2013 Specialized Enduro S-Works, str M (passer for personer ca 1,70 – 1,80). 26" hjul. Selges uten pedaler.
Dette er en utrolig morsom allrounder: Endelig en sykkel med 160mm vandring som er lett og kjapp nok til ikke å bli kjedelig på vanlig bortoversti, samtidig som du her får MASSE reserver til hårete nedkjøringer. Har aldri hatt det så gøy ned Revlikollen, Røverkollen, Årvollåsen… Og jammen dugde ikke sykkelen bra i NorgesCup utfor i Drammen også :-)
Sykkelen er meget godt holdt, og ser tilnærmet ny ut. Har rukket å slite ut et bakdekk (selvsagt byttet før salg), men er fortsatt på originale bremseklosser og holker, så han far har dessverre ikke rukket altfor mye tid på sykkelen…
S-Works betyr jo top of the line utstyr:
Originalutstyr Jeg har gjort noen modifikasjoner som har vektet sykkelen enda litt mer i retning nedovermorro:
Fox 34 Talas er byttet til 36 Float: Like mye vandring (160mm), men en mer vridningsstiv gaffel, og bedre justeringsmuligheter
.
E13-kjedefører er byttet til MRP AMG m/ bashguard. Fint å slippe å smelle det dyre XX1drevet ned i steiner hvis du skulle bomme litt på linja di.
720mm Specialized karbonstyre er byttet til 750mm ODI i aluminium.
Ellers vil jeg trekke frem hjulene på denne sykkelen: De har imponert meg! Specialized sine egne Roval Traverse SL karbonhjul: De er lette, stive, og fortsatt snorrette. De er selvsagt mulige å kjøre både slangeløst og med slanger.
Pris: Denne koster NOK 73 000,- ny i butikk. Jeg selger min for 35 000,- eller der omkring. Gi bud! Ta kontakt i tråden, på PM, tlf 91trettifem9048, eller carlson.emil at gmail.com