Verden går fremover. Manuel Fumic klarte 3. plass i Hafjell, i baggies. Han syklet med det i WC for første gang i Nove Mesto.
Han har ingen formening om hvorvidt det går fortere eller saktere, han bare synes det ser bedre ut .
Fra bicycling.com: "Have you tested whether baggies are faster or slower? Well, I don't know if they are faster or slower, but I know for sure that they look better. They might have an aerodynamic disadvantage, but I don’t think it really matters for modern XC. I’ve trained for two years with baggies and enjoy it quite a bit."
Når vi først er inne på tema. Er ute etter noen nye shortser. Jeg liker når jeg sitter på setet og shortsen slutter akkurat ved kneet. F.eks Hunter Enduro Shortsen til sweet blir for lang. Har dere noen i kikkerten som kan passe meg?
Christ.. Hva skal jeg da sykle i for ikke å bli assosiert med denslags, onepiece?
Det kalles tempodrakt, og mange nok bruker det i birken allerede til at du er stigamtisert bare av tanken på det.
LarsB
Jeg synes det var skremmende mange i tempodrakt under rundbane-WC på lørdag... Neste blir at de følger han gjøken jeg så på Utflukt med tempohjelm på terrengsykkel.
Christ.. Hva skal jeg da sykle i for ikke å bli assosiert med denslags, onepiece?
Det kalles tempodrakt, og mange nok bruker det i birken allerede til at du er stigamtisert bare av tanken på det.
LarsB
Jeg synes det var skremmende mange i tempodrakt under rundbane-WC på lørdag... Neste blir at de følger han gjøken jeg så på Utflukt med tempohjelm på terrengsykkel.
LarsB
Du er lettskremt skjønner jeg. Pass på å holde deg unna internasjonale sykkelcross-ritt da. Den opplevelsen vil du nok ikke overleve i så fall. Der sykler alle med ettersittende heldresser.
LarsB
Du er lettskremt skjønner jeg. Pass på å holde deg unna internasjonale sykkelcross-ritt da. Den opplevelsen vil du nok ikke overleve i så fall. Der sykler alle med ettersittende heldresser.
Ok, det er sånn bære-konkurranse, ikke sant? Liker best når man sykler (ååå, jeg elsker å generalisere )
Flere burde kjøre med tempodrakt. De har vel ikke noe i baklomma uansett? Se på cyclocross: tempodrakt, høyprofilshjul i søla og ikke flaske på sykkelen. De gutta har stil!
Leif Tore er jo Norgesmester på tempo fra 1993 og tok 13 plass i NC landevei i helga. Gamle bohemer gjør som de vil uavhengig av hva andre skulle mene. Så med tempohjelm og stiv gaffel blir vel Birken det nærmeste man kommer et landeveisritt:-)
Jeg synes det var skremmende mange i tempodrakt under rundbane-WC på lørdag...
Det er jo nettopp tempodrakt m/korte ermer som er da shit til rundbanebruk. Ser bra ut og er behagelig å kjøre i
Jeg har aldri skjønt poenget med baggy når det er tørt i skauen/løpya.
Og heller ikke skjønt poenget med tempodrakt da luftmotstand i rundbaneritt er et ikke-tema. Og det vanskeliggjør jobben med å skulle få ut den siste skvetten før start.
Folk får nå kjøre med hva de vil for min del, og mene hva de vil om andres antrekk.
Men boxershorts under trang sykkelbukse er og blir noldus. Punktum.
Sjøl synes jeg det er litt kult at Cannondale-gutta kjører med blafrebukser. Jeg tok en prat med Fontana om dette i går, og jeg spurte om han trodde flere kom til å stille med baggy i verdenscupen neste år. Han sa at det var flere andre som nok kunne tenke seg det, men han så ikke for seg at noen andre lag tillot det. Men omtrent alle bruker det jo på trening støtt.
Og, som han sa: Hvis man er den eneste som kjører baggy og ender på 53.-plass, er det ingen som hever et øyenbryn. Kanskje middelmådige plasseringer til og med forklares som resultat av "feil" antrekk. Men når to av dem hevder seg helt i toppen, og attpåtil går for å være blant de virkelig barske gutta, da blir det lagt merke til.
Jeg husker da André Agassi nådde verdenstoppen i tennis. Han hadde en litt annen bakgrunn enn mange andre typiske tennisspillere, og hadde vokst opp på hamburgere og tok gjerne ei stripe kokain i ungdommen. Langt hår hadde han også (parykk etterhvert, faktisk!) Også klesstilen, da gitt. Fargerike klær (les: alt annet enn ensfarga kritthvitt) på Roland Garros og i Wimbledon?!? Da blei det rock n' roll i det snobbete og konservative tennismiljøet!
Ja til noe nytt, friskt og ungdommelig i terrengsyklingas rundbanemiljø.
men han så ikke for seg at noen andre lag tillot det.
Dette er jo helt drøyt! Hvis klessponsoren har baggy i sortimentet, må de vel kunne velge litt fritt!
Quote:
Ja til noe nytt, friskt og ungdommelig i terrengsyklingas rundbanemiljø.
Ja!
Kom på en ting litt relatert til dette: Hva er greia med å kjøre XCE som er 5 minutter hardsprint med følgende i bagasjen: - Full flaske i stativet - Briller hengende på hjelmen (alltid dårlig idé) - 29" (la merke til at det stort sett var 26"/650b som lå foran i de heatene disse var representert) ( )