Noe som har noen erfaringer med disse modellene? Skal skaffe meg ny sykkel iløpet av vinteren og vurderer disse mot hverandre Derfor ønsker jeg høre andres erfaringer.
Jeg har tidligere hatt en Trek Madone 5.2 og likte denne veldig godt både når det gjaldt komfort,stivhet og meget god stabilitet i utforkjøringer etter mitt skjønn. Så vurderer den eller en 6.2 som jeg har sett bra priser på brukt også. Men så leste jeg test i landevei av lapierre sensium der den vant testen og fikk veldig mye skryt blandt annet pga overlegne utforegenskaper. Denne egenskapen er litt viktig for meg da jeg er ei pingle utfor ;))
Står lite Lapierre sensium til salgs brukt og vet ikke hvor jeg kan få testet en av disse. Men kan noen si om det skiller mye på egenskapene på disse syklene. Kan f.eks lapierre sensium være veldig mye bedre enn Trek madone utfor? Følte den gikk som på skinner selv i høy fart. For første gang så kjørte jeg ifra medsykelister med den sykkelen i motsetning til og bli frakjørt som har vært vanlig ;))
Re: Trek Madone vs lapierre sensium 300-400
[Re: Kapp]
#168366917/09/201313:01
Skal ikke mene noe om valget ditt, men det lille du beskriver så bør du definitivt vurdere Trek Domane. Det kan være riktig steg fra Madone. Trek Domane
Del stien, skru av Strava
#168379717/09/201315:04
Noen her som har erfaringer med Trek Domane Leste en test på nett der en stilte seg spørsmål om dette var en bra sykkel for ryttere med kroppsvekt over 80kg. Veier selv ca 85 kg. Synes dette høres litt rart ut da Fabian Cansellara etter det jeg vet veier over 80kg selv.
Noen her som har personlig erfaring med Lapierre sensium? Dette er vel en vanskelig sykkel og få tak i brukt eksemplarer av . Iallefall ikke sett en eneste en på Finn.no . Iallefall ikke 400 modellen
#168448718/09/201311:09