|
Trening fremover
|
Trening fremover
06/09/2013 20:04
|
dOLe!
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Hvordan er det lurest å trene fremover nå mtp neste sykkelsesong? Kjøre en periode fremover nå hvor man legger igjen pulsklokka hjemme og bare kjører slik man har lyst på, og starte med sone 3 intervaller og mengde i november/desember? Målene for neste år er maratonritt, som Grenserittet og Birken.
|
|
|
Re: Trening fremover
[Re: dOLe!]
06/09/2013 20:06
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg syntes hvertfall det er deilig med en periode hvor det er et fokus: gøy og lystebetont. Som du sier for meg er det legge igjen pulsklokka, løpe turer, sykle sti osv. Litt dag for dag. Så komme i gang skikkelig igjen i desember
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
06/09/2013 20:28
|
JayTe
Ringrev
|
Ringrev
Men Ole; Hvis du har tenkt å gi jernet mot Vasaloppet og Birken på ski; Hvordan løser du dette da?
Jeg som egentlig er skiløper, har slitt med at jeg mister mye av motivasjonen etter Vasan og kommer liksom ikke i gang igjen før det er bart og varmt ute.
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
|
|
|
06/09/2013 20:33
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er vel bare å gå flere skirenn og få flere timer hardt med ski på beina.. Da går han fort på ski til slutt.. Når vasan er ferdig så er Ole så kald han at han er på flyet til Mallorca allerede dagen etter så finner han motivasjonen etter den 6. espresson hos Marion.. Så flyr han opp Puig Major i ren gledesrus over at han ikke fryser lenger (i Assos Fugu klærne selvsagt for det er jo bare 15 grader på mårran)
|
|
|
06/09/2013 20:36
|
JayTe
Ringrev
|
Ringrev
Hehe Kriss, blir det standard Vasa-vær med 17-18 blå på start, kommer beinranglet til å skrangle så han emigrerer til sydligere strøk umiddelbart.
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
|
|
|
[Re: JayTe]
06/09/2013 20:41
|
olechr
More than words
|
More than words
Men Ole; Hvis du har tenkt å gi jernet mot Vasaloppet og Birken på ski; Hvordan løser du dette da?
Jeg som egentlig er skiløper, har slitt med at jeg mister mye av motivasjonen etter Vasan og kommer liksom ikke i gang igjen før det er bart og varmt ute. He he jeg trener jo sånn som jeg har skrevet nå i sesongen også så det går fint. ;-) Jeg syntes faktisk det er ganske gøy å gå på rulleski så jeg bruker det en del i høst. Jeg kommer til å trene veldig fritt helt frem til desember. Og hvis jeg da har bestemt meg for å satse skikkelig til året med sykkel så blir det mer struktur igjen da. Men nå har jeg vel ikke hatt det siden våren i fjor når ryggen slo seg vrang.
|
|
|
[Re: Kriss]
06/09/2013 20:47
|
olechr
More than words
|
More than words
Det er vel bare å gå flere skirenn og få flere timer hardt med ski på beina.. Da går han fort på ski til slutt.. Når vasan er ferdig så er Ole så kald han at han er på flyet til Mallorca allerede dagen etter så finner han motivasjonen etter den 6. espresson hos Marion.. Så flyr han opp Puig Major i ren gledesrus over at han ikke fryser lenger (i Assos Fugu klærne selvsagt for det er jo bare 15 grader på mårran) He he du har nok rett her. Og assos Fugu er som alle vet vår klær ikke vinter. Men ser på instagram at du sykler i korte bein i 16 grader!!!! Hva skjer? Trudde jeg skulle få se Wilmann kjøre fort ned ballettbakken før du syklet i korte ben i 16 grader ;-)
|
|
|
06/09/2013 20:49
|
olechr
More than words
|
More than words
Hvordan er det lurest å trene fremover nå mtp neste sykkelsesong? Kjøre en periode fremover nå hvor man legger igjen pulsklokka hjemme og bare kjører slik man har lyst på, og starte med sone 3 intervaller og mengde i november/desember? Målene for neste år er maratonritt, som Grenserittet og Birken. For å komme tilbake til det du spørr om så er det som er best for en ikke best for en annen. Noen liker pulsklokke og diagrammer mens andre syntes det er deilig å ta det rolig og bare trene. Så kommer ann på hva man liker.
|
|
|
[Re: olechr]
06/09/2013 20:54
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er vel bare å gå flere skirenn og få flere timer hardt med ski på beina.. Da går han fort på ski til slutt.. Når vasan er ferdig så er Ole så kald han at han er på flyet til Mallorca allerede dagen etter så finner han motivasjonen etter den 6. espresson hos Marion.. Så flyr han opp Puig Major i ren gledesrus over at han ikke fryser lenger (i Assos Fugu klærne selvsagt for det er jo bare 15 grader på mårran) He he du har nok rett her. Og assos Fugu er som alle vet vår klær ikke vinter. Men ser på instagram at du sykler i korte bein i 16 grader!!!! Hva skjer? Trudde jeg skulle få se Wilmann kjøre fort ned ballettbakken før du syklet i korte ben i 16 grader ;-) Ja, skremmende, ble lurt av sola her.. men når jeg kom rundt svingen var det jo litt vind og iskaldt selsagt så tar en stund før jeg går på den blemma igjen! Fugu er vår jakke ja og den andre der, den som andre sikkert bruker på høsten er perfekt på sommern..
|
|
|
[Re: Kriss]
06/09/2013 20:55
|
olechr
More than words
|
More than words
Det er vel bare å gå flere skirenn og få flere timer hardt med ski på beina.. Da går han fort på ski til slutt.. Når vasan er ferdig så er Ole så kald han at han er på flyet til Mallorca allerede dagen etter så finner han motivasjonen etter den 6. espresson hos Marion.. Så flyr han opp Puig Major i ren gledesrus over at han ikke fryser lenger (i Assos Fugu klærne selvsagt for det er jo bare 15 grader på mårran) He he du har nok rett her. Og assos Fugu er som alle vet vår klær ikke vinter. Men ser på instagram at du sykler i korte bein i 16 grader!!!! Hva skjer? Trudde jeg skulle få se Wilmann kjøre fort ned ballettbakken før du syklet i korte ben i 16 grader ;-) Ja, skremmende, ble lurt av sola her.. men når jeg kom rundt svingen var det jo litt vind og iskaldt selsagt så tar en stund før jeg går på den blemma igjen! Fugu er vår jakke ja og den andre der, den som andre sikkert bruker på høsten er perfekt på sommern.. Det som er bra/trist er at vi kødder ikke heller. den høst jakka hadde jeg mange fine turer med om sommeren.
|
|
|
|
|
|