et problem at folk plukkes ut v.hj.a fordommer/overfladiske betraktninger, og at politiet har vide friheter til legemsfornærmelse og behandling, da er det kanskje ikke noen fare å åpne opp for profesjonell mafia, da?

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Stein] #1686374 20/09/2013 20:40
Papegøyal Offline
Troll
Troll
Sitat: Stein
Problemet er at han ikke tok hensyn til at han ble filmet, og regissøren syntes at passiaren ble god tv. At politimannen ikke tenkte på at det kunne skje, vitner om ikke annet om dårlig vurderingsevne/konsekvensanalyse, men å si at dét utsagnet gjør at han ikke er skikket til jobben, er å trekke det litt langt.

Enig.

Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686377 20/09/2013 20:45
Espen Offline
More than words
More than words
I Politiet er det mange rare folk, det er sikkert.

Jeg har møtt dem, flere ganger.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686380 20/09/2013 20:53
Papegøyal Offline
Troll
Troll
I det tilfellet her, slik jeg tolker linkene, så var det to politimenn som benyttet anledningen til å kjøre villmann med en spesialetterforskningsbil. Dette var bevitnet av andre. Denne 65åringen som fulgte etter, trodde det var en ruset sjåfør, og skaffet billedbevis. Da de stoppet, angivelig fordi de plutselig skulle leke UP, og sjåføren sa at han hadde billedmateriale av dem, krevde de å få mobilen, og banket ham opp.

Jeg vet ikke om dette bare er råtne epler, eller om det er en uungåelig systemfeil. I og med at dette ikke er første episode jeg leser om, både i de store avisene og på nettfora som diskusjon.no og freak.no, så har jeg litt liten tillit til at det bare dreier seg om enkelttilfeller. Politiet skal man passe seg for, man er rettsløs i møte med dem.

Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686388 20/09/2013 21:12
Espen Offline
More than words
More than words
Gjørv-rapporteen kartla vet det meste om kulturen i denne etaten.

Politiet har vel alltid tiltrukket seg folk som ikke burde vært Politi. Sikkert kjipt for de flinke folka, som har evner til, og som har et oppriktig ønske om å gjøre en god jobb.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Papegøyal] #1686389 20/09/2013 21:14
N
Nils_Arne Offline
Veteran
Veteran
N
Har stor forståelse for at det er krenkende og stigmatiserende å bli kalt for sossegutt når man er pappagutt.

Det er sikkert en fattig trøst at noen faktisk har det værre her i verdens rikeste land. http://mobil.bt.no/bolig/--Hver-natt-rul...ml#.Ujy4fZS9LCQ

Kunne vært interessant å få en kommentar til det hele av de som bor i steinrøysa under Sinsenkrysset. De har sikkert god erfaring både med purken og ujevnt underlag.

Friksjon - sykkelbutikk
Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel.
Got Gimbal?
Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686396 20/09/2013 21:28
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Det sure er ikke at shit happens. Det verste er all benektingen. Folk og ikke minst politikere liker å vite at det meste er såre vel. Og slikt skjer ingenting. Hadde de bare kunne holdt kjeften igjen om at alt er så bra her til lands, så greit nok. Man overlever i helvete også, det gjelder bare å vite hvor man befinner seg. Staten har oppdratt meg vel, til å bli en habil løgnhals og utenomgåer fremover i tid ICON_TONGUE

Snuten dreit litt på egen legg i denne saken. Til en viss grad fatter jeg også at de blir frustrert. Her er noen snørrete valper av besteborgerne og derfor rimelig "untouchables". Konstablene er redusert til barnevakter, samtidig som det helt sikkert skjedde noe alvorlig et annet sted. Antar de måtte få ut litt frustrasjon, på feil sted, tidspunkt og foran feil team

Redigert av Abit; 20/09/2013 21:34.
Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: Raskall] #1686598 21/09/2013 14:55
FHanserud Offline
Avhengig
Avhengig
Gutten har (nå fjernet) en kort video på det poengløse sosiale mediet Vine hvor han koser med og slikker på en flaske Moet, samt viser frem en kjøkkenbenk full av andre sjampanjeflasker.
Man blir ikke støtt av å bli kalt ting med mindre det finnes en del sannhet i det.

Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: FHanserud] #1686605 21/09/2013 15:14
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: FHanserud

Man blir ikke støtt av å bli kalt ting med mindre det finnes en del sannhet i det.

Eh, du er på jordet.....

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Fintfølende sossegutt eller overtramp fra purken? [Re: ] #1686838 22/09/2013 09:18
G
GAD Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
G
Sitat: pedaIglipp
Sitat: FHanserud

Snakker om du a, konedenger.

Av fulle folk og små barn får man høre sannheten og ingen røyk uten ild. Har møtt en del mennesker som nesten har dette som et mantra. Da blir jeg både matt og trist.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support