Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vonde/stive legger etter søvn

Vonde/stive legger etter søvn #1678343 09/09/2013 07:02
Ragleyrider Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Heisann.

I senere tid nå har jeg slitt med at leggene mine er vonde og stive når jeg står opp om morgenen. Har store problemer med å stubbe meg inn på badet.
Det tar ca 10-15 minutt før de løsner skikkelig å jeg klarer å gå normalt, det er ikke gangsperre.

Jeg trener/sykler 1-3 ganger i uka ca, og da oftest stier der jeg må gå med sykkelen opp. Så jeg føler ikke at jeg trener for mye... heller tvert imot. Jeg vil klassifisere formen min som rundt middels på skalaen.

Nå har jo dette pågått i ca 1mnd kansje, noen dager er værre enn andre og det kan virke litt tilfeldig når jeg er fin å når jeg er stiv. Noen dager får jeg det uten at jeg har sykla dagen i forveien.

Har søkt litt på google men fant lite svar.
Er det noen andre som har vert borti lignende?

Re: Vonde/stive legger etter søvn [Re: Ragleyrider] #1678351 09/09/2013 07:12
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er jo mange som er litt stive om morgenen. fiolin

Uansett så koster det ett par hundrelapper å få sjekket dette hos legen,kan jo for eks. være en eller annen skade som legen finner.

Jeg ville nå selv prøvd å bytte sko.
Hadde selv litt av de samme problemene da jeg syklet med terrengsko med stiv såle ,så bytta ut de med 2 par sko med mykere såle,problem borte.

Redigert av SimonS; 09/09/2013 07:13.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Vonde/stive legger etter søvn [Re: Ragleyrider] #1678355 09/09/2013 07:15
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Kan være at du får kramper i leggene på natta, jeg fikk det tidligere. Tøying av legg etter trening evt bare etter lett oppvarming + kosttilskudd med magnesium kurerer dette.

Sindre R.

Moderator  support