Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Styrelager til Lefty på en Taurine

Styrelager til Lefty på en Taurine #1679531 10/09/2013 19:05
K
Kanondal Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
K
Det ''rugler'' (nytt ord?) når jeg vrir forhjulet fra side til side. Ikke mye friksjon og ingen guffen lyd.

Hva gjør jeg?
Lar det være?
Demonterer og fetter opp? Oppskrift?
Bytter lager? Hva slags lager?

Eller leverer jeg til Delisk og lar dem overhale demperen i samme slengen?

En av SYKKELGUTTA på Sæter.
Re: Styrelager til Lefty på en Taurine [Re: Kanondal] #1679725 11/09/2013 06:45
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Du må demontere styrelageret. Det er mulig det bare trengs fett, men det kan også hende at styrelageret må byttes.

Det er ikke vanskelig å få ut lageret. Start med å ta av gaffelen, det gjøres ved å løsne de to skruene som sitter på klemmene som holder gaffelen fast over og under styrerøret. Deretter må du skru ut den nedre delen av stemmet, denne skrus ut fra undersiden av styrerøret med en kranknøkkel. Når denne delen er løs kan du trekke resten av stemmet opp. Hvis den sitter hardt så er det bare å banke lett. Når du får denne opp er gaffelen løs og du har fri tilgang til styrelageret. Prøv først å fette opp lagrene, du trenger ikke ta dem løs for å gjøre dette. Hvis det ikke hjelper med fett må du bytte de delene som ikke virker.

Re: Styrelager til Lefty på en Taurine [Re: Kanondal] #1679752 11/09/2013 07:17
Hendrik Offline
Medlem
Medlem
Jeg tror Cannondale benytter samme styrelager til alle sykler med Lefty/Headshok. Det har modellnummer HD169, men det er sikkert lurt å sjekke med Sykkeldelisk eller annen Cannondale-forhandler om det også gjelder din sykkel. Styrelagrene koster et par hundrelapper hos Sykkeldelisk.

It never gets easier, you just go faster - Greg LeMond

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå