Jeg har en Cube cross disc cyclocross og ønsker å sette skjermer på den. Er det noen som har ett godt forslag til gode skjermer som går over piggdekk osv. De må selvsagt passe til skivebremser. Jeg testet ett sett i dag, men de kom i konflikt med caliper.
Flere av de som vises her hos CC bør kunne funke på en CX. Jeg har forskjerm fra Planet Bike Cascadia. Ofte er det bakskjermen som er mest kilen å få på plass.
Beste løsning kan være clip on (fex SKS Race Blade).
Jeg har tenkt på Raceblade XL, men har 35 mm dekk. XL er oppgitt å passe 25-32. Er det bare et teoretisk problem, eller vil dekket kaste vann forbi skjermen?
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
det vil vel være ett større problem med pigg da de bygger ørlite mer på høyde. usikker på hvordan piggene bygger mot sidene av skjermen. jeg ser at bakskjermen vil være enklere å tilpasse enn forskjerm, da det ikke er noen opplagte plasser å montere støtte stagene
Jeg har disse fra SKS disse fra SKS til min Cannondale Caadx og de passet sånn passe. Jeg har riktignok ikke skivebremser.
Hvis du ikke skal bruke sykkelen til konkurranser hyppig så hadde jeg gått for fastmonterte. Det er utrolig digg for både deg selv og de som sykler bak deg.